Απογοήτευση στους καταναλωτές.
Μουδιασμένοι και επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι περισσότεροι καταναλωτές απέναντι στο καλάθι του νοικοκυριού που ξεκίνησε να εφαρμόζεται χθες σε 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Όπως επισημάνθηκε σε πρωινά ρεπορτάζ τα πρώτα συμπεράσματα δεν είναι ενθαρρυντικά καθώς:
- Τα περισσότερα προϊόντα που προσφέρονται στο καλάθι του νοικοκυριού είναι κυρίως ιδιωτικής ετικέτας και μάλιστα έως και 80%
- Οι τιμές σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις δεν είναι μειωμένες ή είναι απειροελάχιστα μικρότερες
- Υπάρχουν καταγγελίες ότι σε πολλά σούπερ μάρκετ δεν υπάρχει η ειδική σήμανση για την προσφορά του καλαθιού
- Υπάρχει μείωση στο περιεχόμενο των προϊόντων 11-30%.
- Κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα, δεν έχουν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο.
- Σε κάποιες από τις αλυσίδες παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχει καταχωρηθεί το ίδιο προϊόν από 2 έως έντεκα (11) φορές. Αποτέλεσμα είναι η πλασματική αύξηση του αριθμού των προϊόντων.
- Διαπιστώθηκε ότι κάποιες αλυσίδες έχουν καταχωρήσει προϊόντα σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή
Ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις:
Ρολό κουζίνας διατίθεται στην τιμή των 2,65€, ενώ το ίδιο προϊόν τον Απρίλιο 2022 κόστιζε 1,89 € (αύξηση 40%), είδη προσωπικής υγιεινής ανατιμήθηκαν κατά ποσοστό 23% το ίδιο χρονικό διάστημα ενώ και σε είδη διατροφής, όπως στα μακαρόνια, αυξήθηκε η τιμή από 0,74€ σε 1,26€. Παρατηρήθηκε, επίσης, διαφορά στις τιμές μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον καφέ που η διαφορά φθάνει έως 1,58€.
Με λίγα λόγια η ακρίβεια που πλήττει την ελληνική κοινωνία αποκαλύπτεται με μία σύγκριση των τιμών σε σχέση με πέρυσι. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία του πίνακα που παραθέτουμε καθώς και μία σειρά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν χθες στον Τύπο και καταγράφουν τις αυξήσεις στις τιμές βασικών διατροφικών προϊόντων ως εξής: Αλεύρι κατά 40%. Πουλερικά κατά 25,7%. Τυριά 25,53%. Γάλα φρέσκο 23,13%. Ψωμί 22,23%. Ζυμαρικά 20,26%. Μοσχάρι 17,54%. Καφές 15,6%. Ελαιόλαδο 11%. Παιδικές τροφές 10,24%. Λαχανικά 8,7%.
Τρύπιο είναι το «καλάθι του νοικοκυριού» σύμφωνα με τους συμμετέχοντες σε δημοσκόπηση της MRB που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Open. Όπως προκύπτει από τη δημοσκόπηση που ήρθε χθες στη δημοσιότητα το 51,9% χαρακτηρίζει την ακρίβεια το πιο σημαντικό ζήτημα.
Μάλιστα, σε σχέση με το καλάθι του νοικοκυριού, μόλις το 33% των ερωτηθέντων το κρίνει ως ένα θετικό μέτρο ενώ το 61,1% το κρίνει αρνητικά.