Η Τουρκία καταγράφει υπερδιπλάσιες επιδόσεις επί ιαπωνικού εδάφους σε σύγκριση με τη χώρα μας.
Η Ελλάδα «χάνει» τη μάχη του ελαιολάδου στην ιαπωνική αγορά από την Τουρκία, η οποία «θωρακίζει» την τρίτη θέση στη κατάταξη εξαγωγών στην αγορά των 126,1 εκατομμύριων καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των Στατιστικών Εμπορίου της Ιαπωνίας, που δημοσιοποίησε το Γραφείο Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων στο Τόκιο, το μερίδιο εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου της Ελλάδας το 2021 ήταν μόλις 1,71% (443 εκατ. γιεν), ενώ η Τουρκία, η οποία έχει περιορισμένες εξαγωγικές δυνατότητες σε σχέση με την Ελλάδα, έχει μερίδιο 4,71% (1.221 εκατ. γιεν).
Συνολικά η αξία εισαγωγών του παρθένου ελαιολάδου στην Ιαπωνία το 2021 διαμορφώθηκε σε 25 δις γιεν (μειωμένη σε σχέση με την επίδοση του 2019 κατά 4 δις γιεν).
Ιστορικά, η Ισπανία και η Ιταλία είναι οι δύο κύριες χώρες προμηθεύτριες ελαιολάδου για την Ιαπωνία με μερίδιο 5,2% και 40,9% αντίστοιχα.
Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ο πέμπτος εξαγωγέας παρθένου ελαιόλαδου παγκοσμίως, με αξία εξαγωγών της τάξεως των 538 εκατ. ευρώ ( 556 εκ δολ) και μερίδιο επί της παγκόσμιας αξίας εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου της τάξεως του 8,5%, διαχρονικά κατέχει μόνο ένα μικρό μερίδιο στην ιαπωνική αγορά.
Αντίθετα η Τουρκία με μερίδιο της τάξεως του 1,24% επί της συνολικής αξίας εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου παγκοσμίως (78,4 εκατ. ευρώ – 81 εκατ. δολ), καταγράφει υπερδιπλάσιες επιδόσεις επί ιαπωνικού εδάφους σε σύγκριση με τη χώρα μας.
Είναι ενδεικτικό ότι το 2021 καταγράφηκε αύξηση στις ποσότητες εισαγωγών από την Τουρκία κατά 73,12% όταν οι εισαγωγές από την Ελλάδα μειώθηκαν κατά 23,2% από 785471 κιλά το 2020 σε 603122 κιλά το 2021.
Με γνώμονα ότι η Ιαπωνία έχει την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση ελαιολάδου στην Ασία και αποτελεί την 7η ή 8η αγορά σε μέγεθος αξίας εισαγωγών ελαιολάδου στον κόσμο, οι προοπτικές για τα ελληνικά ελαιόλαδα παραμένουν ισχυρές, ωστόσο είναι αναγκαίο να υλοποιηθεί ένα στοχευμένο πρόγραμμα προώθησης του εγχώριου ελαιολάδου προκειμένου να γίνει γνωστή η υπεραξία του στους Ιάπωνες καταναλωτές, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια στρέφονται πολύ έντονα στη μεσογειακή διατροφή.
Πηγή: naftemporiki