1 στους 2 καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο, ενώ θα αυξήσει τις δαπάνες για λογαριασμούς
Ένας στους δύο καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορές το επόμενο εξάμηνο ενώ θα αυξήσει περεταίρω τις δαπάνες για λογαριασμούς, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ.
Όπως δηλώνουν τα νοικοκυριά που συμμετείχαν στην έρευνα τρέχουσα περίοδος είναι η χειρότερη των τελευταίων τριών ετών ως προς την αγοραστική τους ικανότητα.
Αξίζει να επισημανθεί πως το 33% του εισοδήματος τους κατευθύνεται στις πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφέλειας.
Συγκεκριμένα:
· Παγιώνεται χαμηλά το καταναλωτικό κλίμα τον τελευταίο χρόνο και με χαμηλές προσδοκίες για τους καταναλωτές το επόμενο 6μηνο
· Έντονη η αρνητική επίδραση του πληθωρισμού στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών
· 1 στους 2 καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο, ενώ θα αυξήσει τις δαπάνες για λογαριασμούς
· Οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν πλέον την μεγαλύτερη δαπάνη ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματος
Η έρευνα έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 σε δείγμα 1.150 καταναλωτών. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού, ενώ περιλαμβάνει και τον δείκτη καταναλωτικού κλίματος λιανικής.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανικής, τον Νοέμβριο του 2022 διαμορφώθηκε στο -61, πολύ χαμηλότερα σε σχέση με τον μήνα βάσης, τον Οκτώβριο του 2019, αλλά ελαφρώς αυξημένος σχέση με την αντίστοιχη μέτρηση του Ιουλίου 2022. Η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει να κάνει τόσο με τις μέχρι σήμερα προσδοκίες των καταναλωτών για το προσεχές διάστημα, όσο και λόγω της παρούσας κατάστασης των καταναλωτών.