Η σύγκρισή των 40 εκατομμυρίων ευρώ του προγράμματος «Άργους» με τις μόλις 600.000 ευρώ το χρόνο που έδινε η ελληνική πολιτεία μέχρι το 2020 στους δήμους είναι παραπλανητική.
Απάντηση της Ομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας στον Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών κο Στ. Πέτσα στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, αναφορικά με τις νέες τροποποιήσεις του Ν4830/2021 – Σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα – Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών.
Δείτε εδώ την απάντηση:
Ο Αν. Υπουργός Εσωτερικών κ. Σ. Πέτσας κατά την ομιλία του στην Ελληνική Βουλή την 21-2-2023 και στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, αναφορικά με τις νέες τροποποιήσεις του Ν4830/2021 επιχείρησε για μια ακόμη φορά να εξωραΐσει μια ζοφερή πραγματικότητα για τα ζώα.
Η σύγκρισή των 40 εκατομμυρίων ευρώ του προγράμματος «Άργους» με τις μόλις 600.000 ευρώ το χρόνο που έδινε η ελληνική πολιτεία μέχρι το 2020 στους δήμους είναι παραπλανητική.
Η αναγκαία αύξηση της χρηματοδότησης των Δήμων για τα προγράμματα διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, πάγιο αίτημα του φορέα μας, μπορούσε να επιτευχθεί μέσω συνεργιών όπως έγινε με αποτελεσματικό τρόπο το 2018 επί Υπουργίας των κ. Α. Χαρίτση και κ. Σ. Αραχωβιτη, χωρίς να απαιτείται η μεταφορά αρμοδιοτήτων σε Υπουργείο που στερείται εξειδίκευσης, τεχνογνωσίας και θεσμικής μνήμης και αποτελεί ευρωπαϊκή πρωτοτυπία.
Με το πρόγραμμα Φιλόδημος ΙΙ «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ X» επιχειρήθηκε να χρηματοδοτηθούν οι Δήμοι με 20.000.000 ευρώ για την ίδρυση και λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων, υποχρέωση που έχει η χώρα μας δυνάμει της ευρωπαϊκής συμβάσης για την προστασία των ζώων συντροφιάς Ν2017/1992.
Η πραγματική βούληση της παρούσας Κυβέρνησης αποτυπώθηκε στην αρχή της διακυβέρνησής της όταν για το επίμαχο πρόγραμμα χρηματοδότησης καταφυγίων αδέσποτων ζώων αρχικά μείωσε τον προϋπολογισμό του προγράμματος στα 15.000.000 ευρώ και στη συνέχεια κάτω από την πίεση των πολλών αιτημάτων των Δήμων εξαναγκάστηκε να το αυξήσει πάλι.
Σχετικά με τα 600.000 ευρώ του προϋπολογισμού του ΥΠΑΑΤ, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τον κ Υπουργό ότι το ποσό αυτό δεν ορίζονταν βάση του νομοθετικού πλαισίου όπως διατείνεται ο κος Υπουργός. Προς επίρρωση αυτού όπως είχαμε επισημάνει και σε προγενέστερο δελτίο τύπου η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ, είχε εισηγηθεί προς τον τότε Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κο Μ. Βορίδη, την αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης των Δήμων για τα αδέσποτα ζώα, η οποία σημειωτέων δίνονταν μετά από εξονυχιστικό έλεγχο (σύσταση τριμελών ελεγκτικών των δαπανών και του προγράμματος επιτροπές των περιφερειών, έλεγχος των ατομικών καρτελών των ζώων που αντιμετωπίστηκαν από τους Δήμους, αντιπαραβολή των στοιχείων με την ψηφιακή βάση παρακολούθησης της διαχείρισης των αδέσποτων ζώων του ΥΠΑΑΤ κλπ.).
Σήμερα προκύπτουν εύλογα ερωτήματα ως προς το εάν η χρηματοδότηση δίνεται για πραγματικές ανάγκες των ζώων των Δήμων και αν τα χρήματα αυτά καταλήγουν στις δράσεις που απαιτεί η αντιμετώπιση του φαινομένου της αδεσποτίας και της κακής μεταχείρισης των ζώων. Δεν είδαμε σε καμία απόφαση να προβλέπονται και αμφιβάλουμε εάν πραγματοποιούνται οι παραπάνω έλεγχοι ως προς την χρηματοδότησή.
Σχετικά με την επιτροπή παρακολούθησης, δεν διευκρίνισε ο Αν. Υπουργός κος Σ. Πέτσας ποια τα αντικειμενικά κριτήρια και ποια η αντικειμενική διαδικασία επιλογής των προσώπων που διορίζονται από τον Υπουργό Εσωτερικών, όπως του προσώπου εγνωσμένου κύρους; Έτσι αντιλαμβάνονται τις οδηγίες του Παγκόσμιου οργανισμού για την προστασία των ζώων στο ΥΠΕΣ και ευρύτερα στην Κυβέρνηση; Συγκρότησή «επιστημονικής» επιτροπής με ημέτερους και απουσία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, επιστημόνων και σχετικής τεχνογνωσίας;
Αναφορικά με την ΚΥΑ για τα καταφύγια, ο κος Υπουργός παρέλειψε να αναφέρει ότι για την έκδοσή της, 1,5 χρόνο σχεδόν μετά την ψήφιση του Ν4830/2021, λόγω της καταφανούς αδυναμίας λόγω έλλειψης γνώσεων του ΥΠΕΣ, απαιτήθηκε η έγγραφη καταγγελία του φορέα μας, έγγραφα του Συνηγόρου του Πολίτη, κατάθεση πολλών κοινοβουλευτικών ερωτήσεων καθώς και η αποφασιστική συνδρομή και συνεισφορά των κτηνιάτρων του ΥΠΑΑΤ και των περιφερειών.
Για την λήψη DNA, καλούμε τον Αν. Υπουργό κο Σ. Πέτσα, να καταθέσει προς ενημέρωση της Ελληνικής Βουλής στη βάση ποιων επιστημονικών δεδομένων στηρίχθηκε η επίμαχη νομοθέτηση και σε ποιες χώρες εφαρμόζεται για την ταυτοποίηση γεννητόρων εγκαταλελειμμένων ζώων συντροφιάς (νεκρών, κακοποιημένων κλπ), για να καταλάβουν οι φιλόζωοι πολίτες ότι με ποια κριτήρια και ποια σοβαρότητα αντιμετωπίζεται το θέμα της προστασίας των ζώων συντροφιάς από την παρούσα Κυβέρνηση.
Τέλος, θα συμφωνήσουμε απόλυτα ότι ο νόμος εφαρμόζεται… Δήμαρχοι απαλλάχθηκαν από την ευθύνη τη διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, τα ζώα παραδόθηκαν σε ιδιώτεςπου τα εκμεταλλεύονται και παρανομούντεςδιακινητές αδέσποτων ζώων που είχαν καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό αθωώνονται με συνοπτικές διαδικασίες από τις δικαστικές αρχές συνέπεια των ρουσφετολογικών διατάξεων του Ν4830/21.
Στόχος επετεύχθη!