Αναπλαισιώνοντας την επιλογή, οι επωνυμίες τροφίμων μπορούν να προχωρήσουν γρήγορα σε μια ακόμη πιο φιλική προς τον πλανήτη εποχή, λέει ο Ruairi Curran του Gravity Road (μέρος του Ομίλου Brandtech). Ποιος όμως θα φυτέψει τον επόμενο σπόρο;
Πριν από λίγο καιρό, δεν ήξερα ότι ο πλανήτης μας επιβιώνει χάρη σε λίγα εκατοστά υγιούς εδάφους που καλλιεργεί το 95% της τροφής μας. Δεν ήξερα ότι αν ο κόσμος συνεχίσει να πηγαίνει όπως πάει, το 90% αυτού του φυτικού εδάφους θα κινδυνεύει μέχρι το 2050. Σίγουρα δεν ήξερα τίποτα για την αναγεννητική γεωργία ή πώς διαφέρει από τη βιωσιμότητα.
Εάν δεν συνεργάζεστε με μια επωνυμία τροφίμων, πιθανότατα να μην γνωρίζετε τίποτα από αυτά. Αλλά αν οι ηγέτες των επωνυμιών τροφίμων λυγίσουν τους μυς της αφήγησης, όλα θα αλλάξουν φέτος.
Η αναγεννητική γεωργία είναι μια προσέγγιση στη γεωργία που εστιάζει στην ανοικοδόμηση και την αναζωογόνηση της υγείας του εδάφους, στη βελτίωση της υγείας του οικοσυστήματος και στη δέσμευση άνθρακα στο έδαφος, συμβάλλοντας στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Ακριβώς όπως η λέξη «meta» αναδιαμόρφωσε ξαφνικά τον ψηφιακό κόσμο το 2021 και το 2022, η λέξη «αναγεννητικό» πρόκειται να αναδιαμορφώσει τον κόσμο των τροφίμων το 2023 και μετά.
Η άλλοτε δύσπιστη αγροτική κοινότητα το έχει αγκαλιάσει, έχοντας δει τη ζημιά που προκαλεί η συμβατική γεωργία στο έδαφος και τα οφέλη που μπορεί να φέρει η αναγεννητική γεωργία. Οι μεγαλύτερες παγκόσμιες εταιρείες τροφίμων συμμετέχουν σχεδόν όλες. Η Mars, η Unilever, η Nestlé, η McDonald's, η PepsiCo, η Danone και η General Mills έχουν όλα ενεργοποιημένα προγράμματα μεγάλης κλίμακας.
Οι μόνοι που εξακολουθούν να είναι έξω από τον κύκλο είναι απλοί άνθρωποι. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Καθώς κανείς δεν εκπαιδεύει τους ανθρώπους σχετικά με την αναγεννητική γεωργία, ούτε αυξάνει την ευαισθητοποίηση, ούτε αυξάνει τη ζήτηση για προϊόντα που παράγονται με αυτές τις πρακτικές, οι άνθρωποι δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν την ευρεία υιοθέτησή της.
Υπερδυνάμεις του μάρκετινγκ
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι δεν έχουν γίνει πολλά μέχρι τώρα. Η αλλαγή των γεωργικών συστημάτων είναι περίπλοκη, όχι τόσο σέξι όσο το μετασύμπαν, και πολύ πιο δύσκολο να εξηγηθεί στα καταναλωτικά κανάλια μέσων ενημέρωσης.
Το βάρος βαρύνει τους έξυπνους εγκεφάλους που διαχειρίζονται τις μάρκες τροφίμων μας. Είμαστε στο κατώφλι και οι έμποροι και οι επωνυμίες κρατούν τα κλειδιά για την ανακάλυψη.
Για να παραφράσουμε τον Ally Kingston στο The Great Reset, είμαστε μια βιομηχανία με τεράστια δύναμη να αλλάζει τις αντιλήψεις και έχουμε την ευθύνη να υποστηρίξουμε αυτή τη νέα κοινωνική αλλαγή, επομένως πρέπει να διεκδικήσουμε τον εαυτό μας. Ακριβώς όπως η αριστεία στο μάρκετινγκ πέτυχε μια σταδιακή αλλαγή στην ευαισθητοποίηση σχετικά με το Fairtrade, θα καθορίσει τώρα ποιες μάρκες θα φημίζονται για την υποστήριξη των τροφίμων που καλλιεργούνται με αναγέννηση.
Ακριβώς όπως οι προσδοκίες μετατοπίστηκαν από την εκτροφή με μπαταρία στα αυγά ελεύθερης βοσκής, μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε τις επιλογές της επόμενης γενιάς σχετικά με τον τρόπο καλλιέργειας των τροφίμων. Όπως τα αυγά ελεύθερης βοσκής, τα τρόφιμα που εκτρέφονται με αναγέννηση είναι μια εναλλακτική λύση στον κυρίαρχο κανόνα. μια εναλλακτική λύση που είναι καλύτερη για τον πλανήτη και τη βιοποικιλότητα.
Αυτός που τολμά νικά
Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι το 2023 δεν είναι η καλύτερη στιγμή για μια μάρκα να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση. ότι, εν μέσω μεγάλων οικονομικών πιέσεων, τα βραχυπρόθεσμα, με επίκεντρο το προϊόν μηνύματα είναι η ημερήσια διάταξη και οι πιο μακροπρόθεσμες αφηγήσεις επωνυμίας θα πρέπει να παραμείνουν στο ράφι μέχρι να περάσει η καταιγίδα.
Ο κίνδυνος με αυτήν την προσέγγιση είναι ότι, μέχρι να περάσει η καταιγίδα, η επωνυμία σας είναι απλώς ένας άλλος οπαδός που προσπαθεί να συμβαδίσει, όχι ένας ηγέτης μπροστά. αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έχει παραχωρηθεί στις επωνυμίες που έδρασαν πρώτες και η επωνυμία σας πρέπει να τρέχει δύο φορές πιο γρήγορα για να απολαμβάνει την ίδια απόδοση και ισότητα με τους πρώτους.
Οι τολμηροί ηγέτες της επωνυμίας δεν θα υποτιμήσουν ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων συνειδητοποιούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής τροφίμων, αναζητούν πιο φιλικές προς τον πλανήτη επιλογές και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο για προϊόντα που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους και συμφέροντα.
Μια αναγεννητική πρόταση γεωργίας μπορεί να προσελκύσει μια αυξανόμενη καταναλωτική βάση, να διοχετεύσει φρέσκια «νέα νέα» ενέργεια στην αφήγηση μιας μάρκας τροφίμων και να εξασφαλίσει μια κορυφαία θέση στην αγορά. Βρίσκεται σε ένα γλυκό σημείο: μια φιλική προς τον πλανήτη σκοπό της επωνυμίας, που βασίζεται απόλυτα στο προϊόν.
Leader brands και προοδευτικές συμπεριφορές
Χρειάστηκε η αργή άνοδος των κινήσεων βιολογικών και βιώσιμων τροφίμων για να οδηγήσει τη στροφή προς τα αυγά ελεύθερης βοσκής. Η στροφή προς την αναγεννητική γεωργία δεν μπορεί να διαρκέσει τόσο πολύ, και στην εποχή που ξεκινά, η διαφορά μεταξύ «παλαιών» και «νέων» εμπορικών σημάτων δεν θα σηματοδοτηθεί τόσο εύκολα με ένα λογότυπο. Για να συνδεθούν με το κοινό της επόμενης γενιάς, οι έμποροι πρέπει να βρουν τρόπους να δείχνουν και να συμπεριφέρονται διαφορετικά από τις παραδοσιακές επωνυμίες τροφίμων.
Ο πελάτης μας McCain το κατάλαβε αυτό: αντί να κάνει διαλέξεις στο κοινό σχετικά με τις αλλαγές στη γεωργία στους παραδοσιακούς χώρους των μέσων ενημέρωσης, εισήγαγε το "regen" ως νέο όρο τροφίμων στον κόσμο με περιορισμένης έκδοσης Regen Fries, τις πρώτες πατάτες εμπορικής παραγωγής που παρασκευάζονται από πατάτες αναγεννητικής καλλιέργειας.
Για να τονίσει αυτά τα νέα νέα στο κοινό της επόμενης γενιάς, ο McCain συνεργάστηκε με το Bored & Hungry, ένα εστιατόριο με θέμα το NFT, για να λανσάρει τις πατάτες, σηματοδοτώντας προοδευτικές συμπεριφορές επωνυμίας ενώ παράλληλα αξιοποιεί το πολιτιστικό νόμισμα των Bored Ape NFT.
Δημιούργησε επίσης ένα «εικονικό δίδυμο» της πραγματικής, αναγεννητικής «Φάρμα του Μέλλοντος» στο Νιού Μπράνσγουικ του Καναδά στο παιχνίδι ρόλων Livetopia της Roblox. Οι παίκτες θα μπορούσαν να ανακαλύψουν πώς η αναγεννητική γεωργία συμβάλλει στη βελτίωση της υγείας του εδάφους αλληλεπιδρώντας με τους αγρότες, ολοκληρώνοντας εργασίες farming-sim και χτίζοντας ένα αγρόκτημα.
Μέχρι σήμερα, το εικονικό Farm of the Future έχει λάβει πάνω από 20 εκατομμύρια συνολικές επισκέψεις (η Walmart Land είδε 13,4 μέτρα).
Αλλάζοντας τον κόσμο
Για να έχει μεταμορφωτικό αποτέλεσμα στην υγεία του πλανήτη μας, η αναγεννητική γεωργία απαιτεί πολλά πράγματα, συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής και τεχνικής υποστήριξης και επενδύσεων Ε&Α για να γίνει το σύστημα βιώσιμη επιλογή για τους αγρότες (ιδιαίτερα τα 33 εκατομμύρια μικροκαλλιεργητές στην ευάλωτη στο κλίμα Αφρική).
Ο κλάδος μας δεν μπορεί να βοηθήσει με αυτά τα πράγματα. Μπορούμε όμως να φυτέψουμε τους σπόρους της ελπίδας στην επόμενη γενιά αλλάζοντας νοοτροπίες και διαμορφώνοντας εκ νέου τις επιλογές των καταναλωτών. Εάν χρησιμοποιήσουμε τις υπερδυνάμεις μας στο μάρκετινγκ με υπευθυνότητα, μπορούμε να απαντήσουμε στο επιχείρημα του συγγραφέα Wendell Berry ότι δεν χρειαζόμαστε «τις αποσπασματικές τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει τώρα η κοινωνία μας, αλλά ... μια αλλαγή πολιτιστικών αξιών που θα ενθαρρύνει σε ολόκληρο τον πληθυσμό τον απαραίτητο σεβασμό, αυτοσυγκράτηση και φροντίδα».
Ruairi Curran - Εκτελεστικός Διευθυντής Στρατηγικής Ομίλου Brandtech
Πηγή: thedrum.com