Γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί αλλά και τα ίδια τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες συζήτησης σχετικά με την κατανάλωση των λαχανικών, τη θέση που έχουν στο καθημερινό τραπέζι, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την κατανάλωσή τους.
Ο ενεργός ρόλος της οικογένειας και του σχολείου, καθώς και η υιοθέτηση καινοτόμων εμπορικών πρακτικών από τις εταιρείες τροφίμων, μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών σε παιδιά και εφήβους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγετο Ινστιτούτο Prolepsis σε συνεργασία με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ. Στο επίκεντρο της κοινής αυτής προσπάθειας του Ινστιτούτου και της ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ βρίσκεται το όραμα σχετικά με τη διάδοση της διατροφικής αξίας των λαχανικών, την ενίσχυση της κατανάλωσής τους και τη διαμόρφωση υγιεινών διατροφικών συνηθειών, από τα πρώτα στάδια της παιδικής ηλικίας.
Συμπληρώνοντας τα δεδομένα που προέκυψαν στην πρώτη φάση της έρευνας (δείτε σχετικά εδώ), η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Prolepsis ακολούθησε μία συμμετοχική προσέγγιση. Γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί αλλά και τα ίδια τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες συζήτησης σχετικά με την κατανάλωση των λαχανικών, τη θέση που έχουν στο καθημερινό τραπέζι, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την κατανάλωσή τους. Τα ευρήματα ήρθαν να επιβεβαιώσουν πως τα λαχανικά αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του εβδομαδιαίου διαιτολογίου στο ελληνικό τραπέζι, τονίζοντας την προσπάθεια των γονέων να προσφέρουν θρεπτικά γεύματα στα παιδιά τους. Παράλληλα, φαίνεται τα παιδιά να έχουν προτίμηση σε συγκεκριμένα λαχανικά και να αναζητούν νέους τρόπους κατανάλωσής τους, φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο έντονο κατά την εφηβεία. Εκτός από τον ρόλο της οικογένειας, αναδείχθηκε η επιρροή που το κοινωνικό περιβάλλον (σχολείο, αθλητισμός, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχει στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Επίσης, συζητήθηκε και ο σημαντικός ρόλος των εταιρειών τροφίμων. Μέσα από τη δημιουργία προϊόντων που είναι αρεστά στα παιδιά, αλλά και με ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους γονείς στην προσπάθειά τους να καταναλώνουν τα παιδιά και οι έφηβοι περισσότερα λαχανικά.
Η έρευνα έρχεται να συμπληρώσει την πολυετή δράση του Ινστιτούτου Prolepsis σε θέματα προώθησης της υγιεινής διατροφής. Για την ενίσχυση αυτού του σκοπού, το Ινστιτούτο ένωσε τις δυνάμεις του με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ, που στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας αναλαμβάνει ενεργό ρόλο για τη βέλτιστη αξιοποίηση των παραπάνω αποτελεσμάτων, δεσμευόμενη να συνεχίσει την ανάπτυξη ακόμη περισσότερων πρωτοβουλιών που στόχο έχουν την οικοδόμηση ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών στα παιδιά.