Unilever κατά Σκρέκα: «Φταίει η μεθοδολογία, βάζουμε 80 κωδικούς στην μόνιμη μείωση τιμής»

Τι αναφέρει η εταιρία ως απάντηση για το πρόστιμο του 1 εκατ. ευρώ

«Η Ελαΐς Unilever Hellas, όπως έχει ήδη προγραμματίσει και ενημερώσει τους συνεργάτες της από αρχές Οκτωβρίου, θα συμμετάσχει, με πάνω από 80 γνωστούς κωδικούς προϊόντων από όλες τις κατηγορίες της, στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» του Υπουργείου Ανάπτυξης», αναφέρει μεταξύ άλλων η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Unilever:

Η Ελαΐς Unilever Hellas πάντα υποστήριζε, και θα συνεχίσει να υποστηρίζει, τις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελληνική Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση ενός τόσο σημαντικού και περίπλοκου ζητήματος, όπως η παγκόσμια κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η αύξηση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών καθώς και του πληθωρισμού.

Ενώ κατανοούμε το σκεπτικό της υπουργικής απόφασης σχετικά με τη διατήρηση του μεικτού περιθώριου κέρδους, διαφωνούμε με τη μεθοδολογία βάσει της οποίας οι ελεγκτικές αρχές υπολόγισαν το πρόστιμο, μη λαμβάνοντας υπόψιν βασικές παραμέτρους του τρόπου λειτουργίας της αγοράς του λιανικού εμπορίου και των λογιστικών προτύπων.

Ως εκ τούτου θα προχωρήσουμε στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την αμφισβήτηση του προστίμου.

Η εταιρεία, απασχολεί περισσότερους από 450 εργαζομένους, διατηρεί μία εδραιωμένη εφοδιαστική αλυσίδα στην Ελλάδα μέσω του εργοστασίου μας στο Ρέντη Αττικής και 2 ιδιόκτητων κέντρων διανομής, ενώ συνεργάζεται με περισσότερους από 1.000 τοπικούς προμηθευτές, στηρίζοντας εμπράκτως και με υπευθυνότητα την Ελληνική οικονομία .

Η Ελαΐς Unilever Hellas, συνεπής στην υπεύθυνη προσέγγιση προς τους καταναλωτές και τους συνεργάτες της, αναγνώρισε εξαρχής την πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών από το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης και έλαβε τη συνειδητή απόφαση να μην μετακυλήσει μεγάλο ποσοστό του επιπλέον κόστους παραγωγής και λειτουργίας της, εις βάρος της κερδοφορίας της εταιρείας μας, προστατεύοντας έτσι τους καταναλωτές και τους μεταπωλητές λιανικού εμπορίου.

Αυτό καταγράφεται και στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, από το 2021 και μετά, και αποτυπώνεται και στα στοιχεία που παρατέθηκαν στις ελεγκτικές αρχές για το σύνολο των προϊόντων-κατηγοριών που συμπεριλαμβάνονται στις ρυθμίσεις για το «Καλάθι του νοικοκυριού».

Μένουμε πιστοί στη δέσμευσή μας να εργαστούμε σκληρά για να αντιμετωπίσουμε το σημαντικό ζήτημα του αυξημένου κόστους και θα συνεργαστούμε με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προς όφελος των καταναλωτών και του κλάδου του λιανικού εμπορίου.

Η εταιρεία κινητοποιήθηκε άμεσα για να ανταποκριθεί στη δημόσια πρόσκληση που απηύθυνε το Υπουργείο Ανάπτυξης στην αγορά, στα τέλη Σεπτεμβρίου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη για περαιτέρω ανακούφιση των νοικοκυριών.

Η Ελαΐς Unilever Hellas, όπως έχει ήδη προγραμματίσει και ενημερώσει τους συνεργάτες της από αρχές Οκτωβρίου, θα συμμετάσχει, με πάνω από 80 γνωστούς κωδικούς προϊόντων από όλες τις κατηγορίες της, στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» του Υπουργείου Ανάπτυξης», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της εταιρείας.

Νωρίτερα, το υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία «ΕΛΑΪΣ UNILEVER HELLAS AE».

Προ ημερών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έβγαλε «λαβράκια» για την ακρίβεια στην Ελλάδα συγκρίνοντας την με τις χωρές της ΕΕ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της επιτροπής, πουλούσαν στην Ελλάδα προϊόντα απορρυπαντικά με τιμή πάνω από 300% σε σχέση με την Ιρλανδία.

Πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα έχει τιμές:

* στη σκόνη πλυντηρίου: 361% και

* στις κάψουλες: 301,1%, ακριβότερες σε σχέση με την φθηνότερη χώρα.

Χαρακτηριστικό της ακρίβειας είναι πως πολλά νοικοκυριά βάζουν πλέον όλο και πιο αραιά και πιο βαρυφορτωμένα πλυντήρια, τακτική όμως που συχνά πυκνά καταλήγει σε πανάκριβες βλάβες και επισκευές.

Δείτε την προοδευτική αύξηση των τιμών στα απορρυπαντικά (μάλιστα ακόμη και με μείωση της ποσότητας):

* 2022: 2Χ30 μεζούρες 9.98€, 0.166€/ μεζούρα,

* 2023: 2Χ30 μεζούρες 12.37€, 0.21€/ μεζούρα,

* 2022: 2Χ26 μεζούρες 9.98€, 0.19€/ μεζούρα,

* 2023: 2Χ26 μεζούρες 12.49€, 0.24€/ μεζούρα.


Αδιανόητη όμως είναι και η αύξηση στα μαλακτικά, με τις τιμές να έχουν πάρει και εδώ τον ανήφορο:

* 2022: 56 μεζούρες (προσφορά) 3.20€, 0.06€/ μεζούρα,

* 2023: 42 μεζούρες (προσφορά) 3.29€, 0.08€/ μεζούρα (0.14€ κανονική τιμή).

Την ανιούσα έχουν πάρει, τέλος, και οι χρωμοπαγίδες:

* 2022: 15 χρωμοπαγίδες (προσφορά) 2.09€, 0.14€/ τεμάχιο,

* 2023: 10 χρωμοπαγίδες (προσφορά) 2.39€, 0.24€/ τεμάχιο.

Τα προϊόντα της Unilever στην Ελλάδα

Aim

Algida

Axe

Ben & Jerry's

Cajoline

Calve

Carte D’Or

Cif

Cornetto

Dove

Dove Men Care

Hellmann's

Klinex

Klinex Laundry

Knorr

LUX

Lifebuoy

Lipton

Magic

Maille

OMO

Proderm

Skip

TRESemmé

The Vegetarian Butcher

Ultrex Men

Unilever Food Solutions

Vaseline Greece

ΕΒΓΑ