Η κατανάλωση αλκοόλ στην Ελλάδα έχει αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες με αλλαγές στις προτιμήσεις και στα επίπεδα κατανάλωσης
Η κατανάλωση αλκοόλ στην Ελλάδα έχει αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες, με αλλαγές στις προτιμήσεις και στα επίπεδα κατανάλωσης.
Η Ελλάδα, χώρα με μακρά παράδοση στην κατανάλωση κρασιού, βιώνει μια στροφή προς την υγιεινή διατροφή. Τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση αλκοόλ, ιδιαίτερα κρασιού και μπύρας, έχει μειωθεί αισθητά, ενώ παράλληλα αυξάνεται η ζήτηση για υγιεινά τρόφιμα και εναλλακτικά ροφήματα.
Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από αυτή την αλλαγή και ποιες επιπτώσεις έχει στην ελληνική κοινωνία;
Κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιού, μπύρας και οινοπνευματωδών ποτών στην Ελλάδα, 1961-2021
Η Ελλάδα έχει μια μακρά και πλούσια ιστορία οινοπαραγωγής και κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών. Η κατανάλωση κρασιού, μπύρας και οινοπνευματωδών ποτών έχει αλλάξει σημαντικά με την πάροδο του χρόνου, αντικατοπτρίζοντας κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές αλλαγές.
Σύμφωνα με το γράφημα ,η κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιού στην Ελλάδα έφτασε στο υψηλότερο σημείο της το 1976, με 5,2 λίτρα καθαρού αλκοόλ ετησίως. Από τότε, η κατανάλωση κρασιού έχει μειωθεί σταθερά, αγγίζοντας τα 2,1 λίτρα το 2021.
Η κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα άρχισε να αυξάνεται τη δεκαετία του 1960 και έφτασε στο υψηλότερο σημείο της το 1997, με 3,8 λίτρα καθαρού αλκοόλ ετησίως. Από τότε, η κατανάλωση μπύρας έχει μειωθεί ελαφρώς, αγγίζοντας τα 3,3 λίτρα το 2021.
Η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών στην Ελλάδα παρουσίασε μικρότερες διακυμάνσεις από την κατανάλωση κρασιού και μπύρας. Έφτασε στο υψηλότερο σημείο της το 1980, με 1,8 λίτρα καθαρού αλκοόλ ετησίως. Από τότε, η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών παρέμεινε σχετικά σταθερή, αγγίζοντας τα 1,5 λίτρα το 2021.
Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα έχει αλλάξει σημαντικά με την πάροδο του χρόνου. Η κατανάλωση κρασιού έχει μειωθεί, ενώ η κατανάλωση μπύρας έχει παραμείνει σχετικά σταθερή. Η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών έχει επίσης μειωθεί ελαφρώς. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών, όπως τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά, ο τρόπος ζωής, οι πολιτιστικοί παράγοντες καθώς και οι τιμές των προιόντων.