Κρασί: Ισχυρότερες από το αναμενόμενο οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική

Το 71% των αμερικανών παραγωγών προβλέπουν αύξηση των πωλήσεων φέτος

Μια εναρκτήρια έρευνα του κλάδου από την BMO Financial, την όγδοη μεγαλύτερη τράπεζα της Αμερικής, δείχνει ότι μετά τη μεταπανδημική συρρίκνωση της ζήτησης, αυτή σταθεροποιείται και το μέλλον διαγράφεται ανοδικό.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αναφέρει, τα οινοποιεία απολάμβαναν πρωτοφανή ζήτηση με τις πωλήσεις κιβωτίων να εκτοξεύονται από 410 εκατομμύρια ετησίως σε 445 εκατομμύρια το 2022. Αλλά καθώς η αγορά άρχισε να ομαλοποιείται λόγω του πληθωρισμού και της αυξανόμενης καταναλωτικής κατήχησης, οι λιανοπωλητές βρέθηκαν με πλεονάζοντα αποθέματα και οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν στα 377 εκατομμύρια κιβώτια πέρυσι.

Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία που παρασχέθηκαν από την WineBusiness Analytics και την bw166 μετά την πραγματοποίηση της ευρύτερης έρευνας του τομέα μέχρι σήμερα (που περιλαμβάνει περισσότερα από 600 οινοποιεία), η έκθεση διαπιστώνει ότι η ζήτηση σταθεροποιείται και θα μπορούσε ακόμη και να εισέλθει σε περίοδο ανάπτυξης καθώς εξελίσσεται το τρέχον έτος.

Δυναμική
Η βιομηχανία κρασιού των ΗΠΑ, αναφέρει η έκθεση, είναι η μεγαλύτερη και πιο δυναμική στον κόσμο, με αξία άνω των 107 δισεκατομμυρίων δολαρίων που παράγονται από περισσότερα από 11.000 οινοποιεία σε 50 πολιτείες.

Στο πλαίσιο αυτό, το 71% των αμερικανών παραγωγών προβλέπουν αύξηση των πωλήσεων φέτος με βάση τη συνεχή καινοτομία των προϊόντων, την αύξηση των πωλήσεων στις εγκαταστάσεις και απευθείας στον καταναλωτή και
την περαιτέρω πριμοδότηση του κρασιού.

Ενώ το 22% αναμένει ότι τα έσοδα θα παραμείνουν αμετάβλητα, μόλις το 6% αναμένει ότι οι πωλήσεις τους θα μειωθούν περαιτέρω φέτος.

Με αισιοδοξία, πάνω από το ένα τέταρτο των μεγαλύτερων παραγωγών προβλέπουν αύξηση άνω του 10%.

Επιπλέον. παρά τις αυξανόμενες αναφορές για την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών μεταξύ των νεότερων ηλικιακών ομάδων, οι Millennial, Gen Z και Gen X αποτελούν πλέον το 61% όλων των καταναλωτών κρασιού, αναφέρει η έκθεση.

Ωστόσο, από την αρνητική πλευρά, το 52% των 18 έως 34 ετών δηλώνουν ότι πιστεύουν ότι η μέτρια κατανάλωση είναι επιζήμια για την υγεία, σε σύγκριση με το 39% όλων των καταναλωτών στις ΗΠΑ.

Αισιόδοξο
Ενώ οι αντίξοες συνθήκες εξακολουθούν να υφίστανται, τα οινοποιεία, λέει η BMO, «αισθάνονται συγκρατημένα αισιόδοξα για την αύξηση των πωλήσεων κατά την επόμενη πενταετία μετά από μια δύσκολη φάση απομάκρυνσης των αποθεμάτων».

Αν και οι συνολικοί όγκοι έχουν μειωθεί, η πώληση των premium κρασιών έχει παραμείνει σταθερή. Οι λιανικές πωλήσεις για κρασιά με τιμή 10 δολάρια ΗΠΑ και άνω είναι πιθανό να αυξηθούν στο υπόλοιπο του τρέχοντος έτους και μέχρι το 2025.

Περίπου το 40% των μικρότερων μπουτίκ οινοποιείων που παράγουν μεταξύ 1.000 και 5.000 κιβωτίων αναμένουν αύξηση άνω του 10% φέτος, ενώ το 34% των οινοποιείων που στοχεύουν στο υψηλότερο άκρο του φάσματος τιμών, άνω των 50 δολαρίων ανά φιάλη, έχουν παρόμοιες προσδοκίες.

Το 2023, οι πωλήσεις όλων των κρασιών σε καταστήματα τροφίμων με τιμές άνω των 10 δολαρίων αυξήθηκαν σε 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια - ένα τρίτο περισσότερο από ό,τι το 2019, το τελευταίο πλήρες έτος πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας.

Είναι ενδιαφέρον ότι ο κλάδος βελτιώνει επίσης τις διαδρομές του προς την αγορά.

Σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των οινοποιείων (24%) σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω wine club και να επεκτείνει τις συνδρομές σε wine club, ενώ το 15% στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων απευθείας στον καταναλωτή ως μέρος των συνολικών εσόδων του.

Στον τομέα των οίνων εμπορευμάτων, οι παραγωγοί των οποίων τα κρασιά τιμολογούνται σε τιμές κάτω των 10 δολαρίων ανά φιάλη βλέπουν την αύξηση των εσόδων τους να προέρχεται από την αύξηση των χονδρικών πωλήσεων ή της διανομής.