CEMA: Πτώση 11,4% στην ευρωπαϊκή αγορά τρακτέρ

"Στροφή" σε μικρής ιπποδύναμης τρακτέρ από τους Ευρωπαίους αγρότες

Μειωμένη 11,4% είναι η αγορά των τρακτέρ στην Ευρώπη το επτάμηνο του 2024 σύμφωνα με έκθεση της CEMA που για τον Σεπτέμβριο, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2023. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι πωλήσεις ελκυστήρων ξεπέρασαν τις 125 χιλιάδες μονάδες, με διαφοροποιημένη τάση ανάλογα με τις κατηγορίες ισχύος. 

Αυτοί που «τιμωρήθηκαν» ήταν κυρίως εκείνοι άνω των 37 kW, οι οποίοι έχασαν έδαφος κατά 9% (με περίπου 114 χιλιάδες πωληθέντα οχήματα), ενώ οι χαμηλές κατηγορίες ισχύος, δηλαδή εκείνες έως 37 kW, έδειξαν καλή ανθεκτικότητα, αυξάνοντας κατά 4,5% με 58.600 νεοταξινομημένα μηχανήματα.

Πώς κινήθηκε η αγορά τρακτέρ ανά κράτος

Η μείωση των πωλήσεων επηρέασε τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά με ορισμένες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις. 

Λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις κύριες εθνικές αγορές, η τάση βλέπει ουσιαστική σταθερότητα στη Γερμανία, η οποία με περίπου 18.500 εγγεγραμμένες μονάδες επιβεβαιώνει τους ίδιους όγκους με το 2023, και ανάκαμψη στην Ισπανία. 

Μετά από ένα περίπλοκο 2023, η αγορά της Ιβηρικής κατέγραψε στην πραγματικότητα ανάκαμψη στις αγορές, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 9,9% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου (4.600 μονάδες). 

Οι επιδόσεις της Γαλλίας και της Μεγάλης Βρετανίας δεν ήταν εξίσου θετικές: ενώ η γαλλική αγορά κατάφερε να περιορίσει τις απώλειες στο 4,9% (17.400 μονάδες), η βρετανική αγορά κατέγραψε απώλειες 11,7% με μόλις πάνω από 7.700 πωληθέντα μηχανήματα. 

Τέλος, όσον αφορά τις επιδόσεις των μη ευρωπαϊκών αγορών, τα στοιχεία φαίνεται να επιβεβαιώνουν τη δυσμενή κατάσταση για δύο από τις κυριότερες χώρες: στα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων που επικαιροποιήθηκαν τον Ιούλιο, μάλιστα, οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν πτώση στις πωλήσεις τρακτέρ κατά 11,9% και η Ινδία πτώση, και πάλι για τα τρακτέρ, κατά 8,7%.

Σύμφωνα με την FederUnacoma, και όπως ουσιαστικά αναφέρει η CEMA, η ύφεση στην ευρωπαϊκή αγορά και στις κύριες αγορές του εξωτερικού εξαρτάται από κυκλικούς παράγοντες, βλέπε ιδίως την αύξηση της τιμής των μηχανημάτων λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής, μεταφοράς και εφοδιαστικής και γενικά την αβεβαιότητα που καθορίζεται από τις γεωπολιτικές μεταβλητές και τις συνεχιζόμενες συγκρούσεις στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή. Παρά ταύτα, όμως, η ζήτηση παραμένει δυνητικά υψηλή.

«Οι προβλέψεις για την περίοδο από το 2024 έως το 2027», εξήγησε η πρόεδρος της FederUnacoma Mariateresa Maschio, «δείχνουν μια μέση ετήσια αύξηση 4,9% παγκοσμίως για την αγορά ελκυστήρων. Η τάση για τους άλλους τύπους οχημάτων δεν διαφέρει και μέχρι το 2027 αναμένεται να αυξηθούν κατά 5,4% ετησίως».