«Κόντρα» Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) και John Deere
Παρά τη διαφαινόμενη νίκη των αγωνιστών που εργάζονται για τη διατήρηση του δικαιώματος επισκευής στην Αμερική, η John Deere κατηγορήθηκε για άλλη μια φορά ότι εμποδίζει τους αγρότες να επισκευάζουν τον εξοπλισμό που κατέχουν.
Στον τελευταίο γύρο της συνεχιζόμενης διαμάχης, η γερουσιαστής Elizabeth Warren εξέθεσε σε μια μακροσκελή επιστολή προς τον πρόεδρο της Deere and Company, John C. May, δύο σημαντικές ανησυχίες.
Η πρώτη είναι ότι η εταιρεία δεν τηρεί το Μνημόνιο Συνεννόησης (MoU) που υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2023, στο οποίο δεσμεύτηκε να επιτρέψει στους αγρότες πλήρη πρόσβαση στα εργαλεία και τα εγχειρίδια που απαιτούνται για την επισκευή των τρακτέρ John Deere.
Το δεύτερο είναι ότι, παραλείποντας ορισμένα στοιχεία από τα εγχειρίδιά της, η εταιρεία ενδέχεται να έχει ενεργήσει παράνομα, ειδικά σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών και τον νόμο περί καθαρού αέρα.
Δύο επίπεδα επισκευής
Η PIRG, μια ομάδα υπεράσπισης των καταναλωτών, ισχυρίζεται ότι το εργαλείο που διαθέτει η John Deere στους αγρότες «αποκρύπτει, αναδιατυπώνει ή συσκοτίζει λειτουργίες και πληροφορίες που απαιτούνται για την ανεξάρτητη ολοκλήρωση πολλών επισκευών».
Σύμφωνα με την ομάδα, φαίνεται να υπάρχουν δύο επίπεδα εργαλείου επισκευής που παρέχει η John Deere, μια ολοκληρωμένη έκδοση για τους αντιπροσώπους της και μια λιγότερο ολοκληρωμένη για τους αγρότες και τους ανεξάρτητους μηχανικούς.
Η PIRG ισχυρίζεται ότι το λιγότερο σημαντικό εργαλείο στερείται τριών βασικών λειτουργιών σε σύγκριση με το εργαλείο που λαμβάνουν οι επίσημοι αντιπρόσωποι από την εταιρεία.
Η πρώτη είναι ότι βασικές διαγνωστικές πληροφορίες αποκρύπτονται ή δεν είναι άμεσα διαθέσιμες στους ανεξάρτητους παρόχους υπηρεσιών.
Το δεύτερο είναι ότι οι οδηγοί αντιμετώπισης προβλημάτων που παρέχονται στους επίσημους αντιπροσώπους δεν περιλαμβάνονται στο εργαλείο σε επίπεδο πελάτη, και αυτό περιλαμβάνει ενημερώσεις σχετικά με κατασκευαστικά ελαττώματα που έχουν περιέλθει στην αντίληψη της εταιρείας.
Το τελευταίο ζήτημα, είναι κάτι που έχει έρθει στο προσκήνιο με την πρόοδο των ψηφιακών συστημάτων στους ελκυστήρες.
Αποδεικνύεται ότι πολλά εξαρτήματα πρέπει να αντιστοιχίζονται ηλεκτρονικά στους ελκυστήρες, η Deere ονομάζει τους οδηγούς λογισμικού (όπως και τους οδηγούς εκτυπωτών) αρχεία ωφέλιμου φορτίου και μπορούν να εγκατασταθούν μόνο με το εργαλείο υψηλότερου επιπέδου.
Οργανισμός προστασίας του περιβάλλοντος
Η γερουσιαστής Warren επέστησε επίσης την προσοχή της εταιρείας στις λέξεις του νόμου για τον καθαρό αέρα, ο οποίος αναφέρει σαφώς ότι όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για τη χρήση του συστήματος διάγνωσης του ελέγχου των εκπομπών πρέπει να είναι διαθέσιμες στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους ή σε άλλα πρόσωπα που ασχολούνται με την επισκευή, τη διάγνωση ή τη συντήρηση μηχανοκίνητων οχημάτων, στα οποία περιλαμβάνονται και οι ελκυστήρες.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) έφτασε στο σημείο να επισημάνει ότι η John Deere δεν συμμορφώνεται επί του παρόντος με τους κανονισμούς της EPA.
Μέχρι τώρα, τα αποτελέσματα που έχει επιτύχει το κίνημα του δικαιώματος επισκευής βασίζονται σε εθελοντικές συμφωνίες και σε παραχωρήσεις που έχουν γίνει με απρόθυμο τρόπο από τους κατασκευαστές.
Ωστόσο, τώρα που η EPA έχει εμπλακεί, οι αγωνιστές μπορεί να έχουν τη σταθερή υποστήριξη ενός καθιερωμένου νομικού πλαισίου, παρόλο που αυτό δεν θα καλύπτει όλες τις λειτουργίες των ελκυστήρων, αλλά μόνο εκείνες που αφορούν τον κινητήρα και τις εκπομπές ρύπων.