Έτος 1978, και ο κόσμος αλλάζει. Το Space Invaders κατακλύζει τα καταστήματα ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε όλο τον πλανήτη και σηματοδοτεί το ξεκίνημα της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών. Κατασκευάζεται το πρώτο αυτοματοποιημένο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας στην Ιαπωνία και ο Superman σημειώνει τεράστια επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Παρουσιάζεται ένα ακόμα προϊόν το οποίο στις επόμενες τέσσερις δεκαετίας θα προσφέρει τις υπηρεσίες του σε 4,7 εκατομμύρια άτομα – το Mitsubishi pickup 1 τόνου.
Είναι ένα pickup truck το οποίο μπορεί να ανταπεξέρχεται σε όλες τις εδαφικές συνθήκες, σε όλα τα μέρη του πλανήτη. Οι οδηγίες για τη σχεδίασή του ήταν σαφείς – να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών για ένα μοντέλο pickup με εξαιρετική αξιοπιστία, αντοχή και ικανότητα ωφέλιμου φορτίου. Με χαρακτηριστικά οδηγησιμότητας, πρακτικότητας και άνεσης επιπέδου επιβατικού sedan.
Τα πρώτα μοντέλα ονομάστηκαν “FORTE”, αν και οι ειδικοί χρησιμοποιούσαν και άλλα ονόματα όπως L200, που παραμένει ακόμα και σήμερα. Από την αρχή, το FORTE ήταν σχεδιασμένο για να προσφέρει αντοχή και αξιοπιστία για μεταφορές ατόμων και αγαθών.
Το FORTE προσέφερε εντυπωσιακή ικανότητα μεταφοράς φορτίου 1 τόνου, παραμένοντας ευκολοδήγητο και όλα αυτά σε συνδυασμό με άριστη αντοχή και αξιοπιστία. Σύντομα έγινε το αγαπημένο μοντέλο της Mitsubishi σε όλο τον κόσμο, από παγωμένα, άγονα εδάφη μέχρι καυτές, άνυδρες ερήμους.
Για να μπορούν οι πελάτες της να διανύουν ακόμα πιο μακρινές αποστάσεις, η Mitsubishi Motors στηριζόμενη στη μακρόχρονη τεχνογνωσία της στην τετρακίνηση πρόσθεσε μία έκδοση 4Χ4 στην οικογένεια του L200 το 1980. Αυτό αποτέλεσε τη βάση για τα σύγχρονα 4WD οχήματα Mitsubishi, και οδήγησε κατευθείαν στα PAJERO/ MONTERO και DELICA.
Το pickup, που σύντομα ονομάστηκε TRITON σε πολλές αγορές, είχε έντονη επίδραση και στις δραστηριότητες της Mitsubishi Motors. Οι πλατφόρμες πρώτης και δεύτερης γενιάς, κατασκευάζονταν κατά κανόνα στο εργοστάσιο της Mitsubishi Motors στο Ohe. Από το μοντέλο τρίτης γενιάς και μετά (1995), η παραγωγή συγκεντρώνεται στο Εργοστάσιο Laem Chabang στην Ταϊλάνδη, από όπου εξάγονται σε όλο τον κόσμο. Τώρα είναι το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Mitsubishi Motors, όπου παράγονται πάνω από 400.000 οχήματα το χρόνο.
Ακολουθεί μία ανασκόπηση στις προηγούμενες γενιές των FORTE, TRITON και L200 – και μία γεύση από το τι μπορεί να επιφυλάσσει το μέλλον ….
1η Γενιά
Σεπτέμβριος 1978
* “FORTE,” ένα pickup truck 1 τόνου παρουσιάζεται στην Ιαπωνία και εξάγεται με τις ονομασίες MITSUBISHI TRUCK και L200. Οι εξαγωγές στη Β. Αμερική ξεκινούν τον επόμενο Οκτώβριο.
* Η μοναδική έκδοση αμαξώματος είναι single cab (μονοκάμπινο). Πηγή ισχύος είναι ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας, μία έκδοση 2.6L για τη Β. Αμερική και ένας 1.6L για την Ιαπωνία και άλλες περιοχές. Ένας 2.3L diesel διατίθεται για γενικές εξαγωγές.
Οκτώβριος 1980
* Εισαγωγή ενός συστήματος τετρακίνησης (4WD)
2η Γενιά
Μάρτιος 1986
* Πλήρης αλλαγή μοντέλου. Οι νέες εκδόσεις περιλαμβάνουν τρεις τύπους αμαξώματος: Single Cab, Club Cab, Double Cab με κοντό και μακρύ μεταξόνιο για το Single Cab. Διατίθενται συστήματα μετάδοσης 2WD και 4WD, με βενζινοκινητήρες 2.0L και 2.6L και 2.5L diesel (αυξημένος από τα 2.3L).
Μάιος 1991
* Παρουσιάζχεται σαν “STRADA” στην Ιαπωνική αγορά (μόνο διπλοκάμπινο [double-cab])
3η Γενιά
Νοέμβριος 1995
* Το νέο μοντέλο pickup truck “L200 STRADA” παρουσιάζεται στην Ταϊλάνδη.
* Η παραγωγή συγκεντρώνεται στο εργοστάσιο της MSC στην πόλη της Ταϊλάνδης Laem Chabang, από όπου εξάγεται σε όλο τον κόσμο.
* Οι τρεις τύποι αμαξώματος περιλαμβάνουν Single Cab, Club Cab, και Double Cab για εξαγωγές. Κινητήρες 2.5L ή 2.8L diesel. Το 4WD εφοδιάζεται με το καινοτόμο σύστημα “Easy Select 4WD”.
4η Γενιά
Αύγουστος 2005
* Το νέο pickup “TRITON” παρουσιάζεται στην Ταϊλάνδη. Στη συνέχεια, ξεκινούν διαδοχικά πωλήσεις σε άλλες αγορές.
* Τρεις τύποι αμαξώματος - Single Cab, Club Cab, Double Cab, με μηχανικά σύνολα 2.5L και 3.2L common-rail diesel, μεταξύ άλλων. Συστήματα μετάδοσης 2WD και ένα 4WD με “Easy Select 4WD” ή “Super Select 4WD”.
5η Γενιά
Νοέμβριος 2014
* Η 5η γενιά παρουσιάζεται στην Ταϊλάνδη. Ακολουθούν πωλήσεις σε άλλες αγορές.
* Τρεις τύποι αμαξώματος - Single Cab, double door Club Cab, και Double Cab. Κινητήρες: ένας νέος 2.4L MIVEC diesel turbo, ο 2.5L diesel turbo, και ο βενζινοκινητήρας 2.4L. Επιλογές μετάδοσης 2WD και 4WD, με προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης “Super Select 4WD-II”, που υιοθετεί ηλεκτρονικό ενεργοποιητή.
Και το μέλλον του pickup ξεδιπλώνεται