Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί τη 60ή επέτειο από τότε που οι πρώτοι οδηγοί Volvo φόρεσαν την καινοτόμα ζώνη ασφαλείας τριών σημείων του Nils Bohlin, το 1959. Σήμερα, η ζώνη ασφαλείας εξακολουθεί να θεωρείται η σημαντικότερη καινοτομία οδικής ασφάλειας όλων των εποχών και εκτιμάται ότι έχει σώσει πάνω από ένα εκατομμύριο ζωές. Ωστόσο, ακόμα και με αυτά τα χειροπιαστά δεδομένα, πολλοί οδηγοί φορτηγών παραμελούν να χρησιμοποιούν ένα τόσο απλό σύστημα. «Είναι ξεκάθαρο ότι χαραμίζονται άδικα ζωές,» σχολιάζει η Anna Wrige Berling, που διορίστηκε πρόσφατα Διευθύντρια Οδικής & Προϊοντικής Ασφάλειας της Volvo Trucks. «Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι θα υπήρχαν πολύ λιγότερα θύματα, εάν όλοι οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν τις ζώνες ασφαλείας τους.»
Χρειάζεστε λίγα δευτερόλεπτα για να δέσετε τη ζώνη ασφαλείας σας, αλλά αυτό μπορεί να σώσει τη ζωή σας.
Το 1959, ο μηχανικός της Volvo, Nils Bohlin, επινόησε τη σύγχρονη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Αν και η σχεδίαση ήταν κατοχυρωμένη πατέντα, η εταιρία έκρινε ότι έπρεπε να μείνει ‘ανοιχτή’, ώστε όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να μπορούν να την χρησιμοποιούν δωρεάν. Αυτή η αρκετά αντισυμβατική απόφαση ελήφθη προς όφελος της δημόσιας ασφάλειας
γενικότερα, προκειμένου όλοι οι οδηγοί, ανεξάρτητα αν οδηγούσαν Volvo ή όχι, να είναι ασφαλέστεροι στη κυκλοφορία. Η απόφαση αποδείχτηκε άκρως ευεργετική για τον κόσμο.
«Δεν υπάρχει σύστημα ασφαλείας παρεμφερές έστω με τη ζώνη ασφαλείας με την έννοια του να σώζει ζωές και η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων έχει προστατεύσει περισσότερους ανθρώπους στα τροχαία ατυχήματα από οποιαδήποτε άλλο σύστημα ασφαλείας» δήλωσε η Anna Wrige Berling.
Μία καινοτομία που σώζει ζωές – αλλά δεν χρησιμοποιείται πάντα Σε πολλά μέρη του κόσμου, η χρήση της ζώνης ασφαλείας από οδηγούς βαρέων φορτηγών εξακολουθεί να απέχει πολύ από το 100%, δυστυχώς.
«Η Έκθεση Ασφάλειας Φορτηγών Volvo για το 2017 έδειξε ότι οι μισοί από όλους τους οδηγούς φορτηγών που έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, θα μπορούσαν να έχουν επιβιώσει εάν φόραγαν τη ζώνη ασφαλείας τους» εξηγεί η Anna Wrige Berling.
Για ποιο λόγο λοιπόν δεν χρησιμοποιείται; Μερικοί οδηγοί φορτηγών έχουν την λανθασμένη άποψη ότι η χρήση ζώνης ασφαλείας σε ένα φορτηγό είναι περιττή, λόγω του μεγέθους του οχήματος.
«Τα ευρήματα είναι σαφή: Η χρήση της ζώνης είναι πολύ σημαντική σε όλα τα φορτηγά. Για παράδειγμα, σε ατυχήματα με ανατροπή, η ζώνη μπορεί να προστατεύσει τον οδηγό από εγκλωβισμό μεταξύ φορτηγού και εδάφους» συνεχίζει η Anna Wrige Berling.
Το όραμα Μηδενικών Ατυχημάτων Η Volvo Trucks στοχεύει σε μία οδική κυκλοφορία με μηδενικά ατυχήματα και πιστεύει ότι οι κατασκευαστές φορτηγών, οι αρμόδιοι φορείς, οι μηχανικοί υποδομών, άλλοι εμπειρογνώμονες, και οδηγοί από όλο τον κόσμο είναι ανάγκη να συνεργαστούν με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας.
«Μοιραζόμαστε τα ευρήματά μας για την οδική ασφάλεια με το ευρύ κοινό και έχουμε προσφέρει την τεχνογνωσία μας σε πανεπιστήμια, ερευνητικά εργαστήρια και στους εταίρους μας. Αυτό μας βοηθά να μαθαίνουμε ακόμα περισσότερα για τα φλέγοντα θέματα, τις πιθανές λύσεις και τον τρόπο σχεδιασμού των φορτηγών του μέλλοντος» καταλήγει η Anna Wrige Berling.
Η Anna Wrige Berling φέρνει στη νέα θέση της μία βαθιά γνώση σε θέματα οδικής ασφάλειας. Διαθέτει εκτενή εμπειρία σε ζητήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, έχοντας προηγουμένως εργαστεί σε τομείς του Volvo Group όπως εξέλιξη προϊόντων, advanced engineering και σε ερευνητικούς οργανισμούς. Το διάστημα 2008-2013, η Anna ήταν επικεφαλής της Ομάδας Έρευνας
Ατυχημάτων της Volvo Trucks, που από το 1969 διερευνά τροχαία ατυχήματα εσωτερικά και έχει συγκεντρώσει στοιχεία οδικής ασφάλειας για χρήση στη μελλοντική προϊοντική εξέλιξη. Εκπροσωπεί τη Volvo σε εξωτερικά φόρουμ οδικής ασφάλειας και έχει αναλάβει την ενημέρωση της βιομηχανίας μεταφορών για τα συστήματα ασφαλείας της Volvo.
Πρόσφατα, η Anna είχε διατελέσει υπεύθυνη του τομέα Traffic Situation Management σε πλαίσιο αυτοματοποιημένης οδήγησης στη Volvo Trucks. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Τεχνική Φυσική (Engineering Physics) από το Chalmers University of Technology του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας