Έντονο αναμένεται να είναι το στίγμα που θα αφήσει η σχεδόν μηδενική οικονομική δραστηριότητα λόγω της κρίσης του COVID-19 στην αυτοκινητοβιομηχανία
Έντονο αναμένεται να είναι το στίγμα που θα αφήσει η σχεδόν μηδενική οικονομική δραστηριότητα λόγω της κρίσης του COVID-19 στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η παραγωγή έχει σταματήσει παγκοσμίως, ενώ στην Ευρώπη οι πωλήσεις σημειώνουν καθίζηση.
Το ρεκόρ πτώσης κατέχει η Ιταλία ως η χειρότερα πληγείσα από τον κορονοϊό χώρα και ακολουθούν Γαλλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Ελλάδα, οι νέες ταξινομήσεις σε ετήσια βάση μειώθηκαν κατά σχεδόν 50%.
Ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εγκατάλειψη του ντίζελ και το Brexit είχαν ήδη οδηγήσει σε κρίση τον κλάδο που βλέπει τον Μάρτιο από άλλοτε ισχυρότερο μήνα να μετατρέπεται σε μήνα κατάρρευσης.
Και δεν είναι μόνο η οικονομική αβεβαιότητα που ρίχνει τις πωλήσεις. Με τις αντιπροσωπείες να παραμένουν σε πολλές χώρες κλειστές, ό,τι απόθεμα υπάρχει παραμένει στην αποθήκη για να πωληθεί, αν αυτό είναι δυνατό μετά την καραντίνα.
Σύμφωνα με την JP Morgan, αν το χειρόφρενο στα εργοστάσια της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής κρατήσει μέχρι τα τέλη Απριλίου, οι απώλειες της αυτοκινητοβιομηχανίας θα ξεπεράσουν τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ μόνο από τις πωλήσεις στην Ευρώπη θα χαθούν περί τα 66 δισεκατομμύρια.