Οι αυτοκινητοβιομηχανίες οδεύουν προς ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον, αλλάζοντας τη συμπεριφορά και τα συναισθήματα των καταναλωτών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες οδεύουν προς ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μέλλον, αλλάζοντας τη συμπεριφορά και τα συναισθήματα των καταναλωτών. Αν και όλα δείχνουν ότι στο μέλλον θα επικρατήσει η ηλεκτροκίνηση, εντούτοις δύο στους πέντε καταναλωτές σήμερα παγκοσμίως εξακολουθούν να προτιμούν υβριδικά μοντέλα (40%).
Μια μελέτη που έγινε στην Μ. Βρετανία έδειξε ότι ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερτερούν των βενζινοκίνητων σε πολλούς βασικούς τομείς, εντούτοις η πλειοψηφία του κόσμου πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι περισσότερο άβολα ως προς την χρήση τους (64%), σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα. Και αυτό λόγω της έλλειψης σημείων φόρτισης.
Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποίησε η εταιρεία YouGov μέσα στο τρέχον έτος, αποκάλυψε ότι τους επόμενους 12 μήνες η ηλικιακή ομάδα που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο είναι αυτή των 30-44 ετών στις ΗΠΑ και την Μ. Βρετανία. Φυσικά το ίδιο ισχύει και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, καθώς είναι η πλέον «παραγωγική» ηλικία και το δυναμικό κοινό.
Οι περισσότεροι Βρετανοί αλλάζουν τα ελαστικά στα αυτοκίνητά τους μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο, καθώς τρεις στους πέντε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων (60%) τα αλλάζουν μόνο όταν η αλλαγή είναι επιβεβλημένη. Αξιολογώντας τα δεδομένα της έρευνας, διαπιστώθηκε ότι μόνο δύο στους πέντε Γερμανούς οδηγούς (41%), το ένα πέμπτο των Αμερικανών οδηγών (21%) και λιγότεροι από ένας στους πέντε Βρετανούς (16%) ή Γάλλους οδηγούς (14%) έχουν αλλάξει οι ίδιοι ελαστικό. Πέρα από τα ελαστικά, οι περισσότεροι οδηγοί δεν έχουν αντικαταστήσει το υγρό του παρμπρίζ στη Βρετανία (39%), τις ΗΠΑ (34%), τη Γερμανία (46%) ή τη Γαλλία (37%).
Στα ζητήματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή οι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους με άδεια οδήγησης στη Μ. Βρετανία, την Ισπανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία συμφωνούν ότι πρέπει να οδηγούν λιγότερο για να σώσουν το περιβάλλον, καθώς η λιγότερη οδήγηση συνεπάγεται λιγότερες εκπομπές ρύπων. Η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν οι μισοί οδηγοί (48%) παγκοσμίως λένε ότι οδηγούν λιγότερο τώρα από όσο πριν από την πανδημία.
Επίσης, στο ερώτημα εάν πιστεύουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βγάζουν στην παραγωγή ανθεκτικά αυτοκίνητα, μόνο οι μισοί (49%) πιστεύουν ότι υπάρχουν ανθεκτικά αυτοκίνητα, ενώ το 17% δεν είναι σίγουροι για το αν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ένα τρίτο όλων των καταναλωτών παγκοσμίως (33%) πιστεύουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να κάνουν τα προϊόντα τους πιο ανθεκτικά.
Τέλος, η παγκόσμια έλλειψη της εφοδιαστικής αλυσίδας που προσβλήθηκε από την πανδημία και έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αυτοκινητοβιομηχανία, έδειξε ότι οι καταναλωτές στην Ινδία (17%) έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τις ελλείψεις νέων αυτοκινήτων ή οχημάτων. Οι καταναλωτές είναι λιγότερο πιθανό να επηρεαστούν στις ευρωπαϊκές χώρες όπως στην Ισπανία (7%), την Πολωνία (6%), την Σουηδία (5%), τη Γερμανία (4%),τη Δανία (4%), τη Γαλλία (4%) και την Μ. Βρετανία (2%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ