Σας έχουμε ήδη ενημερώσει για τη συνέχιση της συνεργασίας των ομίλων PSA (Peugeot-Citroen) και Toyota στην από κοινού εξέλιξη οχημάτων τύπου βαν. Αρχές Μαρτίου, στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης οι τρεις κατασκευαστές παρουσίασαν τις επιβατικές εκδόσεις Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller και Toyota Proace.
του Κώστα Σκαρμαλιωράκη
Πρόσφατα οι Γάλλοι μας έδειξαν και τις επαγγελματικές εκδόσεις που -τελικά- θα διατηρήσουν τις ονομασίες Citroen Jumpy και Peugeot Expert και που σε σχέση με τα αυτοκίνητα που αντικαθιστούν μόνο το όνομα έχουν κοινό. Τα νέα μοντέλα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα "EMP2" του ομίλου PSA ενώ εφοδιάζονται με αποδοτικούς κινητήρες BlueHDi 1,6 και 2,0 λίτρων. Ο μικρότερος από αυτούς διατίθεται σε εκδόσεις των 95 και 115 ίππων και ο 2λιτρος παράγει 120, 150 ή 180 ίππους. Αμφότεροι θα συνεργάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων ενώ η έκδοση των 180 ίππων θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο EAT6 (6 σχέσεων). Τα μηχανικά σύνολα φυσικά καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6 με τη βοήθεια της τεχνολογίας SCR (χρήση AdBlue).
Τα νέα Jumpy, Expert και Proace αναμένεται να λανσαριστούν στην αγορά μέσα στο καλοκαίρι, σε εκδόσεις με μήκος αμαξώματος από 4,6 έως 5,3 μέτρα και θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν ωφέλιμο φορτίο έως και 1.400 κιλά.
Όσοι γνωρίζουν και παρακολουθούν την αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων θα έχουν μάλλον παρατηρήσει ότι από την "παρέα" -όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα- των Jumpy, Expert και Proace απουσιάζει πλέον το Fiat Scudo και αυτό γιατί η ιταλική φίρμα άλλαξε στρατηγικό σύμμαχο στην προσπάθεια εύρεσης λύσης για την επόμενη γενιά Scudo, η οποία δεν διατηρεί την ονομασία. Γίνεται... Talento "κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν" των Renault Trafic και Opel Vivaro.