Και ενώ το υδρογόνο σήμερα παράγεται ως επί το πλείστον κοντά στο σημείο που χρησιμοποιείται, αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον καθώς τόσο ο όγκος παραγωγής όσο και οι αποστάσεις μεταφοράς φαίνεται να αυξάνονται
Ενώ οι αγωγοί φυσικού αερίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά υδρογόνου, το κόστος της μετασκευής της υποδομής σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις τελικών χρηστών σε τοπικό επίπεδο, θα καθορίσει εάν το αναμεμειγμένο ή καθαρό υδρογόνο παραδίδεται στον τελικό καταναλωτή, λένε οι ειδικοί της βιομηχανίας.
Το καθαρό υδρογόνο - το είδος που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές μέσω ηλεκτρόλυσης - θεωρείται κεντρικό στοιχείο του συστήματος άνθρακα που απεικονίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αέρια χαμηλού άνθρακα, όπως υδρογόνο ή βιομεθάνιο, μπορούν να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα σε δύσκολους τομείς της οικονομίας, όπως η χαλυβουργία ή η χημική βιομηχανία, η ναυτιλία, η αεροπορία και οι βαριές οδικές μεταφορές, όπου η ηλεκτροδότηση δεν είναι εφικτή ή πολύ ακριβή.
Η κλιμάκωση της παραγωγής και της χρήσης καθαρού υδρογόνου έχει γίνει επομένως πολιτική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία παρουσίασε μια ειδική στρατηγική υδρογόνου τον Ιούλιο.
Και ενώ το υδρογόνο σήμερα παράγεται ως επί το πλείστον κοντά στο σημείο που χρησιμοποιείται, αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον καθώς τόσο ο όγκος παραγωγής όσο και οι αποστάσεις μεταφοράς φαίνεται να αυξάνονται.
Οι αγωγοί, εξάλλου, «είναι η φθηνότερη μέθοδος διανομής όπου η ζήτηση είναι αρκετά μεγάλη», λέει μια μελέτη που χρηματοδοτείται από την ΕΕ από τους συμβούλους Guidehouse και Tractabel Impact, η οποία δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.
«Η προοδευτική απορρόφηση των διαλυμάτων υδρογόνου μπορεί επίσης να οδηγήσει σε επανατοποθέτηση ή επαναχρησιμοποίηση τμημάτων της υπάρχουσας υποδομής φυσικού αερίου, συμβάλλοντας στην αποφυγή λανθασμένων περιουσιακών στοιχείων σε αγωγούς», έγραψε η Επιτροπή στη στρατηγική της για το υδρογόνο.
Η υποστήριξη της Επιτροπής για τη χρήση αγωγών φυσικού αερίου για τη μεταφορά υδρογόνου επιβεβαιώθηκε νωρίτερα φέτος από τον Frans Timmermans, αντιπρόεδρο του εκτελεστικού της ΕΕ υπεύθυνο για την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Ενώ η ΕΕ επιδιώκει να αναπτύξει «μια ειδική υποδομή υδρογόνου», η επαναχρησιμοποίηση των υπαρχόντων δικτύων φυσικού αερίου θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του κόστους μετάβασης, ο Timmermans δήλωσε τον Μάιο καθώς η Επιτροπή παρουσίασε το προτεινόμενο σχέδιο ανάκαμψης της ΕΕ από την κρίση COVID-19
«Είναι σημαντικό να εξετάσουμε την υπάρχουσα υποδομή φυσικού αερίου και ΥΦΑ για να δούμε σε ποιο βαθμό είναι ήδη χρησιμοποιήσιμο για υδρογόνο ή μπορεί να προσαρμοστεί στη χρήση υδρογόνου», είπε. «Όσο περισσότερο μπορούμε να έχουμε διπλή χρήση υποδομής, τόσο καλύτερο είναι - επίσης να κάνουμε τη μετάβαση στο πράσινο υδρογόνο προσιτή στο μέλλον».
«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος από αυτές τις δυνατότητες και θα κάνουμε πολλή δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση», είπε ο Timmermans τότε.