Η χρήση σαπουνιού είναι άμεσα συνυφασμένη με την υγιεινή, τη φροντίδα αλλά πλέον και την ασφάλεια του ανθρώπου από τους ιούς.
Το σαπούνι είναι ένα προϊόν που συναντά κανείς σε πάρα πολλές κοινωνίες από τα αρχαία ακόμη χρόνια. Η χρήση του θεωρείται για τις δυτικές κοινωνίες σχεδόν αυτονόητη και έχει συνδυαστεί τόσο με την καθαριότητα και την υγιεινή όσο και με την προσωπική φροντίδα, ως καλλυντικό.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι παρασκευής σαπουνιού και πολλές συνταγές. Ωστόσο, οι μαθητές της γ΄ γυμνασίου και της α΄ λυκείου του δραστήριου Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Νικηφόρου Δράμας επέλεξαν την πιο φυσική, την πιο αγνή και ίσως την πιο αρωματική.
Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας του Οργανισμού JA Greece, μέλους του JA Worldwide, οι μαθητές δημιούργησαν μια εικονική επιχείρηση, τη Natural Story, με αντικείμενο την παραγωγή σαπουνιών αλλά κι άλλων φυτικών προϊόντων, που έχουν ως βάση το ελαιόλαδο και τα αρωματικά φυτά που παράγουν οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους.
Οι μαθητές αποφάσισαν, μάλιστα, η επιχείρησή τους να είναι μια Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.), για να επωφεληθούν από τα προνόμια που έχουν οι επιχειρήσεις αυτού του είδους. Μέτοχοι θα είναι όλοι οι μαθητές, προσφέροντας τις απαραίτητες πρώτες ύλες, ενώ για τα αρχικά έξοδα θα χρησιμοποιήσουν τα χρήματα του ταμείου τους και για την παραγωγή τους χώρους του εργαστηρίου χημείας του σχολείου τους.
Ο υπεύθυνος καθηγητής του προγράμματος Γιάννης Σισμανίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. δεν κρύβει ότι η προσπάθεια των παιδιών συνάντησε πολλές δυσκολίες αφού λόγω της πανδημίας ήταν δύσκολη η ομαδική δουλειά από κοντά. Παρόλα αυτά, με προσοχή, ασφάλεια αλλά κυρίως μεράκι και θέληση κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον σχεδιασμό τους και να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό. Βέβαια, η πανδημία του κορονοϊού στάθηκε ως έναν βαθμό και έμπνευση για τα παιδιά αφού πλέον το σαπούνι αποτελεί βασικό μέσο προστασίας του ανθρώπου από τον ιό.
«Οι μαθητές ως συμμετέχοντες της επιχείρησης», επισημαίνει ο κ. Σισμανίδης, «ήρθαν σε επαφή σε όλα τα στάδια δημιουργίας μιας επιχείρησης, από την επιλογή του προϊόντος και του ονόματος, μέχρι την υλοποίηση, τη χρηματοδότηση, τη διαφήμιση, την εμπορία και τη διαχείριση των οικονομικών. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους ενημερώθηκαν από επιχειρηματίες από τον χώρο του branding, της γραφιστικής, του μάρκετινγκ, του βιομηχανικού σχεδιασμού, αλλά και από τον χώρο των κοινωνικών επιχειρήσεων, καθώς και από επαγγελματίες που ασχολούνται με την παρασκευή σαπουνιών».
Η φύση πηγή έμπνευσης και εισοδήματος
Ζώντας τα παιδιά μέσα σε ένα πλούσιο φυσικό περιβάλλον, όπως ο Νικηφόρος Δράμας, εμπνέονται απ' αυτό και τις μεγάλες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η φύση στη δημιουργία μια επιχειρηματικής πρωτοβουλίας.
«Στον σχεδιασμό της εικονικής μαθητικής επιχείρησης», σημειώνει ο κ. Σισμανίδης, «στόχος είναι να καθετοποιήσουν την παραγωγή τους, αξιοποιώντας όχι μόνο τα δικά τους χωράφια με αρωματικά φυτά, αλλά να ζητήσουν από τον δήμο Παρανεστίου να νοικιάσουν δημοτική γη για να φυτέψουν μεγαλύτερη ποικιλία αρωματικών φυτών. Επιπλέον, ως Κοιν.Σ.Επ σκοπεύουν να βοηθήσουν τους παραγωγούς του τόπου τους αλλά και νέους ανθρώπους που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τη βιολογική και ολοκληρωμένη γεωργία, ξέροντας ότι θα υπάρχει έτοιμη αγορά για τα προϊόντα τους».
Ο πανελλήνιος διαγωνισμός του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων για την ανάδειξη της καλύτερης εικονικής επιχείρησης θα γίνει στις 12 Ιουνίου, ωστόσο μέχρι και τις 9 Απριλίου όσοι το επιθυμούν μπορούν να ψηφίσουν το καλύτερο promo video για τη δημιουργία της μαθητικής εικονικής επιχείρησης μπαίνοντας στο σύνδεσμο //jagreece.org/promovoting/. Φέτος συμμετέχουν συνολικά 55 εικονικές μαθητικές επιχειρήσεις από ισάριθμες ομάδες σχολείων από ολόκληρη την Ελλάδα.
Να σημειωθεί πως ο διαγωνισμός του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) τελεί υπό την αιγίδα της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και πραγματοποιείται κάθε χρόνο με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας.