Να μη γίνει μελέτη του Λάρισα-Κοζάνη για το… ράφι.
«Να πω και κάτι ευχάριστο σε όλο αυτό που αντιμετωπίζουμε: είχαμε ένα υπόλοιπο από τις πληρωμές των κρατικών οικονομικών ενισχύσεων, τα γνωστά στους αγρότες μας ως ΠΣΕΑ για τις ζημιές που είχαν γίνει το 2017. Εντός της εβδομάδος, μέχρι 21 του μηνός θα πληρωθεί από το υποκατάστημα ΕΛΓΑ στη Θεσσαλία το ποσό των 400.000, εκ των οποίων 166.000 ευρώ αφορούν παραγωγούς στον νομό της Λάρισας, κυρίως είναι αποζημιώσεις σε καλλιεργητές και παραγωγούς ελιάς που επλήγησαν το 2017 από ζημιές». Τα παραπάνω ανέφερε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, μιλώντας στον astra tv και τον δημοσιογράφο κ. Απόστολο Ράιδο
Ο Θεσσαλός πολιτικός σχετικά με τις πρόσφατες ζημιές σε καλλιέργειες σημείωσε ότι «αμέσως μόλις δέχθηκα τηλεφωνήματα από πολλούς παραγωγούς για τις ζημιές που υπήρξαν από το χθεσινό μπουρίνι, την ‘ψυχρή λίμνη’ όπως ονομάστηκε αυτό το φαινόμενο, την ενημέρωση που είχα επίσης από τον αντιδήμαρχο Φαρσάλων τον Δημήτρη Γούσια, τον αντιπρόεδρο της ‘Πέννα’ από το Κατωχώρι, επικοινώνησα με την διοίκηση του ΕΛΓΑ. Το πρωί μάλιστα είχα ενημέρωση από τον διευθυντή του υποκαταστήματος του ΕΛΓΑ τον Μιχάλη Λιόντο που ήταν με παραγωγούς σε χωράφια. Τηλεφώνησα στον Διοικητή τον κ. Λυκουρέντζο, είχαμε μια πρώτη κουβέντα γιατί συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην περιοδεία που πραγματοποιεί στη Μεσσηνία και την Αρκαδία και στη συνέχεια επισκέφτηκα στη διοίκηση του ΕΛΓΑ τον αντιπρόεδρο, τον Νίκο το Δούκα. Ήταν σε γνώση του το φαινόμενο, δεν περιορίζεται μόνο στα Φάρσαλα. Έπληξε και τον νομό Καρδίτσας, τα χωριά του δήμου Παλαμά. Ήταν σφοδρό σε ένταση. Προκάλεσε μεγάλες ζημιές, ιδιαίτερα σε βαμβακοκαλλιέργειες, αλλά χτύπησε ακόμη και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις. Στην Ζωοδόχο Πηγή ξηλώθηκαν στέγαστρα, στέγες από κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις.
Στα δικά μας τα χωριά στα Φάρσαλα εντοπίζεται κυρίως στον Αγ. Γεώργιο, στο Κατωχώρι, στον Σταυρό, στο Σιτόχωρο, στη Ρευματιά, στη Βαμβακού, στη Ζωοδόχο Πηγή και δυστυχώς οι παραγωγοί βρίσκονται για πολλοστή φορά στο ίδιο έργο θεατές. Τέτοια εποχή το 2019 είχαμε πάλι λίγο πριν τη συγκομιδή χαλαζόπτωση και ζημιές, πέρυσι είχαμε τον «Ιανό» με τις πλημμύρες. Εύλογα οι παραγωγοί, λοιπόν, ζητούνε να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες καταγραφής και αποζημιώσεων. Ο αντιπρόεδρος του ΕΛΓΑ ο κ. Δούκας με διαβεβαίωσε ότι αυτό θα γίνει, ότι οι ζημιές αυτές καλύπτονται απόλυτα από τον κανονισμό του ΕΛΓΑ».
Ο δρόμος Λάρισας-Κοζάνης.
Ερωτηθείς για την πρωτοβουλία του για τον δρόμο Λάρισα-Κοζάνη ο Μάξιμος Χαρακόπουλος υπογράμμισε ότι «είχα την ευκαιρία μιλώντας κατά την κύρωση της ανανέωσης, της αναπροσαρμογής της σύμβασης για το τελευταίο, το βόρειο και πιο δύσκολο κομμάτι του Ε65, το Τρίκαλα-Εγνατία, να πω προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Κώστα Καραμανλή, ότι πια μετά την ολοκλήρωση και του Ε65 κλείνουν ουσιαστικά οι μεγάλοι «δρόμοι της ανάπτυξης», όπως τους είχε χαρακτηρίσει τότε ο συμπατριώτης μας ο Γιώργος Σουφλιάς, γιατί είχε αδειοδοτηθεί και είχε δρομολογηθεί τότε η ολοκλήρωσή τους από την κυβέρνηση Καραμανλή, το 2004-2007. Άρα θα πρέπει να δούμε σοβαρά διαπεριφερειακά και τοπικά έργα. Στον νομό μας τη Λάρισα μετά την παραχώρηση του δρόμου Λάρισα-Φάρσαλα, που είναι επίσης ένας πολύπαθος δρόμος και έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα δυστυχώς, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και την υλοποίησή του από την Περιφέρεια, η μεγάλη εκκρεμότητα που έχουμε είναι ο δρόμος Λάρισας-Κοζάνης που συνδέει την ανατολική Θεσσαλία με την δυτική Μακεδονία. Γι’ αυτόν τον δρόμο επειδή είχα ασχοληθεί και στο παρελθόν κ. Ράϊδο, είχαμε επισκεφθεί τον Γιώργο Σουφλιά όταν ήταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ με τον δήμαρχο Σαρανταπόρου, τον Θανάση τον Κλεισιάρη.[…]
Τότε ο Σουφλιάς είχε δώσει εντολή να εκπονηθεί μελέτη. Οι μελέτες αυτές σήμερα ουσιαστικά όπως λέω αδυνατούν να υλοποιηθούν γιατί η Ε.Ε. πια έχει αυστηροποιήσει τους όρους με τους οποίους χρηματοδοτεί τέτοια μεγάλα οδικά έργα και θεωρεί -με βάση την ενημέρωση που έχουμε από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών- ότι ουσιαστικά η χώρα έχει τρεις παράλληλους δρόμους με το Λάρισα-Κοζάνη, την ΠΑΘΕ, την «Ιόνια οδό» και τον Ε65, άρα δεν δικαιολογεί χρηματοδότηση για έναν τέτοιο έργο με χαρακτηριστικά εθνικής οδού. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος δρόμος δεν είναι εθνική οδός δεν πρέπει να είναι καλός δρόμος. Υπάρχουν και ενδιάμεσες λύσεις. Θα μπορούσε να είναι ένας ασφαλής δρόμος, όπως είναι ο Λάρισα-Καρδίτσα, όπως είναι ο Λάρισα-Τρίκαλα, χωρίς να έχει νησίδα, χωρίς να έχει 2,5 λωρίδες και λωρίδα έκτακτης ανάγκης για παράδειγμα, με μείωση των διατομών του οδοστρώματος και με επαναχαράξεις. Αυτό είπα ,λοιπόν, από το βήμα της Βουλής γιατί είναι σουρεαλιστικό αυτήν την ώρα που μιλάμε, να συνεχίζεται να εκπονείται μια μελέτη με χαρακτηριστικά εθνικής οδού, που ουδέποτε, τουλάχιστον στον άμεσο προβλεπόμενο ορίζοντα μπορεί να υλοποιηθεί. Θα είναι μια μελέτη που θα καταλήξει σε ένα ράφι. Γι’ αυτό είπα στο υπουργό και όταν κατέβηκα από το βήμα μου είπε ότι το επόμενο διάστημα θα αναθεωρηθούν μελέτες, γιατί δεν είναι δυστυχώς μόνο ο Λάρισα- Κοζάνη, είναι μια σειρά δρόμοι για τους οποίους εκπονούνται μελέτες, που ποτέ με βάση τα σημερινά δεδομένα δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν. Η χρηματοδότηση είναι αδύνατη. Ο δρόμος Λάρισα-Κοζάνη θέλει τουλάχιστον μισό δις ευρώ για να υλοποιηθεί με βάση τη μελέτη που εκπονείται. Αυτά δεν μπορούν να γίνουν με εθνικούς πόρους και από τη στιγμή που η Ε.Ε. θεωρεί ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί και άλλος παράλληλος τέτοιος δρόμος με χαρακτηριστικά εθνικής οδού στον κεντρικό κορμό της χώρας θα πρέπει να πάμε σε πιο ρεαλιστική λύση. Και χαίρομαι που βλέπω ότι αρχίζει να ωριμάζει μια τέτοια κατάσταση. Χτες δέχθηκα μια ευχάριστη έκπληξη, μου τηλεφώνησε ο πρώην νομάρχης Λάρισας, ο Πασχάλης Μητλιάγκας που ζει στην Κοζάνη για να με συγχαρεί και είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ενεργοποίηση περισσότερων πολιτικών δυνάμεων, και της αυτοδιοίκησης και ανθρώπων που ασχολούνται με τα κοινά και στη Δυτική Μακεδονία, όπως και στην Ανατολική Θεσσαλία γιατί είναι ένας δρόμος πολύ δύσκολος. Προχθές είχα την ευκαιρία να τον ανέβω πάλι, γιατί ανέβηκα επάνω στο Σαραντάπορο που πανηγύριζε, είναι δύσκολος δρόμος και επικίνδυνος δρόμος. Θα πρέπει να βελτιωθεί να γίνει ένας σύγχρονος δρόμος με βάση τον φόρτο της κίνησης που έχει».
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη του κ. Χαρακόπουλου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: //www.youtube.com/watch?v=Q9ryadhWwXA