Ο σημαντικότερος λόγος που εξακολουθεί να δίνεται η παράταση είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες) .
Μέχρι τέλος του χρόνου θα πρέπει οι αγρότες, που έχουν στην κατοχή τους τρακτέρ τα οποία κατασκευάστηκαν και πήραν άδεια κυκλοφορίας στη χώρα μας πριν τις 22 Μαΐου 1998, να έχουν προμηθευτεί και εγκαταστήσει τις ειδικές προστατευτικές μπάρες-αψίδες στους γεωργικούς τους ελκυστήρες.
Ιστορικό
Σύμφωνα με την απόφαση ΔΓC47/23-4-1998 και στη συνέχεια με την 11337/Γ3Β/2365/2009, καθίσταται υποχρεωτική η ύπαρξη ΔΠΕΑ στους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες. Αρχικά δόθηκε μια περίοδος προσαρμογής έως τις 31-12-1999 και σταδιακά συνεχίστηκαν οι παρατάσεις μέχρι σήμερα. Ο σημαντικότερος λόγος που εξακολουθεί να δίνεται η παράταση είναι ότι δεν υπάρχουν στην αγορά εγκεκριμένες ΔΠΕΑ (Διατάξεις προστασίας έναντι ανατροπής για τους διαξονικούς γεωργικούς ελκυστήρες) για όλους τους τύπους διαξονικών ελκυστήρων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.
Τι απαιτείται για τον τερματισμό των παρατάσεων
Για τον τερματισμό των παρατάσεων απαιτείται:
α. Απογραφή των διαξονικών ελκυστήρων
Σήμερα η απογραφή γίνεται στις Περιφέρειες αλλά δεν υπάρχει ενιαίο μηχανογραφικό σύστημα ώστε να υπάρχει εικόνα για το πόσοι και ποιοι τύποι ελκυστήρων κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια.
β. Θεσμοθέτηση διαφορετικής διαδικασίας εθνικής έγκρισης τύπου των ΔΠΕΑ
Σήμερα η εθνική έγκριση τύπου (ισχύει μόνο για κυκλοφορία αγροτικών μηχανημάτων στην Ελλάδα) μιας ΔΠΕΑ, απαιτεί ως δικαιολογητικό την έγκριση τύπου ΕΕ.