Audi Q6 e-tron: Η νέα διάσταση του «Vorsprung durch Technik»

Το AudiQ6 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που βασίζεται στην PremiumPlatformElectric (PPE), σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη μεταμόρφωση της εταιρείας σε πάροχοpremium ηλεκτροκίνησης. Το νέο μοντέλο χαρακτηρίζεται όχι μόνο από τις εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά και από τις νέες μεγαλύτερες δυνατότητες φόρτισης και την αυξημένη αυτονομία. Το AudiQ6 e-tron ενσαρκώνει το τυπικό στυλ των SUV της Audi με την περαιτέρω εκλεπτυσμένη σχεδιαστική γλώσσα της οικογένειας e-tron. Παράλληλα υπάρχει νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό και πρωτοποριακές τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους. Τα AudiQ6 e-tronquattro και SQ6 e-tron θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία από το Μάρτιο και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2024.

 

Εντυπωσιακή αυτονομία  και επαυξημένες δυνατότητες φόρτισης

Οι ισχυροί, συμπαγείς και εξαιρετικά αποδοτικοί ηλεκτροκινητήρες, καθώς και μια νέας τεχνολογίας μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία αποτελείται από δώδεκα modules και 180 πρισματικές κυψέλες με συνολική μικτή χωρητικότητα 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη) εξασφαλίζουν αυτονομία έως 625 km. Κατά το λανσάρισμα, θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με τετρακίνηση, ενώ θα ακολουθήσουν - ανάλογα με την αγορά - νέα αποδοτικά μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς, σχεδιασμένα για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία. Το AudiQ6 e-tron έχει συνδυαστική απόδοση 285 kW και για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,9 δευτερόλεπτα. Το SQ6 e-tron με συνδυαστική απόδοση έως και 380 kW χρειάζεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h. Οι μέγιστες ταχύτητές τους είναι 210 και 230 km/h αντίστοιχα. Χάρη στην τεχνολογία 800 volt και τη μέγιστη ικανότητα φόρτισης των 270 kW στο βασικό εξοπλισμό, το AudiQ6 e-tron μπορεί να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 255 χιλιομέτρων σε μόλις δέκα λεπτά σε έναν ταχυφορτιστήDC.

 

Σπορ σχεδίαση με νέα αισθητική προσέγγιση

Το AudiQ6 e-tron τοποθετείται στην premium μεσαία κατηγορία και με μήκος 4.771 χιλιοστά, πλάτος 1.993 και ύψος 1.648 χιλιοστά, προσφέρει κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το μεταξόνιο των 2.899 χιλιοστών εξασφαλίζει επίσης άφθονο χώρο για τα πόδια στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Σχεδιαστικά, το AudiQ6 e-tron διαθέτει τέλειες αναλογίες χάρη στην πλατφόρμα PremiumPlatformElectric, με το μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους να δημιουργούν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό σύνολο. Η κλειστή μάσκα Singleframe σε ασημί ή γυαλιστερό μαύρο σε συνδυασμό με τα high-tech φώτα δημιουργούν μία πολύ ξεχωριστή εμφάνιση. Το πίσω μέρος συνιστά ένα μείγμα σπορ κομψότητας και δύναμης με τις καθαρές γραμμές και την ενιαία φωτιζόμενη λωρίδα να προσδίδει στο Q6 e-tronquattro την αυτοπεποίθηση που χαρακτηρίζει την Audi.

 

Παγκόσμια πρωτιά στην τεχνολογία φωτισμού

Με το Q6 e-tron, η Audi ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην τεχνολογία φωτισμού. Στην περίπτωση των ψηφιακών πίσω φώτων OLED δεύτερης γενιάς, τα έξι πάνελ OLED με συνολικά 360 ανεξάρτητα τμήματα δημιουργούν μια νέα εικόνα κάθε δέκα χιλιοστά του δευτερολέπτου χρησιμοποιώντας έναν ειδικά αναπτυγμένο αλγόριθμο. Στο εμπρός μέρος, η ενεργή ψηφιακή υπογραφή φωτός δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του αλγορίθμου με δώδεκα τμήματα που χαμηλώνουν και ανεβοκατεβαίνουν. Με συνολικά έως και οκτώ ψηφιακές υπογραφές οι ιδιοκτήτες μπορούν να εξατομικεύσουν το Q6 e-tron τους ανάλογα με τις επιθυμίες τους.

 

Νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με αρχή το Q6 e-tron

Το εσωτερικό του AudiQ6 e-tron προσανατολίζεται περισσότερο από ποτέ στις ανάγκες του χρήστη. Η πανοραμική οθόνη AudiMMI και η οθόνη επιβατών MMI σχηματίζουν μια οπτικά ξεκάθαρη ψηφιακή εικόνα, ενώ το άνετο σαλόνι ξεχωρίζει για την luxury ποιότητα  και την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών. Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 526 λίτρα αποθηκευτικού χώρου ή 1.529 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Επιπλέον 64 λίτρα αποθηκευτικού χώρου είναι διαθέσιμα στο frunk (εμπρός πορτμπαγκάζ) κάτω από το εμπρός καπό.

 

Νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική από το μέλλον

Η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E3 1.2, (η ονομασία E3 σημαίνει End-to-EndElectronicArchitecture), βασίζεται σε μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα με πέντε υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι οποίοι ελέγχουν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέχρι την ημιαυτόνομη οδήγηση σε μεταγενέστερα στάδια εξέλιξης. Η αρχιτεκτονική E3 1.2 κάνει  το ντεμπούτο της στο AudiQ6 e-tron και έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας.

 

DigitalStage: Νέα ιδέα απεικόνισης και λειτουργίας

Το νέο AudiQ6 e-tron διαθέτει ένα πλήρως συνδεδεμένο και ψηφιακό εσωτερικό. Η λεπτή, ελεύθερα τοποθετημένη πανοραμική οθόνη AudiMMI έχει καμπυλωτή σχεδίαση και τεχνολογία OLED και αποτελείται από το Audivirtualcockpit των 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI των 14,5 ιντσών. Ειδικά για τους εμπρός επιβάτες, η Audi συμπληρώνει τις ψηφιακές παροχές με την οθόνη MMI των 10,9 ιντσών για τον συνοδηγό.  Το ψηφιακό περιβάλλον του νέου AudiQ6 e-tron περιλαμβάνει ένα νέας τεχνολογίας Head-UpDisplay επαυξημένης πραγματικότητας που αντιστοιχεί σε οπτικό πεδίο με διαγώνιο περίπου 88 ιντσών. Υπάρχει επίσης ο φωνητικός «βοηθός» της Audi, το AudiAssistant, το οποίο διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και έχει την ικανότητα να εκπαιδεύεται στην συμπεριφορά και τις ανάγκες του χρήστη. Το νέο σύστημα infotainment χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το AndroidAutomotiveOS ως λειτουργικό σύστημα. Το περιεχόμενο είναι πάντα ενημερωμένο χάρη στις ενημερώσεις over-the-air. Το ηχοσύστημαBang&OlufsenPremium διαθέτει έναν ενισχυτή υψηλής απόδοσης, με 20 ηχεία και ισχύ 830 watt, με τέσσερα από αυτά τα ηχεία να είναι ενσωματωμένα στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων.

 

Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης

Τα περισσότερα από τα στοιχεία που συνθέτουν την πλατφόρμα PPE είναι νέα και εξελιγμένα για αυτό τον σκοπό. Ενδεικτικό είναι το ότι υπάρχει ένας επανασχεδιασμένος εμπρός άξονας. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi, η εμπρός ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και η πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους. Ένα ακόμα καινούργιο στοιχείο είναι ότι το τιμόνι στηρίζεται πλέον σε ένα υποπλαίσιο. Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει την κατανομή της ροπής περισσότερο στον πίσω άξονα, τονίζοντας την σπορ οδηγική συμπεριφορά. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα πίσω ελαστικά του Q6 etron είναι πιο φαρδιά από τα εμπρός.

 

Προηγμένα  συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Το μοντέλο εφοδιάζεται με πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης τελευταίας γενιάς, μεταξύ των οποίων και το «adaptivedrivingassistantplus», που εκτός από τις τυπικές λειτουργίες ενός συστήματος διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, χρησιμοποιεί  δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και δεδομένα σμήνους από άλλα οχήματα που συγκεντρώνονται στο cloud για να βελτιώσει την ασφάλεια που προσφέρει το Q6 e-tron.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις