Οι...τσαχπίνες κότες της οικογένειας Βλαχάκη

Μια φορά κι έναν καιρό ο γεωπόνος Κωνσταντίνος Βλαχάκης, αντί να κάτσει στ'... αβγά του, πήγε για ειδικές σπουδές στην Καλιφόρνια, για να μάθει πώς οι κότες θα μπορούσαν να γίνουν πιο τσαχπίνες, δηλαδή πιο παραγωγικές και να δίνουν ποιοτικά αβγά.

Το 1960 ίδρυσε μια πρότυπη για την εποχή εταιρεία παραγωγής και διανομής αβγών και το πράγμα αρχίζει να περπατάει. Το μυστικό ήταν στη διατροφή των κοτόπουλων. Η εταιρία Βλαχάκη πήρε τα πάνω της, δημιούργησε την κατάλληλη υποδομή για παραγωγή αβγών και προχώρησε. Ωσπου έρχεται ο καιρός της διαδοχής και ανέλαβε τα ηνία ο γιος του, Γιάννης.

Τα μηνύματα από την αγορά είναι σαφή, κάτι που αποτυπώνεται και στη φιλοσοφία της παραγωγής. Η τροφή δεν είναι το παν, αν δεν τηρεί κάποιες διαδικασίες. Ο κόσμος δεν θέλει μόνο να τρέφεται σωστά, αλλά να ξέρει ότι τα ζώα δεν ταλαιπωρούνται, ότι οι συνθήκες είναι κατάλληλες και τα κοτόπουλα δεν τρώνε ότι να 'ναι, ούτε είναι φυλακισμένα σε μια μονάδα. Είναι το πρώτο βασικό βήμα της εταιρείας γι' αλλαγή ρότας, η οποία σηματοδοτεί την ανάπτυξη «πράσινης κτηνοτροφίας», που σηματοδοτεί πιστοποιήσεις ΔΗΩ, AGROCERT και ISO 22200 για την ασφάλεια και ποιότητα των αβγών.

Από το 2000 εμφανίζονται στην αγορά τα βιολογικά αβγά Βλαχάκη, που παρά την κρίση συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η εταιρεία επιμένει ν' αναπτύσσει την εκτατική κτηνοτροφία, αφήνοντας τις κότες της να ζουν ελεύθερες. Τα κτήματα ξεπερνούν τα 300 στρέμματα και η συνολική ετήσια παραγωγή ξεπερνά τα 75 εκατομμύρια αβγά.

Η αγορά του αβγού είναι ανοδική σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα είναι ελαφρά πτωτική. Εξ ου και η εταιρεία στο πλάνο της αρχίζει να αναπτύσσει και τη νέα σειρά αβγών Αχυρώνας Βλαχάκη, η οποία αφορά ημιεκτατική μορφή πτηνοτροφίας (ημισταβλισμένες), σε χαμηλότερες τιμές. Οι κότες ζουν σε προστατευμένους αχυρώνες και τρέφονται με σιτάρι, καλαμπόκι, ρεβίθι.

Η κατά κεφαλήν κατανάλωση αβγού στην Ελλάδα θεωρούν από την εταιρεία ότι έχει πολύ μεγάλα περιθώρια αύξησης, αφού βρίσκεται στα 130 αβγά το χρόνο, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στα 240 αβγά.

Το 2011 η εταιρεία μπήκε στον κατάλογο των 100 πιο δυνατών επιχειρήσεων της Ελλάδας, ενώ πήρε βραβείο ποιότητας το 2012. Οι τάσεις στην αγορά του αβγού, λένε, είναι καλή ποιότητα σε καλή τιμή στον καταναλωτή. Και όπως λένε από τη διοίκηση της εταιρείας, οι καταναλωτές όσο και αν υποφέρουν από την κρίση δεν νοιάζονται μόνο για το αβγό, αλλά και για την... κότα.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις