Syngenta: Δίνει στους αγρότες την ευκαιρία να «κερδίσουν» από την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών

Η πολυεθνική Syngenta ξεκινά την εκστρατεία "ανταλλαγής" για τη συγκομιδή 2024/25 στη Βραζιλία με διαθέσιμες πιστώσεις ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και ποντάρει στην προσφορά "cashback" για να πουλήσει περισσότερα φυτοφάρμακα στους αγρότες, δίνοντας στους πελάτες την ευκαιρία να συμμετάσχουν στα κέρδη από την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών.

Στο "Barter+" της Syngenta, οι παραγωγοί μπορούν να κλειδώσουν την τιμή της σόγιας, του καφέ, του βαμβακιού και του καλαμποκιού στη διαπραγμάτευση "barter" για τις γεωργικές εισροές, συμμετέχοντας σε κάθε αύξηση της αξίας του εμπορεύματος μέχρι να κλείσει η σύμβαση.

Το μέσο θα πρέπει να δώσει πρόσθετη ώθηση στις διαπραγματεύσεις για τη σόγια και το καλαμπόκι, οι οποίες επιβραδύνονται, καθώς οι Βραζιλιάνοι παραγωγοί είναι επιφυλακτικοί λόγω των χαμηλών τιμών. Θα μπορούσαν να προσελκυστούν από το εργαλείο με το βλέμμα στραμμένο στη λεγόμενη "αγορά κλίματος" για τη συγκομιδή στις ΗΠΑ, η οποία συνήθως δημιουργεί μεταβλητότητα στο χρηματιστήριο του Σικάγο, και πιθανά κέρδη στις τιμές.

"Οι παραγωγοί μπορούν να ασκήσουν, για παράδειγμα, την επιλογή μιας τιμής σόγιας πάνω από αυτήν που έχουν κλειδώσει μαζί μας. Ο όγκος της σόγιας που θα παραδώσει δεν αλλάζει, θα παραδώσει τη μελλοντική σοδειά, αλλά η διαφορά (σε περίπτωση αύξησης της τιμής) επιστρέφεται στον παραγωγό μέσω επιστροφής χρημάτων", εξήγησε ο Henrique Franco, διευθυντής καλλιεργειών και εκστρατειών της Syngenta Proteção de Cultivos.

"Με άλλα λόγια, έχει ένα εγγυημένο ελάχιστο (με το κλείδωμα της τιμής) και απεριόριστη συμμετοχή στην αύξηση της τιμής", δήλωσε ο Φράνκο σε συνέντευξή του στο Reuters, αναμένοντας μια ανακοίνωση που θα γίνει τις επόμενες ημέρες.

Εάν συμβεί αυτό, η διαφορά σε σχέση με το ποσό που είχε αρχικά κλειδωθεί θα επιστραφεί στον παραγωγό μέσω "επιστροφής χρημάτων", επιτρέποντας νέες αγορές ή εκπτώσεις σε άλλους λογαριασμούς που έχει ο παραγωγός στη Syngenta.

Η προσδοκία είναι ότι οι συναλλαγές ανταλλαγής της Syngenta, η οποία εξαγοράστηκε από τη ChemChina το 2017, θα ξεπεράσουν τον όγκο των συναλλαγών που καταγράφηκε το προηγούμενο έτος, ο οποίος ανήλθε σε περίπου 850 εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο Franco.

Το στέλεχος ανέφερε ότι η Syngenta επιδιώκει να καινοτομήσει στις barter επιχειρήσεις της, αφού έδωσε πέρυσι στους παραγωγούς τη δυνατότητα να ανταλλάσσουν εισροές με προϊόντα της προηγούμενης συγκομιδής και όχι της μελλοντικής, όπως συνηθίζεται περισσότερο σε αυτές τις συμφωνίες. Και οι δύο τρόποι εξακολουθούν να είναι διαθέσιμοι.

Αλλά είναι το εργαλείο Barter+, η κύρια καινοτομία της εκστρατείας 2024/25 "Barter στο χωράφι", που συγκεντρώνει ένα μεγάλο μέρος του στοιχήματος της Syngenta και αναμένεται να προσελκύσει έως και το 80% των συνολικών επιχειρήσεων που έχουν προγραμματιστεί για τη σεζόν, όταν η φύτευση των σιτηρών αρχίζει τον Σεπτέμβριο.

"Υπάρχει η απαίτηση να συμβάλλουμε στην κερδοφορία των πελατών μας, οι οποίοι αντιμετωπίζουν αυστηρότερη κερδοφορία. Οι τιμές των πρώτων υλών έχουν πέσει πολύ και υπάρχει μια ευκαιρία. Η Syngenta εστιάζει πολύ στη σχέση με τον πελάτη, θέλει να κατανοήσει την πραγματικότητά του και επιδιώκει να του προσφέρει κάτι που μπορεί να λύσει το πρόβλημά του", σχολίασε.

Σύμφωνα με το στέλεχος, η στρατηγική αυτή έχει οδηγήσει σε διαδοχικά κέρδη μεριδίου αγοράς τα τελευταία επτά χρόνια. Κατά την τελευταία συγκομιδή, είπε, η εταιρεία συνέχισε να κερδίζει μερίδιο αγοράς.Ο Φράνκο δεν διευκρίνισε λεπτομερώς το μερίδιο της εταιρείας στις πωλήσεις του κλάδου στη χώρα.

Nutrade

Η Syngenta έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι διαθέτει τη δική της εμπορική εταιρεία, την Nutrade, η οποία εμπορεύεται τα σιτηρά, τον καφέ και το βαμβάκι που λαμβάνει από τους παραγωγούς.

Η Nutrade δημιουργήθηκε πριν από 15 και πλέον χρόνια και ο κύριος στόχος της είναι να στηρίξει την αγροχημική δραστηριότητα της Syngenta. Όμως, ήταν η περασμένη σεζόν που η εμπορική εταιρεία κατέγραψε άλμα στις ποσότητες σόγιας που εμπορεύεται, από 240.000 τόνους το 2022 σε 1,1 εκατομμύρια τόνους το 2023.

Η αύξηση των διαθέσιμων πόρων για την πραγματοποίηση συμφωνιών ανταλλαγής θα πρέπει να οδηγήσει σε αύξηση του συνόλου που θα εμπορευματοποιηθεί κατά την εκστρατεία 2024/25, δήλωσε ο διευθυντής της Syngenta. Δεν έδωσε λεπτομέρειες για τους όγκους.

Κατά την προηγούμενη περίοδο, η Nutrade διακίνησε επίσης σχεδόν μισό εκατομμύριο σακούλες καφέ των 60 κιλών, έναντι 400.000 σακούλες το 2022, καθώς και 60.000 τόνους βαμβάκι και 120.000 τόνους καλαμπόκι.

Ένα μεγάλο μέρος του όγκου που διακινείται προορίζεται για την Κίνα, δήλωσε το στέλεχος, σημειώνοντας ότι η Syngenta διαθέτει κινεζικό κεφάλαιο, το οποίο βοηθά στις επιχειρήσεις με την ασιατική χώρα, που αποτελεί γίγαντα στις εισαγωγές τροφίμων.

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις