Ξεκινά το φθινόπωρο στη Σαρδηνία η παραγωγή του ΑirPod, του πρώτου μοντέλου που χρησιμοποιεί για την κίνησή του αποκλειστικά συμπιεσμένο αέρα! Το λιλιπούτειο μοντέλο με μήκος 2,13 μ. και βάρος 275 κιλά εξελίχθηκε από τον γάλλο μηχανικό Γκι Νεγκρέ, που έχει διατελέσει μεταξύ άλλων και υπεύθυνος κινητήρων στην ομάδα της Williams στη Formula 1.
Πυρήνα του τριθέσιου μίνι, όπου οι πίσω επιβάτες κάθονται πλάτη με πλάτη με τον οδηγό, αποτελεί ένας συμπιεστής 300 Bar. Το μοτέρ λειτουργεί όπως ένας συμβατικός κινητήρας εσωτερικής καύσης, απλά δεν εφοδιάζεται με ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, αλλά από αυτήν που περιέχεται μέσα στον συμπιεσμένο αέρα.
Ο αέρας διοχετεύεται στα έμβολα, διαστέλλεται και προκαλεί την επαναλαμβανόμενη παλινδρομική τους κίνηση, που μεταφέρεται στους τροχούς. Το δικύλινδρο μοτέρ αποδίδει 7 Κιλοβάτ, ενώ προσφέρει 120 χιλιόμετρα αυτονομία με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ συμπιεσμένου αέρα, που γίνεται σε περίπου τρία λεπτά. Στη συγκεκριμένη έκδοση αγγίζει η τελική ταχύτητα του AirPod τα 80 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχει και μία έκδοση ισχύος 4 Κιλοβάτ και 45 χλμ./ώρα τελική, που μπορεί να οδηγηθεί και μόνον με δίπλωμα μοτοσικλέτας.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι τρεις φορές χαμηλότερες σε σύγκριση με αντίστοιχης απόδοσης μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου είναι μηδενικές.
Στα μελλοντικά σχέδια της κατασκευάστριας εταιρείας Airmobility Srl βρίσκονται ένα πικ απ, ένα επαγγελματικό βανάκι και ένα μεγαλύτερο πενταθέσιο μοντέλο.
Το αμάξωμα του AirPod με το χαρακτηριστικό σχήμα αβγού έχει κατασκευαστεί από υαλονήματα και πολυεστερική ρητίνη, ενώ η οδήγηση γίνεται με τζόιστικ ή κατόπιν παραγγελίας με κανονικό τιμόνι.
Η αρχική παραγωγή προορίζεται για εταιρικούς στόλους και για κοινόχρηστους στόλους (Carsharing), ενώ θα ακολουθήσει η διάθεση του AirPod και στη λιανική. Όσο για την τιμή της βασικής έκδοσης, θα ξεκινά από μόλις 7.500 ευρώ και θα ταράξει τα νερά της μικρής κατηγορίας.