Εφόδιο ανταγωνιστικότητας τα Business Seminars

Η δια βίου μάθηση, με τη μορφή και των business seminars, αποκτά ρόλο κλειδί εν μέσω της κρίσης, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στον εργασιακό στίβο, αλλά και ως παράγοντας επίτευξης προσωπικής ισορροπίας.

Καθώς ο ρόλος της δια βίου μάθησης αποκτά ξεχωριστή και ολοένα και μεγαλύτερη σημασία εν μέσω της οικονομικής κρίσης, τα σεμινάρια που απευθύνονται στην ευρύτερη αγορά της επικοινωνίας και του marketing αυξάνονται. Διαφήμιση, Marketing, Online Marketing, Social Media Marketing, PR, Sales, CSR, Logistics, Retail Management, αποτελούν τα βασικότερα γνωστικά πεδία που αναδύονται φέτος ως νέα πεδία γνώσης, τα οποία διδάσκονται είτε από καθιερωμένους εκπαιδευτικούς οργανισμούς που επεκτείνονται και στα επαγγελματικά σεμινάρια, είτε από τρίτους φορείς που ειδικεύονται αποκλειστικά σε αυτά.

Webinars και ROI, οι τάσεις του μέλλοντος
Για τη φετινή χρονιά, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η δια βίου μάθηση –μέρος της οποίας αποτελούν και τα επαγγελματικά σεμινάρια- θεωρείται ως ένα σημαντικό «κεφάλαιο» για όσους τα επιλέξουν καθώς όχι μόνο προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον εργασιακό στίβο αλλά αποτελούν και σημαντικό παράγοντα επίτευξης προσωπικής ισορροπίας. Τα σημαντικά πλεονεκτήματα της δια βίου μάθησης είναι δεδομένα και αναγνωρισμένα, καθώς δίνουν στους κατόχους αντίστοιχων τίτλων σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους στον εργασιακό στίβο, από την αναζήτηση και εύρεση εργασίας μέχρι και την αμοιβή.

Φέτος, εν μέσω οικονομικής κρίσης και ανεργίας, η δια βίου μάθηση αποκτά νέο νόημα και προβάλλει ως κορυφαία επιλογή, όχι μόνο επαγγελματική αλλά και προσωπική. Και αυτό γιατί ναι μεν ισχυροποιεί τη θέση του κατόχου του έναντι του ανταγωνισμού και του δίνει τη δυνατότητα για υψηλότερες αμοιβές, αλλά του προσφέρει και σημαντική τόνωση της αυτοπεποίθησής του και άλλα κοινωνικού τύπου αγαθά, τα οποία είχαν αρχίσει να διαταράσσονται ως απόρροια της κοινωνικοοικονομικής κρίσης που βιώνουμε.

Συγκεκριμένα αναφορικά με τα σεμινάρια που απευθύνονται σε στελέχη του Marketing και της επικοινωνίας γενικότερα δεν έχει αυξηθεί η ζήτηση, ενώ οι οργανισμοί που τα προσφέρουν αυξάνουν την προσφορά ταυτόχρονα με την επικοινωνία τους, προκειμένου να εντείνουν τη ζήτησή τους, όπως εξηγεί ο Σπύρος Τριβόλης, Managing Partner της STA Ltd. Η εν λόγω εταιρεία -στη συγκεκριμένη κατηγορία- ως εκπρόσωπος για την Ελλάδα και Κύπρο της Insights Learning and Development, διεξάγει το σεμινάριο Sales Effectiveness το οποίο απευθύνεται σε στελέχη πωλήσεων που ήδη έχουν εκπαιδευτεί σε βασικές τεχνικές πωλήσεων με στόχο να τους δώσει τις δεξιότητες που απαιτούνται για να προσαρμόζουν την προσέγγισή τους στον τύπο του πελάτη σε κάθε βήμα της πωλησιακής διαδικασίας.

Μακροχρόνια πάντως, αναμένεται ότι θα αυξηθεί η ζήτηση για σεμινάρια, με τάση να αυξάνεται περισσότερο αυτή για webinars και για σεμινάρια με άμεση εφαρμογή, καθώς επίσης για εργαλεία μέτρησης της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης. Βραχυχρόνια, παρόλο που η δια βίου μάθηση αποκτά ξεχωριστή και ολοένα και μεγαλύτερη σημασία εν μέσω της οικονομικής κρίσης, η ζήτηση για σεμινάρια δεν πρόκειται να ανακάμψει πριν η οικονομία περάσει σε θετικό πρόσημο, όπως εκτιμά ο Σπύρος Τριβόλης. Όσον αφορά στα σεμινάρια, στα οποία εντοπίζεται μεγαλύτερη ζήτηση, αυτά είναι τα σεμινάρια ηγεσίας και αυτά που σκοπεύουν στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων management των μεσαίων στελεχών.

Δεξιότητες διοίκησης και επιχειρηματικές επιδόσεις
Η σημασία της δια βίου μάθησης αποδεικνύεται μείζονος σημασίας για τη σύγχρονη επιχείρηση, καθώς θεωρείται ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν ηγέτες που θα την οδηγήσουν στην επιτυχία. Και αυτό γιατί η δια βίου μάθηση συνδέεται άμεσα με την αποτελεσματικότητα των managers η οποία σε πολλές περιπτώσεις αμφισβητείται –ιδίως εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, όπου πρόσφατη έρευνα καταγράφει την πλειοψηφία των managers ως αναποτελεσματικούς. Η έρευνα διενεργήθηκε το 2010 από το Chartered Management Institute (CMI) και τη συμβουλευτική εταιρεία HR, Penna, με σκοπό να διερευνήσει τα οφέλη που εισπράττει μία επιχείρηση από την ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης και ηγεσίας από τους managers.

Η έρευνα «δείχνει» σαφή συσχέτιση μεταξύ της απόδοσης ενός οργανισμού και των δεξιοτήτων διοίκησης- μόλις το 39% των managers σε επιχειρήσεις με χαμηλές επιδόσεις θεωρούν ότι οι line managers είναι αποτελεσματικοί, ενώ αντίστοιχα στις επιχειρήσεις που σημειώνουν υψηλές επιδόσεις το ποσοστό αυτό διαμορφώνεται στο 80%. Η έρευνα, την οποία διενήργησε το Henley Business School, συγκέντρωσε στοιχεία από 4.500 περισσότεροι managers, στους οποίους περιλαμβάνονται και πλέον από 300 CEOs και 550 HR managers.

Σύνδεση με την επιχειρησιακή στρατηγική
Όπως λένε οι συγγραφείς της, η έρευνα αποδεικνύει ότι οι δράσεις ανάπτυξης δεξιοτήτων ηγεσίας και διοίκησης μπορούν να οδηγήσουν τις επιδόσεις των εργαζομένων σε αύξηση 32% και κατά 23% στη συνολική απόδοση ενός οργανισμού. Και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε οργανισμούς όλων των κλάδων και όλων των μεγεθών. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι οι οργανισμοί με υψηλές επιδόσεις δαπανούν ετησίως κατά μέσο όρο 36% περισσότερο σε δράσεις ανάπτυξης σχετικών δεξιοτήτων ανά μάνατζερ, σε σχέση με τις εταιρείες που έχουν χαμηλότερες επιδόσεις (1.738 λίρες, έναντι 1.275 λίρες), με τη μέση δαπάνη ανά μάνατζερ να διαμορφώνεται στους βρετανικούς οργανισμούς στις 1.414 λίρες ετησίως.

Ο Christopher Kinsella, Διευθύνων Σύμβουλος του CMI, επισήμανε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας: «Είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε οργανισμού να κάνει τη διαφορά, και επενδύοντας συνετά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων διοίκησης και ηγεσίας, μπορείτε να κάνετε μία ουσιαστική μετρήσιμη διαφορά. Το κλειδί για να είναι επιτυχημένη αυτή η δραστηριότητα είναι η ξεκάθαρη σύνδεσή της με τη συνολική επιχειρησιακή στρατηγική». Αντίστοιχα, ο Gary Browning, Διευθύνων Σύμβουλος της Penna, σχολίασε μεταξύ άλλων: «Η ανάπτυξη αποτελεσματικών μάνατζερ έχει επίδραση όχι μόνο στην ίδια την επιχείρηση (λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις και τις υλοποιούν αποτελεσματικότερα) αλλά παράλληλα «απελευθερώνει» και τις ικανότητες των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζονται.

Η έρευνα δείχνει ότι το να έχουμε έναν αποτελεσματικό μάνατζερ είναι ευεργετικό για τους εργαζομένους, γιατί αναπτύσσονται με τη σειρά τους πιο αποτελεσματικά και νιώθουν ικανοί να χειριστούν την καριέρα τους». Η έρευνα αναφέρει τέλος ότι για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης της επένδυσης σε δράσεις ανάπτυξης διοίκησης και ηγεσίας, το training πρέπει να υποστηρίζει τις προτεραιότητες της επιχείρησης και οι δεξιότητες που διδάσκονται πρέπει να συνδέονται άμεσα με τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης.

Γράφει η Κατερίνα  Βαλλογιάννη του Marketing Week

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις