Μια από τις πιο πολυαναμενόμενες στιγμές για τον κόσμο της γεωργικής μηχανικής δεν είναι μακριά: την Κυριακή 12 Νοεμβρίου, στην αίθουσα 3Α του συνεδριακού κέντρου Hannover Messe θα αποκαλυφθούν οι νικητές του διαγωνισμού "Τρακτέρ του έτους 2024".
Ένα γεγονός με διεθνή απήχηση που έρχεται στο μέσον της Agritechnica 2023, της πολυαναμενόμενης έκθεσης γεωργικής μηχανοποίησης, η οποία επιστρέφει τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία διοργάνωση το 2019.
Ας ξεκινήσουμε με το τρακτέρ ανοικτού πεδίου. Τον τίτλο του τρακτέρ του έτους 2024 θα μπορούσε να κατέχει το Xerion 12.650 Terra Trac, εξοπλισμένο με τον OM473, γνωστός και ως mtu 6R1500, έναν 16λιτρο κινητήρα ικανό να αποδίδει 653 ίππους (480 kW) στις 1.900 στροφές ανά λεπτό και 3.100 Newton metres στις 1.300.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το ZF Eccom 5.5. Ας μείνουμε στη Γερμανία, στην πλευρά της Fendt. Το όνομά του είναι 600 Vario και είναι ένα καθαρόαιμο αιχμάλωτο. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας.
Πρόκειται για τετρακύλινδρο κινητήρα 5 λίτρων (AxC 110 x 132 mm), 224 ίππων (164,7 kW) μέγιστη ισχύς στα 1.900, 950 Nm μεταξύ 1.300 και 1.600. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το TA 150.
Μια άλλη ναυαρχίδα του ομίλου Agco είναι το Valtra S416, που κινείται από τον δοκιμασμένο 84 Lftv-D5, 6κύλινδρο με ασυνήθιστο κυβισμό 8,4 λίτρων, 425 ίππους (312,5 kW) στα 1.950, 1.750 Nm στα 1.500.
Αδιαβάθμητο κιβώτιο ταχυτήτων Agco ML 260. Ένας αέρας μυστηρίου περιβάλλει τον τέταρτο υποψήφιο.
Η Massey Ferguson επέλεξε την Agritechnica για τη νέα ναυαρχίδα της MF.
Καλύτερη χρησιμότητα
Η Claas είναι επίσης παρούσα μεταξύ των Axos 240 της εταιρείας, με το F36 της Fpt Industrial. Το compact με έδρα το Τορίνο αποδίδει 103 ίππους (75,7 kW) στα 2.300 και 406 Nm στα 1.500. Κιβώτιο ταχυτήτων Carraro T100Evo HD.
Ο 3,6λιτρος (AxC 102 x 110 mm) είναι ένας σοβαρός υποψήφιος για το χρυσό μετάλλιο, καθώς είναι παρών στο δεύτερο από τα τρία υποψήφια.
Η Argo Group είναι μάλιστα παρούσα με το McCormick X5.120 P3-Drive, το οποίο τοποθετεί το F36: η βαθμονόμηση, αυτή τη φορά, είναι 114 ίπποι (83,8 kW), μεταξύ 1.900 και 2.200 σ.α.λ., και 460 Nm στις 1.300.
Η μετάδοση της κίνησης στους τροχούς ανατίθεται στο P3-Drive από την Oem με έδρα το Fabbrico.
Η Solis κλείνει την τριάδα με την S90, η οποία έχει ξεσκονίσει το αγαπημένο παλιό λίτρο βαρέλι με τον εσωτερικό 4κύλινδρο (AxC 105×118 mm) με 90 ίππους (66,2 kW) στις 2.450 σ.α.λ. και 375 Nm στις 1.400.
Το καλύτερο από τα εξειδικευμένα
Στην κατηγορία των εξειδικευμένων προϊόντων πέντε διαγωνίζονται για τον τίτλο. Ο Antonio Carraro, φρέσκος από τη "γονική" συμφωνία με την Agritalia, επιλέχθηκε για το Tony 11700 V. Το Deutz Tcd2.9L4 HT, το ντίζελ της χρονιάς 2010, 2,9 λίτρων (AxC 92×110 mm), 110 ίππων (80,9 kW) στα 2.200 και 420 Nm στα 1.600, παίρνει την πρωτιά.
Ινδική γοητεία για το Farmtrac, με το 25 Ghst, το οποίο στηρίζεται στον πρώτο ηλεκτροκινητήρα των τριών κατηγοριών εφαρμογών του διαγωνισμού.
Η Fendt τραβάει επίσης την πρίζα, με το e100V Vario. Αγκυροβολημένη στην παράδοση είναι η Landini, με το Rex 4-120 GT RoboShift Dynamic. Και υπάρχει και ο 2,9 λίτρων της Deutz, ο οποίος διεκδικεί 112 ίππους (82,3 kW) και 420 Nm.
Τέλος, το Metrac H70. Το πρωτότυπο compact της αυστριακής Reform Werke, με υδροστατική κίνηση και σύστημα διεύθυνσης σε όλους τους τροχούς, επέλεξε τον Perkins 404J-E22TA (AxC 84×100 mm), ο οποίος αποδίδει 75 ίππους (55,7 kW) στα 2.600 και 270 Nm στα 2.600.
Βιωσιμότητα
Στην κατηγορία της βιωσιμότητας στο Τρακτέρ του έτους 2024 βρίσκουμε τα Claas Xerion, Farmtrac, ένα Fendt eVario και 600 Vario, και Valtra S416.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις