Δοκιμή του Case IH Maxxum 150 ActiveDrive 8

Στην Eima 2018, το Case IH Maxxum 145 ανακηρύχθηκε τρακτέρ της χρονιάς

Ένα όχημα που έχει τις ίδιες διαστάσεις και ευελιξία με ένα 4κύλινδρο πολλαπλών χρήσεων με όλα τα πλεονεκτήματα ενός 6κύλινδρου κινητήρα 6,7 λίτρων. Και με το κιβώτιο ταχυτήτων Activedrive8 είναι πιο αποδοτικό σε κάθε περίπτωση. 

Στην Eima 2018, το Case IH Maxxum 145 ανακηρύχθηκε τρακτέρ της χρονιάς. Εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε ακόμη διαχωρισμός του βραβείου ανά κατηγορία ισχύος και η εκλογή ενός τρακτέρ «πολλαπλών χρήσεων» με 4κύλινδρο κινητήρα μεσαίας ισχύος στον ανταγωνισμό με τα υπερ-τεχνολογικά τρακτέρ ανοιχτού αγρού «άνω των 300» λέει πολλά για την ποιότητα αυτού του έργου.

Από εμπορική άποψη, το Maxxum 150, ίδιου μεγέθους και ισχύος με το 145, αλλά με 6κύλινδρο κινητήρα.

Το Maxxum 150 είναι επίσης το μοναδικό τρακτέρ στο αγρόκτημα και πρέπει να είναι κυριολεκτικά ένα πολυεργαλείο, καθώς ο 6κύλινδρος κινητήρας του εξασφαλίζει επίσης μεγαλύτερη καταλληλότητα για μεταφορές και εργασίες οργώματος. 

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε έδαφος με απότομη κλίση, όπου το Maxxum, αν και σαφώς υπερμεγέθες, ανέδειξε την εξαιρετική σταθερότητα και ευελιξία του, την ευφυΐα του κινητήρα και τις ιδιότητες του κιβωτίου ταχυτήτων ActiveDrive8.

Δομικά, το Maxxum 150 είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το μοντέλο 145 με 4κύλινδρο κινητήρα. Οι διαστάσεις είναι ίδιες, με μεταξόνιο 2.684 χιλιοστά και συνολικό μήκος 5.189, όπως και ο σχεδιασμός, με ένα όμορφο καπό με μεγάλες εισαγωγές αέρα και φώτα LED όμορφα ενσωματωμένα στη μάσκα του ψυγείου. 

Μόνο το βάρος είναι ελαφρώς μεγαλύτερο, μόλις 130 κιλά, ενώ το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο, ακόμη και με τη μετάδοση 50 χιλιομέτρων την ώρα, είναι 10.500 κιλά.

Επομένως, οι διαφορές εντοπίζονται στον κινητήρα, με το Maxxum 150 να εφοδιάζεται με τον 6κύλινδρο FPT NEF των 6,7 λίτρων, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 158 ίππων στις 1.800 σ.α.λ., μόλις 3 ίππους περισσότερους από τον NEF των 4,5 λίτρων, και ροπή 650 Newtonmeters στις 1.500. 

Οι τιμές που σε εφαρμογές PTO ή σε μεταφορικές ταχύτητες αυξάνονται σημαντικά χάρη στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που χορηγεί ενίσχυση 17 ίππων (175 συνολικά) και 90 Newtonmetres ανάλογα με το φορτίο στο κιβώτιο ταχυτήτων, το PTO και το υδραυλικό σύστημα. 

Το σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων είναι το γνωστό HI-eSCR 2 και τα διαστήματα συντήρησης για την αλλαγή λαδιού είναι εντυπωσιακά 750 ώρες.

Ένας ανεμιστήρας ψύξης viscostatic είναι επίσης στάνταρ εξοπλισμένος. Μεγάλη διαφορά όσον αφορά την αποδοτικότητα και την άνεση κάνει το κιβώτιο ταχυτήτων ActiveDrive 8, μια μονάδα που περιλαμβάνει τρεις σειρές και οκτώ σχέσεις υπό φορτίο για συνολικά 24 σχέσεις και στις δύο κατευθύνσεις, η οποία χάρη στη χρήση δύο συμπλεκτών βελτιώνει κατά πολύ την απόδοση ενός παραδοσιακού κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζοντας ελάχιστη απορρόφηση και εξαιρετικά ομαλές, απρόσκοπτες αλλαγές, δίνοντας στον χειριστή τις αισθήσεις που είναι χαρακτηριστικές των σύγχρονων αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων που τοποθετούνται σε αυτοκίνητα.

Τεχνικά, οι τέσσερις μονές ταχύτητες και ο ένας από τους δύο συμπλέκτες βρίσκονται σε έναν άξονα, ενώ οι τέσσερις ζυγοί ταχύτητες και ο δεύτερος συμπλέκτης βρίσκονται σε έναν δεύτερο άξονα, έτσι ώστε ενώ μια μονή ταχύτητα απεμπλέκεται στον έναν συμπλέκτη, ο δεύτερος συμπλέκτης ενεργοποιεί τη σχέση της ζυγού ταχύτητας. 

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτοματοποιήσιμο και η πρακτική λειτουργία είναι πολύ κοντά σε εκείνη των μονάδων CVT. 

Επιλέγοντας την επιλογή «auto», ο χειριστής χρειάζεται μόνο να ρυθμίσει την επιθυμητή μέγιστη ταχύτητα και να ενεργήσει μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Στη συνέχεια, η ρομποτική αλλαγή εύρους θα πραγματοποιηθεί αυτόματα και σε κάθε αλλαγή εύρους είναι η ίδια η μονάδα που ρυθμίζει την καταλληλότερη ταχύτητα από τις οκτώ διαθέσιμες ανάλογα με το φορτίο και την ταχύτητα.

Στην πράξη, ο συμπλέκτης δεν χρησιμοποιείται καν για το σταμάτημα και την εκκίνηση, καθώς η εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία «φρένο συμπλέκτη» επιτρέπει το σταμάτημα και στη συνέχεια την επανεκκίνηση του τρακτέρ πατώντας μόνο το πεντάλ του φρένου. 

Στο δρόμο, από την άλλη πλευρά, η λειτουργία power shift σας επιτρέπει να αλλάζετε γρήγορα ταχύτητες εξασφαλίζοντας τη μέγιστη επιτάχυνση, με τη μέγιστη ταχύτητα των 50 km/h να επιτυγχάνεται στις 1700 στροφές ανά λεπτό. 

Η πρόσφυση είναι τότε πάντα βέλτιστη χάρη στον αναρτώμενο άξονα που διαχειρίζεται αυτόματα τη διπλή εμπλοκή της πρόσφυσης και το κλείδωμα του διαφορικού ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης και τη γωνία διεύθυνσης.

Το υδραυλικό σύστημα κλειστού κυκλώματος αποτελείται από μια αντλία μεταβλητής μετατόπισης με αντιστάθμιση πίεσης και παροχή 150 l/min σε πίεση 210 bar (η βασική έκδοση διαθέτει αντλία σταθερής μετατόπισης 84 λίτρων) με έως και τέσσερις πίσω απομακρυσμένες βαλβίδες με έλεγχο της παροχής και του χρονισμού, ενώ η ικανότητα ανύψωσης ισχύος είναι 7.864 κιλά στο πίσω μέρος και 3.100 κιλά στο εμπρός μέρος. 

Η εμπλοκή του PTO, η οποία λειτουργεί στις 540, 540E και 1.000 στροφές ανά λεπτό, γίνεται μέσω ενός χειριστηρίου με κουμπί push-pull με προοδευτική ηλεκτροϋδραυλική εμπλοκή, ώστε να αποτρέπεται η καταστροφή του κιβωτίου ταχυτήτων από εργαλεία υψηλής αδράνειας.

Καμπίνα. Σχεδιασμός 4 στύλων και λίγα πολύ διαισθητικά χειριστήρια

Η καμπίνα είναι ένα ακόμη κορυφαίο χαρακτηριστικό του Maxxum. Αναρτημένη σε ελατηριωτά αμορτισέρ, προσφέρει ένα άνετο και ορθολογικό περιβάλλον εργασίας, με όλα τα χειριστήρια συγκεντρωμένα στο υποβραχιόνιο Multicontroller.

Μόνο ο μοχλός για την ενεργοποίηση του PTO βρίσκεται στο πίσω μέρος της δεξιάς κονσόλας. Η σκάλα πρόσβασης προστατεύεται καλά από τις δύο δεξαμενές για το ντίζελ (που μπορούν να χωρέσουν 263 λίτρα) και το AdBlue (31 λίτρα), ενώ η δομή διαθέτει τέσσερις ορθοστάτες, με μεγάλα παράθυρα που παρέχουν βέλτιστη θέα και στις τέσσερις πλευρές.

Ο χαμηλά τοποθετημένος υαλοκαθαριστήρας καθαρίζει αποτελεσματικά ένα μεγάλο τμήμα του γυαλιού και ο κινητήρας δεν εμποδίζει την ορατότητα. Το προστατευτικό πάνω από το κεφάλι διαθέτει επίσης μια ημιδιαφανή καταπακτή που είναι πολύ χρήσιμη όταν χρησιμοποιείτε εμπρόσθιο φορτωτή. Στο μπροστινό μέρος, το οπτικό πεδίο αυξάνεται επίσης από την απουσία ταμπλό, το οποίο αντικαθίσταται από μια ψηφιακή οθόνη ενσωματωμένη στη δεξιά κολόνα που απεικονίζει με σαφήνεια τις επιδόσεις του τρακτέρ.

Αντ' αυτού, η διαχείριση όλων των λειτουργιών γίνεται μέσω της οθόνης 12 ιντσών του AFS Pro, η οποία είναι εξοπλισμένη με μνήμη 15 GB, επίστρωση κατά των δακτυλικών αποτυπωμάτων, λειτουργία multitasking και δυνατότητες σύνδεσης με έως και τέσσερις εισόδους κάμερας. Στρατηγικά τοποθετημένη μπροστά από το υποβραχιόνιο, έχει ρυθμιστεί για την αυτοματοποίηση των λειτουργιών του κεφαλόδεσμου, τον έλεγχο του εξοπλισμού ISObus και την πλήρη αυτοματοποίηση της διαχείρισης των στροφών του κεφαλόδεσμου. 

Λιγότεροι μοχλοί, λιγότερη σύγχυση Στην πράξη, το μπράτσο περιέχει μόνο τον μοχλό Multicontroller με τον οποίο ελέγχετε το κιβώτιο ταχυτήτων, τον σύνδεσμο και μια βαλβίδα εκκένωσης, το joystick για τον χειρισμό του μπροστινού συνδέσμου, του φορτωτή ή μιας βοηθητικής υδραυλικής βαλβίδας εκκένωσης, εάν υπάρχει, και τους τέσσερις ηλεκτρονικούς μοχλούς για τις βαλβίδες εκκένωσης.