Οι αριθμοί λένε την αλήθεια: με περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις, το VolkswagenTiguan είναι το πιο επιτυχημένο SportsUtilityVehicle στην Ευρώπη και ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως.
Οι αριθμοί λένε την αλήθεια: με περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις, το VolkswagenTiguan είναι το πιο επιτυχημένο SportsUtilityVehicle στην Ευρώπη και ένα από τα κορυφαία σε πωλήσεις παγκοσμίως. Το 2019, ήταν και πάλι το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας και ολόκληρου του VolkswagenGroup, με περίπου 911.000 μονάδες να βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα, η Volkswagenπαρουσιάζει το νέο Tiguan, το οποίοφιλοδοξεί να παραμείνει στην κορυφή με προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας.
Ανανεωμένος εξωτερικός σχεδιασμός. Το νέο εμπρός τμήμα είναι ένα από τα βασικά οπτικά χαρακτηριστικά του νέου Tiguan. Η νέα, ευρύτερη μάσκαμε προβολείς LED,χαρίζει στο νέο Tiguan μια πολύ πιο εντυπωσιακή εμφάνιση, φέρνοντάς το οπτικά πολύ κοντά στο μεγαλύτερο Touareg. Το καπό είναι ψηλότερο, με το νέο σήμα Volkswagenτοποθετημένο κεντρικά. Επανασχεδιασμένοι οι προφυλακτήρεςενώ στο πίσω μέρος, το όνομα «Tiguan» βρίσκεται τώρα σε εμφανή κεντρική θέση κάτω από το σήμα Volkswagen. Το «4MOTION» στο πίσω μέρος των τετρακίνητων μοντέλων έχει επίσης επανασχεδιαστεί.
Ξεχωρίζει το plug-in υβριδικόeHybrid. Η σημαντικότερη προσθήκη στη γκάμα του νέου Tiguanείναι το νέο TiguaneHybrid με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα 245 PS(180 kW). Το TiguaneHybridεκκινεί πάντα στο E-MODE, τη βελτιωμένη λειτουργία ηλεκτρικής οδήγησης, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία έχει φορτιστεί επαρκώς. To όχημα μπορεί να καλύψει με ηλεκτροκίνηση περίπου 50 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες μέσες ημερήσιες διαδρομές θα καλύπτονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
Το νέο TiguaneHybrid μπορεί να οδηγηθεί σε ηλεκτρική λειτουργία για ταχύτητες έως και 130 χλμ./ώρα. Στην υβριδική λειτουργία, ο ηλεκτρικός κινητήρας υποστηρίζει τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήραTSI άμεσου ψεκασμού, κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία GTE, με τον ηλεκτροκινητήρα να παρέχει επιπλέον ώθηση, ενεργοποιείται από ένα κουμπί δίπλα στο αυτόματο κιβώτιο DSG. Σε λειτουργία GTE, ο ηλεκτροκινητήρας και ο TSI παρέχουν συνδυαστικά τη μέγιστη ισχύ του συστήματος του TiguaneHybrid.
Προηγμένοι κινητήρες TDIEVO. Οι δημοφιλείς κινητήρες TDI του Tiguanεξοπλίζονται με δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR στη σειρά, ο καθένας με το δικό του AdBlue. Αυτό διευκολύνει μια διαδικασία γνωστή ως «διπλήδοσολογία» (TwinDosing), η οποία επιτρέπει στη Volkswagen να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου (NOx) σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο πρώτος καταλυτικός μετατροπέας SCRβρίσκεται κοντά στον κινητήρα έτσι ώστε να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του λίγο μετά την εκκίνηση, γεγονός που βοηθά στη μείωση των εκπομπών NOx πολύ γρήγορα και ευνοεί τη λειτουργία υπό χαμηλό φορτίο.
Ο δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένου ότι η απόσταση από τον κινητήρα είναι μεγαλύτερη, η θερμοκρασία των καυσαερίων μπορεί να είναι έως και 100° C χαμηλότερη. Ως αποτέλεσμα, αυτός ο καταλυτικός μετατροπέας SCR λειτουργεί ιδιαίτερα καλά υπό βαρύ φορτίο. Ανεξάρτητα από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, η διπλή δοσολογία διασφαλίζει ότι ένας από τους δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας. Αυτό διευκολύνει την εξαιρετικά αποτελεσματική επεξεργασία καυσαερίων, η οποία μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε νερό και αβλαβές άζωτο.
Πρόσθετα δυναμικά χαρακτηριστικάR. Ο κινητήρας TSI απόδοσης 320 PS, είναι ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας στην οικογένεια Tiguan. Οι μηχανικοί της VolkswagenR έχουν εξελίξει τον EA888 evo4 - η τελευταία έκδοση του PerformanceTSI - για το νέο TiguanR. Επιπλέον, έχει αναπτυχθεί ένα νέο σύστημα τετρακίνησης, που ονομάζεται R-PerformanceTorqueVectoring», με έλεγχο κατανομής ροπής. Το σύστημα κατανέμει ακαριαία και ανεξάρτητα την κινητήρια ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα καθώς και του αριστερού και του δεξιού πίσω τροχού. Έως και 100% της ροπής κίνησης μπορεί να κατευθυνθεί στον τροχό στο εξωτερικό της στροφής, οδηγώντας σε αισθητά πιο ευέλικτο, ακριβήκαι δυναμικό χειρισμό του οχήματος.
Η ένταση της κατανομής ισχύος καθορίζεται από την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την πλευρική επιτάχυνση, τη γωνιακή ταχύτητα ως προς τον κάθετο άξονα και την ταχύτητα. Ο οδηγός ρυθμίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο έλεγχος κατανομής της ροπής και τα συστήματα δυναμικής σταθεροποίησης του οχήματος, επιλέγοντας το επιθυμητό προφίλ οδήγησης (Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow και OffroadIndividualmodes). Ο οδηγός αποκτά άμεση πρόσβαση στη σπορ λειτουργία Race πατώντας το μπλε κουμπί R στο νέο πολυλειτουργικό τιμόνι του TiguanR - μετατρέποντας το TiguanR σε σπορ αυτοκίνητο με το πάτημα ενός κουμπιού.
Νέα συστήματα ελέγχου και ψυχαγωγίας - Ψηφιακά πάνελ αφής αντί για κουμπιά και χειριστήρια. Μέσα στο νέο Tiguan, η Volkswagen έχει προσθέσει μια ολοκαίνουργια μονάδα αφής για τις λειτουργίες ελέγχου κλιματισμού. Εκτός από τα κουμπιά αφής, μεγάλου μεγέθους φωτιζόμενα ρυθμιστικά (touchsliders) αφής χρησιμοποιούνται για έλεγχο του ανεμιστήρα και της θερμοκρασίας. Τα κουμπιά αφής μπορούν επίσης προαιρετικά να χρησιμοποιηθούν για το χειρισμό λειτουργιών όπως η ρύθμιση των καθισμάτων, η θέρμανση του παρμπρίζ και του κρυστάλλουτης πέμπτης πόρτας και για το άνοιγμα του μενού κλιματισμού. Μια ψηφιακή έκδοση του νέου πολυλειτουργικού τιμονιού με φωτιζόμενα σημεία και ρυθμίσειςαφήςδιατίθεται προαιρετικά. Οι φωτεινές θύρες USB-C βρίσκονται κάτω από τη μονάδα κλιματισμού.
MIB3 και App-Connect Wireless. Ένα ακόμα σημαντικό τεχνικό χαρακτηριστικό του νέου Tiguan είναι η νέα γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας (MIB3), η οποία επιτρέπει στον χρήστη να απολαμβάνει μια ποικιλία διαδικτυακών υπηρεσιών, ανεβάζοντας την ψηφιοποίηση του νέου Tiguanσε άλλο επίπεδο. Χάρη σε μια Ηλεκτρονική Μονάδα Συνδεσιμότητας (OCU), οι βελτιωμένες λειτουργίες των συστημάτων MIB3 περιλαμβάνουν τις διαδικτυακές υπηρεσίες WeConnect (για απεριόριστη περίοδο χρήσης) και WeConnectPlus (για δωρεάν χρήση για ένα ή τρία χρόνια στην Ευρώπη).
Ανάλογα με τον εξοπλισμό, τα συστήματα MIB3 προσφέρουν επίσης νέες δυνατότητες, όπως φωνητικό έλεγχο και πρόσβαση σε υπηρεσίες streaming, όπως η AppleMusic. Οι χρήστες μπορούν επίσης να εξατομικεύσουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων και να τις αποθηκεύσουν στο cloud μέσω του VolkswagenID για χρήση σε άλλα οχήματα της Volkswagen. Διατίθεται επίσης ασύρματη προβολή και χειρισμός εφαρμογών smartphoneμέσω του App-ConnectWireless για AppleCarPlay και AndroidAuto.
Σύστημα ήχου Harman/Kardon. Η Volkswagen συνεργάστηκε με τηνHarman/Kardon για την ανάπτυξη ενός νέου, προαιρετικού premium ηχοσυστήματος για το Tiguan. Διαθέτει δέκα μεγάφωνα υψηλής απόδοσης και ενισχυτή 480 Watt. Ο ήχος μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά χρησιμοποιώντας τέσσερα προκαθορισμένα προφίλ ήχου. Ο συνδυασμός πλούσιων μπάσων, πεντακάθαρων πρίμων και αναπαραγωγής ομιλίας με υψηλή πιστότητα δημιουργεί μια συναρπαστική εμπειρία ήχου.
Νέα συστήματα υποβοήθησης και φωτισμού. Τασυστήματα IQ.DRIVE στο νέο Tiguan πλέον διαθέτουν και το TravelAssist, με το οποίο το Tiguanαποκτά εξελιγμένη υποβοηθούμενη οδήγηση, αποκτώντας για πρώτη φορά χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα προσφέρει υποβοήθηση στο τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Tiguan σε ταχύτητες μεταξύ 0 χλμ./ώρα (με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG) ή 30 χλμ./ώρα (χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων) και 210 χλμ./ώρα (ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για τον έλεγχο του SUV ανά πάσα στιγμή). Για το σκοπό αυτό, το σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες όπως το AdaptiveCruiseControl (διαμήκης καθοδήγηση) και το σύστημα διατήρησης λωρίδας LaneAssist (πλευρική καθοδήγηση).
Ο οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα πατώντας ένα ξεχωριστό κουμπί TravelAssist στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Ο οδηγός πρέπει να κρατήσει τα χέρια του στο τιμόνι ακόμα και όταν το TravelAssist είναι ενεργό. Η επαφή με το τιμόνι του Tiguan καταγράφεται μέσω ευαίσθητων στην αφή επιφανειών σε αυτό. Η ανίχνευση αφής είναι πολύ πιο αξιόπιστη από τα συστήματα γωνίας διεύθυνσης ακόμη και σε μεγάλες και πολύ επίπεδες εκτάσεις δρόμου.
Συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η τελευταία γενιά προσαρμοζόμενου cruisecontrol (AdaptiveCruiseControlμε προνοητική λειτουργία- pACC) λαμβάνει προληπτικά υπόψη τις τοπικές πληροφορίες για το όριο ταχύτητας, τις πινακίδες για τα όρια της πόλης, τις διασταυρώσεις και τους κυκλικούς κόμβους. Για το σκοπό αυτό, το σύστημα υποβοήθησης «διαβάζει»τα σήματα κυκλοφορίας από την μπροστινή κάμερα και τα δεδομένα GPS και χάρτη από το σύστημα πλοήγησης. Το pACC στο Tiguan είναι ένα παράδειγμα του πώς ακόμη και τα οικεία συστήματα υποβοήθησης εξελίσσονται συνεχώς και γίνονται πιο έξυπνα.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι το αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης FrontAssist που διατίθεται στάνταρ στο Tiguan και διαθέτει πλέον εκτεταμένο φάσμα λειτουργιών. Έχουν γίνει βελτιώσεις στον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σύστημα σε άτομα που διασχίζουν το δρόμο σε περίπλοκες καταστάσεις. Το LaneAssist είναι ένα τρίτο παράδειγμα ενός βελτιωμένου συστήματος. Η τελευταία γενιά του συστήματος διατήρησης λωρίδων είναι πλέον σε θέση να ανιχνεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια δρόμους και όρια λωρίδων, όπως επιφάνειες με γρασίδι.
Νέο IQ.LIGHT. Πλέον στο νέο Tiguanείναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά οι προβολείς IQ.LIGHT - LEDmatrix. Η Volkswagen χρησιμοποίησε για πρώτη φορά αυτό το σύστημα προβολέων σε παρόμοια μορφή στο Touareg, το μεγαλύτερο αδερφό του Tiguan. Ακολουθώντας στα βήματα των Touareg, Passat και Golf, το νέο Tiguan είναι το τέταρτο μοντέλο Volkswagen που διαθέτει αυτό το σύστημα φωτισμού LED, το οποίο θεωρείται ένα από τα καλύτερα του είδους του στον κόσμο. Ένας πίνακας 24 LED σε κάθε μονάδα προβολέα χρησιμοποιείται για την ενεργοποίηση διαφόρων λειτουργιών φωτισμού στο δρόμο, μερικές από τις οποίες είναι διαδραστικές.
Μία άλλη πρωτιά για το Tiguan είναι τα δυναμικά φλας LED ενσωματωμένα στουςIQ.LIGHT - LEDmatrix προβολείς. Οι συστοιχίες πίσω φωτισμού LED έχουν επίσης επανασχεδιαστεί ενώ ξεχωρίζει η οπτικά εντυπωσιακή εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας των φώτων στην κορυφή της πίσω πόρτας και των υπόλοιπων φώτων φρένων, καθώς και φωτιστικές λειτουργίες κατά το ξεκλείδωμα και το κλείδωμα.
Νέεςγραμμέςεξοπλισμού - Tiguan, Life, Elegance, R-Line. Το νέο Tiguanλανσάρεται με μία διαφορετική φιλοσοφία για τις γραμμές εξοπλισμού. Η βασική έκδοση ονομάζεταιTiguanκαι η αμέσως επόμενηLife, με πιο εκτεταμένο εξοπλισμό και δυνατότητες. Στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, οι επιλογές είναι είτε η πιο πολυτελήςEleganceείτε η πιο σπορ,R-Line. Όλες οι εκδόσεις του Tiguanδιαθέτουν προβολείς LED, το προληπτικό σύστημα προστασίας επιβατών σε συνδυασμό με το AutonomousEmergencyBrakingFrontAssist, το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, ένα σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη τουλάχιστον 6,5 ιντσών και υπηρεσίες WeConnect και WeConnectPlus ως στάνταρ.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του πακέτου Life περιλαμβάνουν LightAssist (έλεγχος δέσμης φώτων πορείας), ACC (AdaptiveCruiseControl),ράγες οροφής, αυτόματο σύστημα κλιματισμού (Climatronic) και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Οι κορυφαίες γραμμές Elegance και R-Lineξεχωρίζουν για τους προβολείς IQ.LIGHT - LEDmatrix, το DigitalCockpit με ψηφιακά όργανα και οθόνη 10 ιντσών, ρυθμιζόμενο πολυχρωματικό περιβαλλοντικό φωτισμό και το χειμερινό πακέτο που περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι. Το πακέτο της Elegance περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρική πέμπτη πόρτακαι ράγες οροφής σε ασημί χρώμα.
Μοναδικό εξωτερικό για το R. Το TiguanRτων 320 PS, εξωτερικάξεχωρίζει αμέσως, με ιδιαίτερους προφυλακτήρες, έναν μοναδικό πίσω διαχύτη, μεγαλύτερους θόλους τροχών και ζάντες αλουμινίου «Estoril» 21 ιντσών.
Μοναδικός εσωτερικός εξοπλισμός για το R. Στο εσωτερικό, τοTiguanRδιαθέτει νέα premium σπορ καθίσματα που εξελίχθηκαν αποκλειστικά για αυτό το μοντέλο με ενσωματωμένα στηρίγματα κεφαλής που ανταποκρίνονται στη δυναμική φύση του οχήματος, τόσο οπτικά όσο και εργονομικά. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν DigitalCockpit που φέρει το λογότυπο R και ενσωματωμένο χρονομετρητή γύρου, διακοσμητικό φινίρισμαR (CarbonGrey) και φωτιστικά διακοσμητικά πάνελ. Το εσωτερικό ολοκληρώνει ένα νέο σπορ τιμόνι R με κουμπί R για άμεση ενεργοποίηση της λειτουργίας Race και σπορ paddles για χειροκίνητο έλεγχο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7-σχέσεων (DSG), το οποίο είναι επίσης στάνταρ εξοπλισμός.
Μοναδικός λειτουργικός εξοπλισμός για το R. Ο ειδικός εξοπλισμός R ολοκληρώνεται από ένα ισχυρό σύστημα φρένων 18 ιντσών, ένα νέο ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο σύστημα αναρτήσεων (DCC) που έχει χαμηλώσει κατά 10 mm σε σύγκριση με το στάνταρ Tiguan, επιλογή οδηγικού προφίλ, δυνατότητα απενεργοποίησης του ESC, ένα εντελώς νέο σύστημα τετρακίνησης με έλεγχο κατανομής της ροπής («R-PerformanceTorqueVectoring») και ένα μοναδικό σπορ σύστημα τετραπλής εξάτμισης με ορατές επιχρωμιωμένες απολήξεις. Ένα σύστημα εξάτμισης τιτανίου από τον Akrapovič θα διατίθεται επίσης ως προαιρετικόςεξοπλισμός.
Το νέο Tiguanαναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους.