Μπορεί στο σύνολό της η αγορά καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας να βρίσκεται σε σημαντική ύφεση λόγω του κορονοϊού, συγκεκριμένες όμως κατηγορίες της παρουσιάζουν εξαιρετικό αγοραστικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων.
Ο Σεπτέμβριος ήταν ο πρώτος μήνας μετά την πανδημία κατά τον οποίο οι ταξινομήσεις είχαν θετικό πρόσημο σε σχέση με το 2019. Συγκεκριμένα αυξήθηκαν κατά 20,5% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, ωστόσο σε επίπεδο εννεαμήνου παρουσιάζει ύφεση 35,3% σε σχέση με το 2019.
Περίπου 93.000 επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης είχαν ταξινομηθεί από τον Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο πέρυσι, ενώ φέτος το ίδιο διάστημα μόλις 60.046.
Ηλεκτρισμένη η ελληνική αγορά
Μέσα σε αυτό το κλίμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας και τα plug in hybrid γνωρίζουν τεράστια αύξηση ζήτησης -πάντα σε σχέση με τα περσινά δεδομένα.
Το Σεπτέμβριο του 2019 ταξινομήθηκαν μόλις 34 αυτοκίνητα των δύο παραπάνω κατηγοριών, ενώ τον ίδιο μήνα του 2020 ο αριθμός αυτός ήταν επταπλάσιος, στα 243 αυτοκίνητα. Το εννεάμηνο του 2019 οι ταξινομήσεις είχαν ανέλθει στις 341 μονάδες, ενώ το ίδιο διάστημα φέτος ανέβηκαν στις 882.
Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής έχει τη σαφέστατη εξήγησή της στην νομοθέτηση επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών και plug in hybrid αυτοκινήτων από ιδιώτες και επιχειρήσεις, που κατέστη ουσιαστικά ενεργή από τον Αύγουστο του 2020 οπότε και ήταν διαθέσιμη για το κοινό η σχετική online εφαρμογή Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Ταυτόχρονα με αυτή την εξέλιξη, έχουμε σε παγκόσμιο επίπεδο την «έκρηξη» της διαθέσης νέων ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων εκ μέρους των κατασκευαστών. Στην ελληνική αγορά, όπου ακόμα ορισμένες εταιρείες δεν εισάγουν την πλήρη γκάμα των ηλεκτρικών τους ή υβριδικών μοντέλων, τα διαθέσιμα αυτοκίνητα του είδους το 2019 ήταν 25, ενώ το 2020 ο αριθμός του εκτινάχθηκε στα 47.
Ασταμάτητα τα SUV
Μια ακόμα κατηγορία οχημάτων που δεν γνωρίζει τι σημαίνει ύφεση, είναι αυτή των SUV. Το Σεπτέμβριο του 2020, το 46% περίπου των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων, δηλαδή 1 στα 2 περίπου, ήταν SUV. Τον ίδιο μήνα πέρυσι, το ποσοστό της κατηγορίας επί του συνόλου των ταξινομήσεων ήταν και πάλι υψηλό, στο 38%, αλλά η αύξησή του είναι εντυπωσιακή.
Σε επίπεδο μονάδων, στο εννεάμηνο πωλήθηκαν λιγότερα συνολικά SUV, 27.000 περίπου έναντι 31.000 το 2019, ωστόσο η μείωση της κατηγορίας ήταν μόλις 13%, όταν το σύνολο της αγοράς έχασε 35,3%.
Να σημειώσουμε ότι οι παραπάνω τάσεις δεν είναι αποκλειστικά ελληνικές. Στην ευρωπαϊκή αγορά παρουσιάστηκε επίσης έκρηξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς σχεδόν το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών προσφέρει κάποια μορφή οικονομικών ή φορολογικών κινήτρων για την αγορά τους.
Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η άνοδος της κατηγορίας των SUV σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες, όχι λόγω της ανόδου των συνολικών πωλήσεων της αγοράς, που είναι σημαντικά μειωμένες το 2020, αλλά λόγω της μετατόπισης των αγοραστών από τις παραδοσιακές κατηγορίες των πεντάθυρων hatchback, των τετράθυρων sedan και των πολυμορφικών μοντέλων, προς τα SUV.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις