Η Mazda κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του πρώτου PluginHybrid μοντέλου της, διενεργεί εκτενείς έρευνες και τα ευρήματά της δείχνουν ότι ο κόσμος δεν γνωρίζει πως να προσαρμόσει το κάθισμα του οδηγού, για να επιτύχει μία άνετη οδήγηση. Στην πραγματικότητα, μόνο το 40% των οδηγών κάθονται σωστά. Στοχεύοντας στην επίλυση αυτού του προβλήματος, η Mazda, κατά τη δημιουργία του CX-60, ανέπτυξε την τεχνολογία Driver Personalization System.
Τι είναι το Driver Personalization System.
Πιστή στην ανθρωποκεντρική της φιλοσοφία, η Mazda ανέπτυξε ένα προηγμένο σύστημα εξατομίκευσης για τον οδηγό. Πρόκειται για μία τεχνολογία που αναγνωρίζει κάθε οδηγό και διαμορφώνει αυτόματα τη θέση του καθίσματος, του τιμονιού, τους καθρέφτες και τα όργανα του αυτοκινήτου, για μέγιστη άνεση και ασφάλεια.
Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα που κοιτάζει τον οδηγό, η οποία ενεργοποιεί την τεχνολογία εκτίμησης της σωματικής διάπλασης. Αφού ο οδηγός εισάγει το ύψος του χειροκίνητα (αυτό πρέπει να γίνει μόνο στην πρώτη εγκατάσταση), το σύστημα τότε υπολογίζει και προτείνει την καλύτερη θέση για το άτομο αυτό, με βάση τη θέση των ματιών του. Βεβαίως, ο οδηγός μπορεί να επέμβει και να προσαρμόσει τη θέση όπως εκείνος επιθυμεί.
Το νέο σύστημα εξατομίκευσης για τον οδηγό του CX-60, περιλαμβάνει τρεις λειτουργίες: αυτόματη ρύθμιση θέσης οδήγησης, αυτόματη αποκατάσταση ρυθμίσεων, και βοήθεια εισόδου/εξόδου.
Η αυτόματη ρύθμιση θέσης οδήγησης χρησιμοποιεί μια κάμερα, για να ανιχνεύσει τη θέση των ματιών του οδηγού και στοιχεία σχετικά με το ύψος αυτού, για να εκτιμήσει το σωματότυπό του. Στη συνέχεια, προσαρμόζει αυτόματα το κάθισμα, το τιμόνι, το HUD (HeadUpDisplay) και τους εξωτερικούς καθρέφτες, ώστε να ταιριάζουν με τη θέση των ματιών του οδηγού.
Η αυτόματη επαναφορά ρυθμίσεων χρησιμοποιεί αναγνώριση προσώπου και δεδομένα για περισσότερες από 250 ρυθμίσεις, που είναι αποθηκευμένες στο αυτοκίνητο - συμπεριλαμβανομένης της θέσης οδήγησης, του ήχου και του κλιματισμού - για γρήγορη και αυτόματη επαναφορά των ρυθμίσεων για κάθε άτομο, όταν αλλάζει ο οδηγός. Το σύστημα μπορεί να αποθηκεύσει ρυθμίσεις για έως και έξι άτομα, συν τους επισκέπτες.
Επιπλέον, η λειτουργία υποβοήθησης εισόδου/εξόδου διευκολύνει τον οδηγό να μπαίνει και να βγαίνει από το αυτοκίνητο, μετακινώντας το τιμόνι και το κάθισμα.
Πώς λειτουργεί το Driver Personalization System.
Για να γίνει κατανοητή η λειτουργία του συστήματος εξατομίκευσης του οδηγού, η MazdaAutoone* σε συνεργασία με τον BrandAmbassador της μάρκας στην Ελλάδα, τον καταξιωμένοΕλληνοιάπωναchef Σωτήρη Κοντιζά, δημιούργησε ένα βίντεο με τίτλο ΄Iseeyourface’, δηλώνοντας αυτό ακριβώς που επιτυγχάνει το σύστημα. Να αναγνωρίζει το πρόσωπο του οδηγού και να προσαρμόσει τη θέση οδήγησης και τις υπόλοιπες ρυθμίσεις. Το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ.
Με την καινοτόμα τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου, η Mazda επιθυμεί να μειώσει το άγχος του οδηγού πριν καν εκείνος ξεκινήσει το ταξίδι του. Έτσι το Mazda CX-60 δεν είναι μόνο πιο ασφαλές και ξεκούραστο, αλλά και διασκεδαστικό, τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις