H ιαπωνική μάρκα επεκτείνει σταδιακά τη γκάμα των μη ηλεκτροκίνητων οχημάτων της το τελευταίο διάστημα
Σε αντίθεση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Toyota δεν βιάστηκε να μπει στο άρμα των EV. Έχει κάνει ντροπαλά βήματα προς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αποφασίζοντας αντ' αυτού να επικεντρωθεί στα υβριδικά.
Ο πρόεδρος Akio Toyoda πιστεύει ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν θα ξεπεράσουν ποτέ το 30 τοις εκατό μερίδιο αγοράς, οπότε το μέλλον των μηδενικών εκπομπών είναι ακόμα πολύ αβέβαιο.
Ωστόσο, η ιαπωνική μάρκα επεκτείνει σταδιακά τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της το τελευταίο διάστημα, με ένα pickup να έχει πλέον επιβεβαιωθεί για το 2025.
Μετά την παρουσίαση ενός πρωτοτύπου στα τέλη του 2022, η Toyota λέει ότι το Hilux Revo BEV θα μπει στην παραγωγή κοντά στα τέλη του επόμενου έτους.
Η σημαντική αποκάλυψη έγινε από στέλεχος της εταιρείας σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα στο Reuters. Το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα εργασίας θα συναρμολογηθεί στην Ταϊλάνδη, όπου τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% όλων των πωλήσεων.
Το νέο Hilux χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ανταγωνίζεται το ηλεκτρικό Isuzu D-Max, το οποίο επίσης θα συναρμολογηθεί στη χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας. Η Toyota αναφέρει ότι το επερχόμενο ηλεκτρικό φορτηγό της θα είναι κυρίως υπόθεση της Ταϊλάνδης, αλλά εξετάζει το ενδεχόμενο εξαγωγικών αγορών.
Οι τεχνικές προδιαγραφές δεν αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αλλά η Toyota δήλωσε προηγουμένως ότι η εμβέλεια είναι «περίπου 124 μίλια», χωρίς να διευκρινίσει τον κύκλο δοκιμών.
Το one-off concept με την μπαταρία στο πάτωμα ήταν ένα Hilux με μονή καμπίνα, διάταξη 4x2 και μακρύ κρεβάτι, βασισμένο στο μοντέλο που πωλείται στην Ταϊλάνδη. Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota Motor Asia, Pras Ganesh, δήλωσε στο Reuters ότι το βάρος αποτελεί πρόβλημα:
Φυσικά, τα 124 μίλια δεν είναι και τόσο ιδανικά, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για ένα φορτηγό που συνήθως μεταφέρει βαρύ φορτίο.
Ας ελπίσουμε ότι οι μηχανικοί της Toyota θα βρουν μια καλή ισορροπία μεταξύ της αποφυγής της τοποθέτησης μιας τεράστιας μπαταρίας που θα εμπόδιζε την πρακτικότητα, ενώ παράλληλα δεν θα καταφύγουν σε μια μικρή μπαταρία που θα παρέχει περιορισμένη εμβέλεια.
Η Toyota αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια μετατροπή EV του Hilux της τρέχουσας γενιάς, παρόλο που το pickup κυκλοφορεί εδώ και σχεδόν μια δεκαετία. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι το υπάρχον μοντέλο θα παραμείνει για μερικά ακόμη χρόνια.
Εναλλακτικά, ο αντικαταστάτης του μπορεί να είναι μια βαριά ανανέωση και όχι ένα πραγματικό φορτηγό επόμενης γενιάς, οπότε η δουλειά που έγινε για το ηλεκτρικό παράγωγο θα μπορούσε να μεταφερθεί στο μοντέλο της ένατης γενιάς.
Το Hilux Revo BEV δεν είναι το μοναδικό ηλεκτρικό φορτηγό της Toyota που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Υπήρξε ένα pickup που μοιάζει με το Tacoma στα τέλη του 2021 και ένα EPU concept στην έκθεση Japan Mobility Show του 2023. Στην ίδια εκδήλωση πέρυσι, η εταιρεία παρουσίασε επίσης μια μικρή ιδέα IMV-0 που χρησιμεύει ως ένα μικρό αρθρωτό ηλεκτρικό pickup.
Το IMV-0 έχει ήδη αρχίσει να πωλείται στην Ταϊλάνδη, αλλά με κινητήρες εσωτερικής καύσης αντ' αυτού. Το μικροσκοπικό φορτηγό είναι αναζωογονητικά φθηνό, ξεκινώντας από λίγο πάνω από 13.000 δολάρια.