Η Δανία σχεδιάζει να κατασκευάσει δύο «νησιά ενέργειας» συνολικής ισχύος 4GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, στο πλαίσιο σχεδίων για μείωση των εκπομπών κατά 70% από τα επίπεδα της δεκαετίας του 1990 έως το 2030 και για να γίνει εξαγωγέας πράσινης ενέργειας.
Την Τετάρτη, η δανική κυβέρνηση δημοσίευσε πρόταση έξι πυλώνων για την επίτευξη του νομικά δεσμευτικού στόχου - έναν από τους πιο φιλόδοξους στον κόσμο - έξι μήνες μετά την έγκρισή του από το Κοινοβούλιο ως μέρος ενός νέου νόμου για το κλίμα. Η Δανία έχει επίσης δεσμευτεί να γίνει ουδέτερη από τον άνθρακα έως το 2050.
Η κυβέρνηση ανέφερε ότι η πρόταση, η οποία υπόκειται σε κοινοβουλευτική έγκριση, άνοιξε μια νέα εποχή στην επέκταση των υπεράκτιων ανέμων και στη δημιουργία ενεργειακών νησιών.
Τα δύο νησιά που σχεδιάζει η Δανία θα έχουν καθένα χωρητικότητα τουλάχιστον 2GW, υπερδιπλασιάζοντας την τρέχουσα χωρητικότητα αιολικής ενέργειας της χώρας.
«Η Δανία πρέπει να είναι μια πράσινη πρωτοποριακή χώρα, και γι 'αυτό διατηρούμε τις υψηλές κλιματικές φιλοδοξίες, ακόμη κι αν βρισκόμαστε στη μέση μιας ιστορικής κρίσης», δήλωσε ο υπουργός Κλίματος της Δανίας, Dan Jørgensen, αναφερόμενος στην τρέχουσα πανδημία κοραναϊού.
«Παρουσιάζουμε ένα πακέτο που προσφέρει τόσο μειώσεις CO2 βραχυπρόθεσμα όσο και ανοίγει το δρόμο για τη μελλοντική ουδέτερη για το κλίμα Δανία.»
Τα νησιά αναμένεται να παράγουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από την ετήσια κατανάλωση των δανικών νοικοκυριών και η κυβέρνηση ελπίζει να εξάγει την πράσινη ενέργεια σε γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες.
Ένας από τους υπεράκτιους ενεργειακούς κόμβους θα κατασκευαζόταν σε ένα τεχνητό νησί στη Βόρεια Θάλασσα και θα μπορούσε να συνδεθεί με την Ολλανδία. Μακροπρόθεσμα, η χωρητικότητα του νησιού θα μπορούσε να επεκταθεί στα 10GW.
Ο δεύτερος κόμβος έχει διατεθεί για το νησί Bornholm της Δανίας στη Βαλτική Θάλασσα, με πιθανή σύνδεση με την Πολωνία. Η Δανία δήλωσε ότι θα ανοίξει διάλογο για τη σύνδεση των νησιών και στις δύο χώρες.
Μακροπρόθεσμα, η υπερβολική ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τα νησιά θα μπορούσε να μετατραπεί σε πράσινο υδρογόνο και να μετατραπεί σε καύσιμα για αεροσκάφη, φορτηγά, πλοία και θέρμανση.
Ο Brian Vad Mathiesen, καθηγητής ενεργειακού σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο του Aalborg, δήλωσε στο Climate Home News ότι ήταν «εξαιρετικά αισιόδοξος» για την πρόταση, η οποία αποτέλεσε «μια καλή βάση για πολιτικές διαπραγματεύσεις».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις