Θέμα ημερών είναι πλέον η ανακοίνωση από την κυβέρνηση για τα νέα τέλη κυκλοφορίας.
Ουσιαστικά προανήγγειλε τις αλλαγές ο Τρύφων Αλεξιάδης μέσω επίσημων δηλώσεων του σε μέσα ενημέρωσης τις προηγούμενες ημέρες.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών έχει τονίσει ότι "το όλο σύστημα έχει δομηθεί πάνω σε λάθος παραδοχές και σε λάθος προϋποθέσεις" και μίλησε για αυτοκίνητα μικρής εμπορικής αξίας τα οποία επιβαρύνονται με "υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας και το αποτέλεσμα είναι ο κόσμος να καταθέτει πινακίδες και να χάνουμε όλοι".
"Αυτό που εξετάζουμε αυτή τη στιγμή και θα ανακοινωθεί είναι η μεταφορά φορολογικού βάρους από τα φθηνά και μικρά αυτοκίνητα στα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα". "Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν λίγα κυβικά και είναι πάρα πολύ ακριβά, αλλά το κριτήριο δεν είναι μόνο τα κυβικά" έχει πει ο κ. Αλεξιάδης.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κάποιοι θα επιβαρυνθούν ενώ σε κάποιες περιπτώσειςθα γίουν και μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων. Παράλληλα σχεδιάζεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου για τα παλαιά ρυπογόνα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη για όσα αυτοκίνητα θεωρούται αντιρυπαντικής τεχνολογίας. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα μειωθεί το όριο των εκπομπόμενων ρύπων και από 99 gr που είναι σήμερα στα 80 γράμμαρια με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες που αγόρασαν Ι.Χ. πιστεύοντας ότι δεν θα πληρώσουν τέλη τώρα να υποχρεωθούν να καταβάλουν περί τα 50 ευρώ το χρόνο.
Υπάρχουν βεβαίως και οι σκέψεις να μην καταργηθούν εντελώς τα μηδενικά τέλη αλλά να αφορούν σε Ι.Χ. μεγάλης αξίας, π.χ. πάνω από 30 χιλ. ευρώ.
Στα σενάρια που εξετάζονται είναι και οι αυξήσεις των τελών ων ΙΧ από ένα όριο εμπορικής αξίας και πάνω (π.χ. 30.000 ευρώ) που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010 και τα τέλη τους υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση το ύψος των εκπεμπόμενων ρύπων.
Σχεδιάζεται επίσης μείωση έως και 30% των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που έχουν πρωτοταξινομηθεί πριν τον Νοέμβριο του 2010 και κυρίως αυτών μεγάλου κυβισμού, δηλαδή άνω των 2.000 ή 2.500 κ.ε. προκειμένου να δοθεί κίνητρο για να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει.
Σκέψεις υπάρχουν και για την επιβολή ειδικού τέλους Δακτυλίου για τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου. Το ύψος του ετήσιου τέλους θα εξαρτηθεί από την αντιρρυπαντική οδηγία που πληροί κάθε όχημα και θα κυμαίνεται από 20 έως 70 ευρώ για τα ΙΧ ενώ για τα φορτηγά θα μπορεί να φθάσει ακόμη και στα 300 ευρώ.
Πηγή : imerisia.gr
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις