Ιδιαίτερη έμφαση στην ανάλυση και κατανόηση αγοραστικών δεδομένων για προσωποποιημένη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση
Στο περιθώριο του 8ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ «Shopper Anatomy” πραγματοποιήθηκε live έρευνα μεταξύ των 130 στελεχών του Λιανεμπορίου και της Βιομηχανίας τροφίμων που συμμετείχαν στο συνέδριο σε σχέση με τα προβλήματα, τις προτεραιότητες και τις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν οι εταιρείες όσο αφορά τους καταναλωτές.
Αναμφίβολα το συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέρει τις επιχειρήσεις καθώς όπως φαίνεται και στο σχήμα 1, πρόκειται για μία πολύ σημαντική προτεραιότητα για τη συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων σε ποσοστό 98%. Είναι σαφές άλλωστε ότι πέρα από τις αλλαγές που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην Ελληνική κοινωνία, λόγω της οικονομικής κρίσης, η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που σχετίζεται τόσο με τις ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, όσο και της παγκοσμιοποιήσης.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε αυτό το πλαίσιο υψηλής προτεραιότητας, ως σημαντικότερες προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις σε σχέση με τον καταναλωτή (σχήμα 2) αφορούν επιδράσεις που σχετίζονται με την μακροχρόνια οικονομική κρίση και τις αλλαγές συμπεριφοράς-διατροφής. Συγκεκριμένα, καταγράφονται το μειωμένο εισόδημα σε ποσοστό 59%, η αυξανόμενη ζήτηση προσφορών και εκπτώσεων σε ποσοστό 51% και οι αλλαγές αγοραστικές συνήθειες σε ποσοστό 45%. Η βιασύνη και οι αλλαγές στους ρυθμούς ζωής κρίνονται ως σημαντική προτεραιότητα από το 35% και οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες από το 30%. Αντίθετα, άλλες τάσεις όπως οι δημογραφικές αλλαγές, οι αλλαγές σε μάρκες και καταστήματα και οι αλλαγές στα κανάλια επικοινωνίας δεν αξιολογούνται ως σημαντικές.
Όμως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν και οι απόψεις που καταγράφηκαν σε σχέση με το ποιες θεωρούν ότι είναι σήμερα οι προτεραιότητες από την πλευρά του καταναλωτή (σχήμα 3). Παρότι το μειωμένο εισόδημα των πολιτών καταγράφεται ως η σημαντικότερη πρόκληση (βλ. σχήμα 2), οι χαμηλές τιμές δεν θεωρούνται πλέον το σημαντικότερο πρόβλημα και καταλαμβάνουν την 3η θέση πίσω με ποσοστό 44% από την άνεση, ευκολία και ταχύτητα αγορών (convenience) με 50% και τα ποιοτικά προϊόντα με 48%. Υψηλή θέση καταλαμβάνουν τα φρέσκα προϊόντα (30%)και η προσωποποιημένη πληροφόρηση-εξυπηρέτηση (30%) που είναι πλέον εφικτή με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Φαίνεται ότι το ζητούμενο είναι όλο και περισσότερο μια καλύτερη και ποιοτική αγοραστική εμπειρία, τόσο κατά τη διάρκεια της αγοράς, όσο και κατά τη χρήση των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι προσφορές και εκπτώσεις καταλαμβάνουν μόλις την 9ηθέση, δίνοντας μία ακόμα ένδειξη σταδιακού κορεσμού του συγκεκριμένου φαινομένου.
Από την πλευρά των εσωτερικών διαδικασιών των επιχειρήσεων ως σημαντικότερες προκλήσεις αναδείχθηκαν η μη επαρκής ανάλυση και κατανόηση των δεδομένων (43%), καθώς και η ελλιπής υποστήριξη της ανώτερης διοίκησης σε έργα business analytics (50%). Όπως φαίνεται ο Λιανεμπόριο και η Βιομηχανία τροφίμων έχουν πλέον πρόσβαση σε μία πλειάδα διαφορετικών δεδομένων, αλλά πρώτον είναι δύσκολη και κοστοβόρα η πεξεργασία και αξιοποίηση τους και δεύτερον δεν υπάρχει αρκετή υποστήριξη από τις περισσότερες διοικήσεις για την επένδυση σε έργα σε αυτό τον τομέα.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις