Η χώρα μας βιώνει μια κρίση τεραστίων διαστάσεων, η οποία θα έχει πολύπλευρες συνέπειες σε οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό επίπεδο. Η ελληνική κοινωνία φαίνεται πως συνειδητοποιεί το μέγεθος του κινδύνου, ωστόσο ήταν απαραίτητες οι παρεμβάσεις από την πλευρά της κυβέρνησης, οι οποίες αποτρέπουν ανεύθυνες συμπεριφορές. Η απόφαση για κλείσιμο όλων των εμπορικών επιχειρήσεων – με την εξαίρεση προφανώς συγκεκριμένων επιχειρήσεων με είδη πρώτης ανάγκης – ήταν επιβεβλημένη και ήταν αίτημα του εμπορικού κόσμου, το οποίο εκφράστηκε και από την ΕΣΕΕ. Για όλους τους εμπόρους, η προστασία της δημόσιας υγείας, ειδικά στο σημερινό πλαίσιο της καραντίνας, είναι αδιαπραγμάτευτη και ως εκ τούτου όλοι μας «μένουμε σπίτι» για να προστατευτούμε και για να προστατεύσουμε τις πλέον ευάλωτες ομάδες συμπολιτών μας. Οι εικόνες από ο εξωτερικό και η παγκόσμια ανησυχία μας επιβάλλουν να είμαστε ψύχραιμοι και πειθαρχημένοι για να εξέλθουμε από αυτήν τη δύσκολη κατάσταση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.
Ωστόσο, όλοι όσοι βρισκόμαστε σε θέσεις ευθύνης είτε στη συλλογική εκπροσώπηση είτε στο κράτος είτε στα πανεπιστήμια και στα ερευνητικά ινστιτούτα, οφείλουμε να σκεπτόμαστε για το που θα κινηθεί η κατάσταση στην επόμενη μέρα. Ποια θα είναι η κατάσταση της οικονομίας, η θέση των επιχειρήσεων, ποιες θα είναι οι επιπτώσεις του ξεσπάσματος του κορονοϊού στην αγορά και στις εργασιακές σχέσεις. Διεθνείς οργανισμοί κάνουν λόγο για μείωση του ΑΕΠ από 1έως 4%, αναλόγως του βαθμού έκθεσης μιας χώρας στον ιό, στη χώρα μας αναμένεται μείωση του ρυθμού ανάπτυξης και πλέον μπορεί να γίνει αντιληπτό εν γένει η οικονομική δραστηριότητα έχει παγώσει. Τομείς της ελληνικής οικονομίας, που είναι καθοριστικοί για την ανάπτυξη, όπως ο τουρισμός και οι υπηρεσίες, θα αντιμετωπίσουν ανεπανόρθωτες ζημιές, ιδίως σε ό,τι αφορά την πλήρη ανατροπή των δεδομένων για την τουριστική περίοδο. Για το εμπόριο η επόμενη περίοδος θα είναι κρίσιμη, λόγω της αναμενόμενης κάθετης πτώσης των τζίρων και της διαμόρφωσης μιας αρνητικής ψυχολογίας στην αγορά, η οποία αφορά επιχειρηματίες και καταναλωτές.
Για τους μικρομεσαίους εμπόρους, βέβαια, όλα αυτά αποτελούν εικόνες από το παρελθόν τους στην περίοδο της κρίσης. Η μικρομεσαία επιχείρηση βίωσε τεράστιες πιέσεις εντός της κρίσης και στο σημείο εκείνο που πάλευε για την ανάκαμψή της, επήλθε το ξέσπασμα του κορονοϊού για να την ωθήσει ξανά σε μια δυσμενή θέση. Στο πλαίσιο αυτό, είναι αναγκαίο να υπάρχουν συνεχώς νέες, επικαιροποιημένες και κυρίως στοχευμένες παρεμβάσεις για να βοηθηθούν οι Μμε επιχειρήσεις – ας διδαχθούμε από το παράδειγμα της Γερμανίας. Οι Μμε επιχειρήσεις αποτελούν στην πραγματικότητα τον βηματοδότη της ανάπτυξης, θα είναι αυτές που θα βρεθούν στην πρώτη γραμμή της επανεκκίνησης της οικονομίας, πρέπει να στηριχθούν διότι τα τελευταία δέκα χρόνια λαμβάνουν ένα δυσανάλογο βάρος των οικονομικών επιπτώσεων.
Η στήριξη των ΜΜΕ επιχειρήσεων είναι μια εθνική ανάγκη, αφορά χιλιάδες ελληνικές οικογένειες. Σε αυτήν την τεράστια κρίση που βιώνουμε, στόχος είναι να προστατευτεί όσο το δυνατόν καλύτερα το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας. Η μάχη του σήμερα είναι η παρακαταθήκη του αύριο.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις