Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το κραχ στο πετρέλαιο θα οδηγήσει σε περαιτέρω πτώση των τιμών της αντλίας
Η βουτιά του πετρελαίου αλλάζει τον χάρτη των κερδισμένων και των χαμένων στην παγκόσμια επιχειρηματική σκακιέρα, με θετικές επιπτώσεις συνολικά για την ελληνική οικονομία και τους καταναλωτές, αλλά και αρνητικές για συγκεκριμένους κλάδους της. Η ιδιάζουσα κατάσταση της υγειονομικής κρίσης, με την παραγωγική δραστηριότητα υπό καταστολή, περιορίζει σε κάποιες περιπτώσεις τα περιθώρια ωφέλειας, ωστόσο ήδη έχει ευνοήσει τους καταναλωτές καυσίμων, τα υπερδεξαμενόπλοια αποθήκευσης πετρελαίου και τα διυλιστήρια. Από την άλλη, δεν αναμένεται να τονώσει τον προϋπολογισμό ενώ τα έσοδα των εταιρειών εμπορίας καυσίμων συρρικνώνονται και αρκετά πρατήρια απειλούνται με λουκέτο, λόγω της χαμηλής κατανάλωσης που προκαλεί το αναγκαστικό lockdown.
Πόσο θα κρατήσει η πανδημία
Ο βαθμός ωφελείας, λοιπόν, από την παρούσα πτώση του ενεργειακού κόστους εξαρτάται, κατά βάση, από τη διάρκεια της πανδημίας, με εξίσου βασική παράμετρο το αν θα μετακυλιστεί η αντίστοιχη μείωση στα ράφια των σουπερμάρκετ ή στις τιμές των εισιτηρίων στις μεταφορές κ.λπ. Βεβαίως, η βουτιά των καυσίμων μπορεί να λειτουργήσει ανασχετικά στην ύφεση - που εκτιμάται για το 2020 από 4% έως 10% - και να φρενάρει κάπως τις ζημιές από το lockdown, επηρεάζοντας θετικά αρκετούς κλάδους. Οι τομείς αυτοί είναι, κυρίως, η ενέργεια (ΔΕΗ κ.λπ.), οι αερομεταφορές, η ακτοπλοΐα, η ναυτιλία, η μεταποίηση, η αγροτική παραγωγή, όπως επίσης η εν δυνάμει αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος για τα νοικοκυριά, καθότι υπό φυσιολογικές συνθήκες μια πτώση του ενεργειακού κόστους δημιουργεί αποπληθωριστικές πιέσεις. Ολα αυτά όμως θα αποκτήσουν πραγματική σημασία όταν γίνει η επανεκκίνηση της δραστηριότητας και φουλάρουν οι μηχανές της οικονομίας.