Ως μία «μάστιγα» η οποία πλήττει την Ευρώπη χαρακτηρίζει το Bloomberg το λαθρεμπόριο καυσίμων σε άρθρο του με τίτλο «Fuel Smugglers Costing Europe More Than $4 Billion in Lost Taxes».
Σύμφωνα με το άρθρο, το εκτεταμένο λαθρεμπόριο που λαμβάνει χώρα στην Ευρώπη οδηγεί σε τεράστιες απώλειες φορολογικών εσόδων οι οποίες, όπως υποστηρίζουν οι συντάκτες του άρθρου, φτάνουν τα 4 δις. ετησίως.
Αναφορά γίνεται και στην περίπτωση της Ελλάδας αναφέροντας ότι όπως επεσήμανε το Υπουργείο Οικονομικών, χωρίς να παράσχει στοιχεία για τα προηγούμενα χρόνια, η λαθρεμπορία καυσίμων εκτοξεύτηκε στα 600 εκ. ετησίως.
Και στη Γερμανία πάντως τα πράγματα δε φαίνεται να είναι καλύτερα. Σε υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων που εξιχνιάσθηκε στην Γερμανία αποδείχθηκε ότι ο φύλακας ενός διυλιστηρίου ελάμβανε ως δωροδοκία 300 ευρώ για καθένα από τα 87 βυτιοφόρα με κλεμμένα καύσιμα, που εξήλθαν από τις εγκαταστάσεις, κατά τη διάρκεια ενός περίπου έτους, το 2011. Στην Ευρώπη παρατηρείται σήμερα εκτεταμένη κλοπή και λαθρεμπόριο καυσίμων, με κυβερνήσεις από την Πολωνία έως το Ηνωμένο Βασίλειο να καταγράφουν ετήσιες απώλειες από τους φόρους από 100 εκ. έως 1,3 δις ευρώ.
Σύμφωνα με έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην Πολωνία στη διακίνηση και διανομή καυσίμων, η φοροδιαφυγή αυξήθηκε την περίοδο 2010-2012 κατά 47%. Η Πολωνία έχασε πέρυσι φορολογικά έσοδα ύψους 943 εκ. δολαρίων. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχασε αντίστοιχα 1,7 δις δολάρια κατά το φορολογικό έτος 2008-2009.
Το λαθρεμπόριο καυσίμων που πλήττει τόσο τα έσοδα των πετρελαϊκών εταιρειών, όπως και του κράτους οφείλεται εν μέρει και στην εκτίναξη της τιμής της βενζίνης που αυξήθηκε κατά 52% από το 2009.
Μολονότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Europol και η Europia, η ένωση των εταιρειών διύλισης, δεν παρέχουν στατιστικά στοιχεία για την λαθρεμπορία καυσίμων, τα στοιχεία που παρέχουν οι κυβερνήσεις αποδεικνύουν το μέγεθος τους εγκλήματος.