Με μεγάλες αλλαγές ξεκίνησε ο Σεπτέμβριος για την ασφαλιστική αγορά του αυτοκινήτου, καθώς εντάθηκαν οι τάσεις που είχαν ξεκινήσει να διαμορφώνονται κατά το πρώτο μισό του 2013.
Καταλυτικό παράγοντα στις εξελίξεις παίζει το γεγονός ότι -σύμφωνα με όλα τα στοιχεία- ο άλλοτε ζημιογόνος κλάδος οχημάτων έχει μετατραπεί σε κερδοφόρο, καθώς:
Πρώτον, η συχνότητα των οδικών ατυχημάτων συνεχίζει να μειώνεται και μέσα στη φετινή χρονιά, εξ' αιτίας του ότι οι οδηγοί περιορίζουν τις μετακινήσεις τους λόγω της οικονομικής κρίσης.
Δεύτερον, οι εταιρείες καταφέρνουν να περιορίζουν το κόστος της μέσης ζημιάς, πιέζοντας τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται και αυτά σε δυσχερή θέση εξ' αιτίας της οικονομικής δυσπραγίας.
Και τρίτον, οι εταιρείες έχουν περιορίσει το μέσο κόστος πρόσκτησης, άλλοτε χρησιμοποιώντας το internet και τα τραπεζικά δίκτυα και άλλοτε περικόπτοντας τις προμήθειες των συνεργαζόμενων δικτύων τους.
Η διαφοροποίηση της στάσης των εταιρειών μετά το τέλος του καλοκαιριού επηρεάστηκε πιθανότατα, τόσο από την πρόσφατη δημοσίευση της έρευνας που εκπόνησε για τον κλάδο η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, όσο και από άλλα στατιστικά στοιχεία που συνδέονται με τη συχνότητα κυκλοφορίας των οχημάτων.
Η ουσία είναι πως μέσα στο Σεπτέμβριο παρατηρούνται κυρίως οι εξής αλλαγές:
Πρώτον, έχουμε νέα υποχώρηση τιμολογίων σε σχέση με την περίοδο πριν τις διακοπές, η οποία ξεκινά από το 5% και συχνά λαμβάνει ακόμη και διψήφιο ποσοστό.
Δεύτερον, ανοίγουν ακόμη περισσότερο οι διαφορές των τιμολογίων μεταξύ Αττικής και επαρχίας, με τα τιμολόγια της επαρχίας να γίνονται ακόμη πιο φτηνά.
Τρίτον, οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει τις «προσφορές», οι οποίες δίδονται μέσω πρόσθετων εκπτώσεων σε όσους πελάτες επιλέξουν είτε διευρυμένο ασφαλιστικό πακέτο για το ίδιο το ασφαλιζόμενο όχημα, είτε ακόμη και άλλο -εντελώς διαφορετικό- ασφαλιστικό πακέτο (πχ στον κλάδο της υγείας).
Απέναντι σ' αυτή τη νέα όξυνση του ανταγωνισμού, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τηρούν ενιαία στάση:Άλλες πρωτοστατούν στις εξελίξεις, επιδιώκοντας μάλιστα μέσα από τιμολόγια-κράχτες -και τη μεσολάβηση ενδιάμεσων δικτύων- να μεταφέρουν χαρτοφυλάκια από εταιρεία σε εταιρεία.
Άλλες πάλι ωστόσο, κρατούν σημαντικές αποστάσεις και διστάζουν να μπουν σε ένα αδυσώπητο ανταγωνισμό με επίφοβη κατάληξη, υποστηρίζοντας πως το... παιχνίδι είναι μαραθώνιος.
Αντίθετα, πιστεύουν πως στην τρέχουσα συγκυρία τον κυρίαρχο ρόλο δεν τον παίζει η παραγωγή, αλλά ηδιατήρηση υψηλής κεφαλαιακής επάρκειας προκειμένου σε βάθος χρόνου μια ασφαλιστική εταιρεία να μπορεί να μπει δυναμικά σε πιο υποσχόμενους τομείς όπως τα συνταξιοδοτικά προγράμματα και οι ασφαλίσεις του κλάδου υγείας.
euro2day.gr
Αλλαγές για την ασφαλιστική αγορά του αυτοκινήτου
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Πληρωμες: Πιστώνονται τα 440 εκατ. ευρώ των ενισχύσεων
20 Δεκεμβρίου 2024, 17:53
Στο παγωμένο κλίμα της Φινλανδίας, το Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo ξεπερνά κάθε προσδοκία
20 Δεκεμβρίου 2024, 16:41
8ο Πανελλήνιο Συνέδριο για το Κρέας και τα Προϊόντα του
20 Δεκεμβρίου 2024, 16:13