Καμπανάκι κινδύνου για τους καταναλωτές, αλλά και τους μετόχους χτύπησε μετά τα όσα ισχυρίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος του βρετανο-ολλανδικού κολοσσού των καταναλωτικών ειδών Unilever, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων δευτέρου τριμήνου, προειδοποιώντας ανοιχτά για ντόμινο αυξήσεων στα προϊόντα της, μέσα στους επόμενους μήνες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Άλαν Τζόουπ υποστήριξε πως ο πολυεθνικός όμιλος αντιμετωπίζει τις χειρότερες πληθωριστικές πιέσεις εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία λόγω του συνδυασμού που προκαλεί η κάθετη αύξηση των τιμών των πρώτων υλών και η εκτόξευση του κόστους συσκευασίας και μεταφορών. Η πίεση αυτή έχει συμπιέσει ασφυκτικά τα περιθώρια κέρδους. Ενδεικτικά κατά το πρώτο εξάμηνο το περιθώριο λειτουργικού κέρδους έπεσε κατά 100 μονάδες βάσης στο 18,8%.
«Η τιμή του αργού είναι 60% πάνω, του φοινικέλαιου είναι 70% πάνω, της σόγιας είναι 80% πάνω» τόνισε, αναφέροντας ως ενδεικτικά τα παραδείγματα αυτά, στα οποία έρχεται να προστεθεί και η εκτόξευση του κόστους των μεταφορών κατά 40% με 50%.
Έτσι, λοιπόν, όπως εξήγησε, αν και η πρώτη αντίδραση της εταιρείας ήταν προχωρήσει σε εξοικονόμηση του κόστους σε όλα τα επίπεδα, ο βαθμός της συνεχιζόμενης πίεσης αυτής απαιτεί, πλέον, τη δρομολόγηση αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων, ήδη μέσα στους επόμενους μήνες. «Οι καταναλωτές θα δουν πιθανότατα αυξήσεις σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό» προσπάθησε να τονίσει, καθησυχαστικά ο κ. Τζόουπ.
Πάντως, παρά την αύξηση του κόστους, οι πωλήσεις του ομίλου της Hellmann’s, της Ben & Jerry’s, του Comfort και του Dove καλά κρατούν! Ο ρυθμός της αύξησης των πωλήσεων κινείται στο 5,4%, ήτοι ελαφρά πάνω από τις προβλέψεις, με αποτέλεσμα ο τζίρος να διαμορφώνεται στα 25,8 δισ. ευρώ σημειώνοντας μικρή άνοδο σε σχέση με πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη, όμως, υποχώρησαν στα 3,4 δισ. ευρώ από 3,5 δισ. πέρυσι.
Η ανακοίνωση προκάλεσε νευρικότητα στους επενδυτές και όχι μόνο οδηγώντας σε σημαντικές απώλειες την τιμή της μετοχής της.
Πηγή: ΟΤ