Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα ο κ. Κιούσης αποκάλυψε ότι πριν τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργούς στη ΔΕΘ, είχε συζητηθεί η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα προκειμένου «να μπορέσουν 6 εκατ. Έλληνες να έχουν πρόσβαση σε φτηνό πετρέλαιο θέρμανσης και να μην ζήσουμε χρονιές όπως το 2011-2013».
Ο κ. Κιούσης, ανέφερε ότι «πέρσι είχαμε μηδενική αξία στο αργό πετρέλαιο, συγκεκριμένα τον περσινό Απρίλιο-Μάιο, διαπραγματευόταν η αξία του στα χρηματιστήρια του πλανήτη με 0,00€ το αργό και ως εκ τούτου, είχε φτάσει η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα στο 1,20€».
Συμπλήρωσε δε, ότι «με τους ανελαστικούς φόρους στο 1,20€, δεν μπορεί να πάει χαμηλότερα η τελική τιμή, άρα σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, δεν μπορεί να υπάρξει», επεσήμανε ότι λόγω της χαμηλής τιμής στα καύσιμα πέρσι, νοικοκυριά που είχαν 10 χρόνια να γεμίσουν τις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης, έβαλαν πετρέλαιο στην περίοδο της καραντίνας, ενώ τόνισε ότι είναι καλό να μην στρέφεται ο κόσμος σε άλλες ρυπογόνες λύσεις.
Όπως υποστήριξε, «με τα σημερινά δεδομένα, η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης θα ξεκινούσε με την τιμή να διαμορφώνεται στο 1,10€. Στην καραντίνα, που πήραμε παράταση και διαθέσαμε πετρέλαιο θέρμανσης τον Μάιο, το πουλούσαμε με 0,65€-0,70€ το λίτρο», ενώ υπογράμμισε ότι πρέπει το πετρέλαιο θέρμανσης να πάει στα επίπεδα του 2011, με μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για να αυξηθεί η ζήτηση.
«Αυτή την περίοδο η τιμή είναι στο 1,70€ για τη βενζίνη και στο 1,40€ για το πετρέλαιο κίνησης. Οπότε, παίρνεις ένα μέτρο για αύξηση των φόρων, δεν ζεσταίνεται ο καταναλωτής και χάνεις και έσοδα». Κατέληξε μάλιστα λέγοντας πως «όσο και να φορολογείς ένα προϊόν, όταν έχεις κατανάλωση μηδέν, δεν κερδίζεις τίποτα».
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις