ΜΑΓΝΗΣΙΑ.Ευοίωνες προοπτικές διαγράφονται στο πεδίο της εμπορικής και τουριστικής επικοινωνίας με την Κινέζικη αγορά, όπου ήδη άρχισαν να δραστηριοποιούνται και ορισμένες επιχειρήσεις από τη Μαγνησία.
Η συνολική εξαγωγική δραστηριότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων προς την Κινέζικη αγορά δεν ξεπερνά τα 180 εκ ευρώ, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία των αρχών του 2013, αλλά απώτερος στόχος είναι η αύξηση των εξαγωγών.
Το ευρύτερο άνοιγμα προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, με επίκεντρο τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, των προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, αλλά και των βοτάνων και αρωματικών που αφθονούν στο Πήλιο και την ευρύτερη περιοχή μας, αποτελεί ουσιαστικό στόχο, όπως επεσήμανε από το Βόλο η κ. Αρετή Σκαφιδάκη, Γραμματέας Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών.
Η κ. Σκαφιδάκη, ήταν η κεντρική ομιλήτρια στην ενημερωτική εσπερίδα που διοργάνωσαν η Εταιρεία Ανάπτυξης Πηλίου και η Μητρόπολη Δημητριάδος στο Συνεδριακό Κέντρο στα Μελισσάτικα, παρουσία δεκάδων επαγγελματιών της περιοχής μας.
Η διοργάνωση αποτέλεσε το πρώτο σημαντικό βήμα ενημέρωσης προς την κατεύθυνση των εξαγωγών και της εξωστρέφειας επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα, την διατροφή αλλά και τον τουρισμό, καθώς εκδηλώνεται πανθεσσαλικό ενδιαφέρον.
Η Εμπορική Ακόλουθος του Υπουργείου Εξωτερικών, η οποία γνωρίζει την αγορά της Κίνας, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «είναι πολύ καλές οι προοπτικές, αρκεί η Ελληνική Εταιρεία που θέλει να εξάγει στην Κίνα να έχει ένα καλό προϊόν, να μπορεί να το υποστηρίξει με τις κατάλληλες διαδικασίας μάρκετινγκ προώθησης, να γνωρίζει ακριβώς που πρόκειται να πάει, να είναι αποφασισμένη, να έχει επιμονή και υπομονή, γιατί είναι μια αγορά αρκετά δύσκολη, ανταμείβει μεν αυτόν που έχει υπομονή, αλλά απαιτεί μακροχρόνιες προσπάθειες».
Μιλώντας στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ», η κεντρική ομιλήτρια της ενημερωτικής εσπερίδας, τόνισε ότι «υπάρχουν επιχειρήσεις από την περιοχή της Μαγνησίας ή Συνεταιρισμοί ή άνθρωποι που ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα, που ανοίγουν δρόμους προς την Κίνα».
Προς στιγμή, είναι μικρές οι εξαγωγές «διότι δεν δραστηριοποιούμεθα πολλά χρόνια ως χώρα στην Κινέζικα αγορά, προσέθεσε η ίδια, αλλά υπάρχουν επιχειρήσεις που ασχολούνται με το ελαιόλαδο, το κρασί, τα αναψυκτικά, γιατί υπάρχει μεγάλη ζήτηση για ανθρακούχα ποτά, και γενικότερα είναι αυξημένη η ζήτηση για καλής ποιότητας τρόφιμα, όπως σοκολατοειδή, σνακς, ντελικατέσεν, ελαιόλαδο και πάστα ελιάς».
Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής μας, τα βότανα και αρωματικά φυτά «είτε ως πρώτες ύλες είτε ως αιθέρια έλαια, στην φαρμακευτική και στην καλλυντική βιομηχανία, γιατί το ζητούμενο είναι τέτοιες αγορές» υπογράμμισε η κ. Σκαφιδάκη, η οποία προσέθεσε ότι «η εισοδηματική τάξη, η οποία αριθμεί όλο και περισσότερα μέλη, περιλαμβάνει ανθρώπους που έχουν αυξανόμενο μέσο διαθέσιμο εισόδημα».
Κατά συνέπεια « με το κατάλληλο μάρκετινγκ και μια εθνική στρατηγική, η Ελλάδα μπορεί να μεγαλουργήσει πραγματικά, γιατί μας γνωρίζουν και μας σέβονται οι Κινέζοι» τόνισε η ομιλήτρια.
Κλείνοντας, η κ. Σκαφιδάκη τόνισε ότι η Μαγνησία είναι μια περιοχή με πολύ καλό αγροτικό πρωτογενή τομέα, συμπεριλαμβανομένης της μεταποίησης. Υπάρχουν, λοιπόν, σημαντικές προοπτικές αν αναπτύξει με την κατάλληλη έρευνα, καινοτόμα προϊόντα ή ακόμη προϊόντα για περιβαλλοντικές τεχνολογίες, όπου επίσης υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση. Αν σε όλα τα παραπάνω συνυπολογιστούν οι υπηρεσίες του τουρισμού, είναι εμφανείς οι ευοίωνες προοπτικές που δημιουργούνται.
taxydromos.gr