Η αύξηση τον Ιούλιο κατά 35,9% διαμόρφωσε τις συνολικές εξαγωγές νωπών Οπωροκηπευτικών αυξημένες κατά 23,1% σε αξία & κατά 12,2% σε όγκο την περίοδο Ιανουαρίου–Ιουλίου 2020 έναντι 2019
Ο κ Γ Πολυχρονάκης , ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS δήλωσε :
Οι εξαγωγές νωπών φρούτων και λαχανικών τον Ιούλιο αυξήθηκαν κατά 35,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019 σε 120,5 εκατομμύρια ευρώ και 179,4 χιλιάδων τόνοι, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση της ΕΛΣΤΑΤ όπως επεξεργάσθηκαν από τον Σύνδεσμό μας Incofruit-Hellas.
Οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών, σε συνέχεια του έτους ρεκόρ όλων των εποχών 2019, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου αυξήθηκαν κατά 23,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, παρά τις επιπτώσεις του νέου τύπου επιδημίας κορωναϊού (covid-19), φθάνοντας τα 778,4 εκατομμύρια ευρώ και 1.098 χιλιάδες τόνους.
Οι εξαγωγές-αποστολές προς την Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 24,6% αποτελώντας το 81,7% Οι εξαγωγές προς τρίτες χώρες είχαν μια μικρή υποχώρηση από 19,3% το 2019 στο σύνολο σε 18,3% οφειλόμενες στις δυσκολίες μεταφοράς των
Από προσωρινά στοιχεία και ο Αύγουστος παρουσίασε μια ποσοτική αύξηση +10% και προκύπτει η εκτίμηση ότι στο τέλος του χρόνου θα καταγραφεί ρεκόρ όλων των εποχών στις εξαγωγές των φρούτων και λαχανικών μας
Οι αποστολές - εξαγωγές λαχανικών το επτάμηνο αυξήθηκαν κατά 14,2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019, ανερχόμενες σε 199.917 τόνους και 5,6% σε αξία, με 126,35 εκατομμύρια ευρώ.
Αντίστοιχα η εξαγωγή φρούτων σημείωσε αύξηση σε όγκο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 (+11,7), ανερχόμενη σε 898.162 τόνους, ενώ η αξία αυξήθηκε κατά 27,2% και ανήλθε σε 652,0 εκατομμύρια ευρώ.
Ο όγκος λαχανικών από εξαγωγές αυξήθηκε κατά 14,2% και διαμορφώθηκαν σε 199,917 χιλ τόνους, με αύξηση των τοματών (+8%) με 31.325 τόνους, πιπεριών (+ 10,5%) με 13.087 τόνους, αγγούρια & αγγουράκια (+ 10,5%) και οι πατάτες (15,9%)
Η εξαγωγή φρούτων το πρώτο εξάμηνο του έτους ανήλθε σε 898.162 χιλ. τόνους, 11,7% αυξημένη από την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με μειώσεις στα μήλα (-26,1%) & μανταρίνια (-6,2%) και αυξήσεις στα πορτοκάλια, λεμόνια, την φράουλα και τα ακτινίδια κατά 32,4%, 25,6%, 22,2% & 7,1% αντίστοιχα Η αξία του συνόλου των φρούτων αυξήθηκε κατά 27,2%, ανερχόμενη σε 652,0 εκατ. Ευρώ.
Η αύξηση της αξίας των εξαχθέντων φρούτων κατά 27,2% είναι εντυπωσιακή και δείχνει την αυξημένη μεσοσταθμική τιμή μονάδος των προϊόντων μας ,οφειλόμενη κυρίως στα πορτοκάλια και στα ακτινίδια που δημιούργησαν ρεκόρ εξαγωγών.
Παράλληλα υπήρξε μείωση των εισαγωγών το αντίστοιχο επτάμηνο στην χώρα μας, κατά -8,7% σε όγκο ,με σημαντική την μείωση εισαγωγών κυρίως σε λαχανικά -16,7% κατ όγκο και κατά -20,6% σε αξία
Εξακολουθούν να διακινούνται από ¨Έλληνες και βαλκάνιους εμπόρους¨ ατυποποίητα φρούτα και λαχανικά (κατ ευθεία από τον αγρό) κυρίως προς τις γειτονικές αγορές και για ορισμένα προϊόντα σε μεγάλα ποσοστά που δεν καταγράφονται στα προσωρινά στοιχεία (χωρίς αναγγελία),ενώ σημειώνονται κρούσματα δυσφήμισης των ελληνικών φρούτων και λαχανικών.
O αντίκτυπος της πανδημίας την τρέχουσα εμπορική περίοδο ήταν ότι υπήρξαν αυξημένες εξαγωγές-διακινήσεις , μειωμένες εισαγωγές και σημαντική μείωση της εγχώριας κατανάλωσης (λόγω μειωμένου τουρισμού) . Είχαμε όμως και αυξημένο κόστος παραγωγής λόγω της πανδημίας (εργατικά ,μεταφορικά κ.α) . Οι καταναλωτικές συνήθειες αγορών άλλαξαν, με υψηλότερη ζήτηση για προϊόντα με μετασυλλεκτική μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, μικρότερη συχνότητα αγορών και υψηλότερη ζήτηση τοπικών, και συσκευασμένων προϊόντων.
Χωρίς αμφιβολία, η πανδημία του κορωναϊού θα προκαλέσει μια οικονομική κρίση που θα επηρεάσει σημαντικά την
αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Παρά το ότι και ο αγροδιατροφικός τομέας θα επηρεαστεί , οι καταναλωτές θα αναζητήσουν τώρα περισσότερο από ποτέ τα φρούτα και λαχανικά δεδομένου ότι, εκτός από το ότι είναι υγιή, είναι πιο προσιτά από άλλα προϊόντα .
Η σημασία της διατήρησης μιας υγιεινής διατροφής θα ενισχυθεί από αυτήν την κρίση και μαζί με αυτήν η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Τα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντική παράμετρος στην επιλογή τους , αλλά η προέλευσης και ιχνηλασιμότητα είναι τα κριτήρια για αύξηση της ζήτησης. Οι καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται το προϊόν, πως και πού παρήχθη αλλά και τι καλλιεργητικές πρακτικές ακολούθησαν οι καλλιεργητές του Λόγω της επιδημίας η πιο κατάλληλη υγιεινή συσκευασία καθίσταται όλο και πιο σημαντική καθώς μειώθηκε η ζήτηση για μη τυποποιημένα φρούτα και λαχανικά Σε όλα τα παραπάνω ανταποκρίνονται τα οπωροκηπευτικά μας και θα πρέπει να διαφυλάξουμε την φήμη τους για την διεύρυνση υφισταμένων αγορών και άνοιγμα νέων
Απαραίτητη προϋπόθεση για την διατήρηση της φήμης των προϊόντων μας στις καταναλωτικές αγορές είναι η αυστηρή εφαρμογή των εθνικών και ενωσιακών κανόνων για προδιαγραφές εμπορίας – ποιότητος με πλήρη ιχνηλασιμότητα που παρέχει την ασφάλεια στον καταναλωτή για την ποιότητα τους και με τήρηση των κανόνων υγιεινής σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα των προϊόντων μας,
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις