Οι πληροφορίες συγκλίνουν προς την αύξηση των δόσεων ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να εξοφλήσουν τους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς τους.
Σε αυτή τη λύση φαίνεται να καταλήγει η διοίκηση της εταιρείας, καθώς έτσι θεωρεί ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της αύξησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών που πλέον προσεγγίζουν τα 1,9 δις ευρώ, που μεταφράζονται περίπου στο 1/3 του ετήσιου τζίρου της επιχείρησης. Από αυτό το ποσό, τα 200 εκατ αφορούν ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου και των ΟΤΑ.
Έτσι λοιπόν, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, στο προσεχές Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ, που θα συνεδριάσει πιθανότατα την ερχόμενη εβδομάδα, η νέα ηγεσία της εταιρείας θα εισηγηθεί συγκεκριμένη πρόταση με αύξηση του αριθμού των δόσεων για τα νοικοκυριά -οι οποίες σήμερα φθάνουν ακόμα και στις 40 για ορισμένες κατηγορίες ευάλωτων καταναλωτών- αλλά και μείωση της προκαταβολής που πρέπει να πληρώσει ο οφειλέτης, προκειμένου να ενταχθεί στη ρύθμιση από το 20% του συνολικού χρέους που είναι σήμερα.
Η νέα πρόταση φιλοδοξεί να αποτελέσει μία πιο αποτελεσματική και αποδοτική εκδοχή του υφιστάμενου προγράμματος διακανονισμών που εφαρμόζει η ΔΕΗ, το οποίο «χωρίζει» τους οφειλέτες σε έξι κατηγορίες ανάλογα με τη συνέπειά τους.
Ταυτόχρονα όμως αυστηροποιούνται οι έλεγχοι για τους κακοπληρωτές, μέσω της εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος SAP που τέθηκε σε λειτουργία πριν από λίγες ημέρες, αντικαθιστώντας το σύστημα «Ερμής» για την έκδοση των λογαριασμών.
Με το νέο σύστημα θα διασταυρώνεται ηλεκτρονικά η κατανάλωση ρεύματος με τα τετραγωνικά του ακινήτου και το ύψος οφειλής και θα ελέγχεται η συμπεριφορά του πελάτη, αν δηλαδή καταναλώνει περισσότερα ή λιγότερα από τότε που σταμάτησε να πληρώνει τον λογαριασμό.
Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι ο πελάτης δεν είναι συνεπής όχι γιατί δεν μπορεί, αλλά γιατί δεν θέλει, τότε η εταιρεία θα προχωρά σε διακοπή της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος.
Πηγή : imerisia.gr