Τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται θα πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμα καθώς δεν αρκεί η γεωπολιτική διάσταση.
Νέα επιχειρησιακή μονάδα για την ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσουν τα Ελληνικά Πετρέλαια, ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Ο ίδιος ανήγγειλε επίσης νέες επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το επόμενο διάστημα, σε συνέχεια του φωτοβολταϊκού ισχύος 204 μεγαβάτ στην Κοζάνη, που είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο έργο ΑΠΕ στην Ελλάδα.
Αναφερόμενος στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των ΕΛΠΕ ο κ. Σιάμισης περιέγραψε τη στρατηγική του ομίλου που περιλαμβάνει τη λήψη μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας στις εγκαταστάσεις του, τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργεια, φυσικό αέριο (που θα είναι το καύσιμο μετάβασης τα επόμενα χρόνια) αλλά και σε βελτίωση των παραγόμενων καυσίμων. «Αν δεν αλλάξουμε δεν θα έχουμε μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κων/νος Ξιφαράς ανέφερε ότι οι μελέτες για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed προχωρούν και η επενδυτική απόφαση θα ληφθεί σε ορίζοντα 2 - 3 ετών. Όπως είπε είναι ένας αγωγός ειρήνης, οικονομικά βιώσιμος και τεχνικά εφικτός που υλοποιείται με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαΐκή Ένωση.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Nicola Battilana, σημείωσε πως μέσα στη χρονιά θα ολοκληρωθεί η διασύνδεση του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου με τον αγωγό ΤΑΡ, δημιουργώντας μία νέα πηγή εισόδου για τη χώρα ενώ στο τέλος του 2021 θα έχει τεθεί σε λειτουργία ο σταθμός εφοδιασμού βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο που θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας προκειμένου να γίνει εφικτός ο εφοδιασμός απομακρυσμένων από το δίκτυο περιοχών με φυσικό αέριο.
Ο διευθυντής του τομέα ενέργειας του ομίλου Κοπελούζου, Κωστής Σιφναίος περιέγραψε την επενδυτική στρατηγική του ομίλου ενώ τόνισε πως τα έργα υποδομής που σχεδιάζονται θα πρέπει να είναι οικονομικά βιώσιμα καθώς δεν αρκεί η γεωπολιτική διάσταση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ