Αύξηση πωλήσεων κατά 5% στο πεντάμηνο του 2020 κατέγραψε ο όμιλος τροφίμων Μπάρμπα Στάθης (μέλος του ομίλου Vivartia), έχοντας δεχτεί μικτή επιρροή από την επίδραση της πανδημίας στην κατανάλωση.
Ειδικότερα, αν και ευνοήθηκε τον Μάρτιο από την αυξημένη ζήτηση για κατεψυγμένα λαχανικά, ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων υποχώρησε σταδιακά στο δίμηνο Απριλίου – Μαίου στα επίπεδα του αντίστοιχου διαστήματος του 2019. Αντίθετα στον τομέα της έτοιμης κατεψυγμένης ζύμης κατέγραψε απώλειες, καθώς σημαντικό μέρος των πωλήσεων του αφορά σε επιχειρήσεις HORECA.
Παρά την αβεβαιότητα, όσον αφορά τη ζήτηση έως το τέλος του 2020, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι, παρά την προβλεπόμενη μείωση του αριθμού των τουριστών, οι πωλήσεις θα είναι ελαφρώς βελτιωμένες σε σχέση με το 2019. Όσον αφορά την κερδοφορία EBITDA εκτιμά ότι και αυτή θα διαμορφωθεί σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα έναντι του 2019, με δεδομένο ότι κατά το 5μηνο η ανάπτυξη των λειτουργικών κερδών του ομίλου ήταν άνω του 5%.
Επίσης εκτιμά ότι δεν αντιμετωπίσει ανάγκες επιπλέον ρευστότητας. Έχοντας ήδη λάβει μέτρα περιορισμού των λειτουργικών δαπανών, επανασχεδιασμού των επενδυτικών του πλάνων, σε συνδυασμό με την αξιολόγηση του πιστωτικού κινδύνου των πελατών και πιθανής αξιοποίησης των εργαλείων εύρεσης ρευστότητας που παρέχει το χρηματοπιστωτικό σύστημα, (γραμμές factoring κλπ.), εκτιμά ότι δεν υπάρξει πρόβλημα κάλυψης των τρεχουσών υποχρεώσεων του.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου Μπαρμπα Στάθης αυξήθηκαν κατά 8,4% στα 115,8 εκατ.ευρώ. Ανά τομέα οι πωλήσεις κατεψυγμένων λαχανικών αυξήθηκε κατά 2,1%, με τον όμιλο να παραμένει ηγέτης της αγοράς με μερίδιο 61,6%. Ακολούθως οι πωλήσεις κατεψηγμένης ζύμης αυξήθηκαν κατά 5,9% και ο όμιλος διαμόρφωσε το μερίδιο του στο 25,2%. Στον τομέα της φρέσκιας σαλάτας η αύξηση το 2019 ήταν οριακή (+0,4%) σε αξία αλλά σημαντική σε όγκο (+10,8%).
Οι εξαγωγές κατά το 2019, αυξήθηκαν κατά 18,2% σε σχέση με το 2018, γεγονός που αποδίδεται από τη διοίκηση του ομίλου στην ανάπτυξη των υφιστάμενων πελατών, την είσοδο σε νέες αγορές και τη συνεργασία με νέους πελάτες. Ειδικότερα η αύξηση των εξαγωγών προήλθε κατά 4,9% από την αγορά της Αμερικής και κατά 13,3% από την ανάπτυξη της συνεργασίας με υφιστάμενους πελάτες στην αγορά της Ευρώπης.
Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε σε 29,3% το 2019 έναντι 31,0% το 2018, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, ανήλθαν κατά τη χρήση 2019, σε 24,4 εκατ.ευρώ αυξημένα κατά +3,4%. Τα συνολικά καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα κατά τη χρήση 2019, στον Όμιλο ανήλθαν σε 2,5 εκατ.ευρώ, καταγράφοντας βελτίωση κατά 3,7%, ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης των δανείων του.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, στη χρήση 2019, ο όμιλος, εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους ύψους 11,4 εκατ. ευρώ έναντι 11,9 εκατ.ευρώ στη χρήση του 2018.
Επενδύσεις
Στo πλαίσιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των παραγωγικών της υποδομών της η Μπαρμπα Στάθης, υλοποιεί τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ.ευρώ, εκ των οποίων ποσό 8,5 εκατ.ευρώ, έχει ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.
Οι επενδύσεις αφορούν μεταξύ άλλων, νέες γραμμές παραγωγής κατεψυγμένων λαχανικών, συσκευαστικές μηχανές και πλήρως αυτοματοποιημένους ψυκτικούς θαλάμους.
Στόχος του συγκεκριμένου πλάνου, είναι ο εξ’ ορθολογισμός του κόστους παραγωγής και η βελτιστοποίηση του παραγωγικού της μοντέλου, καθώς οι ανωτέρω επενδύσεις, αναμένεται να πετύχουν εξοικονόμηση ενέργειας κατά 60% περίπου και αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 40%, παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης της Εταιρείας.
Εντός του 2019, ο όμιλος για την υλοποίηση του επενδυτικού του πλάνου, προέβη σε επενδύσεις ποσού 10,2 εκατ.ευρώ, προκειμένου να επεκτείνει τις παραγωγικές του υποδομές και να βελτιώσει την παραγωγική του δυνατότητα.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις