Το 2022 η εισηγμένη Π. Πετρόπουλος γιόρτασε τα 100 χρόνια ζωής και το 2023 κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ στα μεγέθη της.
Οι βασικοί μέτοχοι Ιωάννης και Κώστας Πετρόπουλος έχουν αποχωρήσει από τη διοίκηση της εταιρείας από τα μέσα του 2019 παραδίδοντας τα ηνία της επιχείρησης στον εκτελεστικό πρόεδρο Μιχάλη Οικονομάκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο. Η εταιρεία από τότε έχει υπερδιπλασιάσει τα λειτουργικά και τα καθαρά της κέρδη.
Η καλή πορεία της εταιρείας και η απουσία διάδοχης κατάστασης, σε συνδυασμό με τη «θερμή« χρηματιστηριακή αγορά, πυροδότησε τις φήμες πως το τελευταίο διάστημα η εταιρεία έχει γίνει στόχος εξαγοράς από ξένο fund. Σε σχετικό ερώτημα της Επ. Κεφαλαιαγοράς η εταιρεία απάντησε τα εξής: «Δεν υφίστανται συζητήσεις των βασικών μετόχων με αλλοδαπό fund για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρείας, Επιπρόσθετα, όπως επίσης δηλώθηκε από τους βασικούς της μετόχους, αυτοί κατά τα τελευταία χρόνια έχουν δεχθεί, και εξακολουθούν να δέχονται, κρούσεις από ενδιαφερόμενους αγοραστές, οι οποίες όμως δεν έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα».
Όλα δείχνουν ότι η Π. Πετρόπουλος θα είναι ένα από τα επόμενα σήριαλ του ΧΑ σε ότι αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Σήμερα τα αδέρφια Γιάννης και Κώστας Πετρόπουλος ελέγχουν το 56% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ η εταιρεία διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό της 527.321 ίδιες μετοχές που αντιπροσωπεύουν το 7,45% του μετοχικού κεφαλαίου.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 1922. Ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη και σήμερα διανέμει και υποστηρίζει, μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως αυτοκίνητα (Jaguar, Land Rover), φορτηγά (Scania, BYD, Isuzu), μοτοσυκλέτες (ΚΤΜ, Ηusqvarna) λεωφορεία (BYD), λιπαντικά (Shell), αγροτικά μηχανήματα, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, μπαταρίες και ελαστικά.
Το 2023 όλες οι επιχειρηματικές μονάδες παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 213 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 36,7% σε σχέση με το 2022. Tα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 41,1% στα 40,9 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA κατά 48% στα 16,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 8 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ το 2022 (+27%). Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 20 εκατ. ευρώ και τα ίδια κεφάλαια στα 53 εκατ.ευρώ
Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα Ecoshift για την «πράσινη» μετάβαση της εταιρείας, ύψους 10 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάπτυξης. Το πρόγραμμα προβλέπει μεταξύ άλλων και την παραγωγή ηλεκτρικού scooter.
Το ηλεκτρικό μοντέλο της Π. Πετρόπουλος (λογισμικό και συναρμολόγηση) θα λανσαριστεί άμεσα αλλά θα απευθύνεται στις επιχειρήσεις και όχι στο retail. Η διοίκηση έχει εκτιμήσει πως οι πωλήσεις του scooter σε βάθος τετραετίας θα μπορούσαν να φέρουν τζίρο περί τα 15 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία είναι και συνεργάτης στην Ελλάδα της κινέζικης ΒYD που συμμετείχε στο διαγωνισμό για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων. Αν και οι Κινέζοι είχαν κάνει τη μοναδική προσφορά, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από το υπουργείο Μεταφορών για τεχνικούς λόγους. Αντιθέτως, η BYD παρέδωσε μέσω της Π. Πετρόπουλος, πρόσφατα 5 ηλεκτρικά λεωφορεία στο Δήμο Περιστερίου.
Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας βρίσκεται στα 67 εκατ. ευρώ. Η μετοχή ενισχύθηκε το 2023 κατά 59%, ενώ από την αρχή του έτους έχει ανεπαίσθητη αρνητική μεταβολή 0,7%.
Πηγή: businessdaily.gr