Εξαγωγές κρητικών προϊόντων στη Ν. Κορέα. Μύθος ή αληθεια;

Πριν λίγες ημέρες ο Κορεάτης πρέσβης που επισκέφθηκε το νησί έκανε "κάλεσμα" για τη σύναψη συμφωνιών μεταξύ Κρήτης και Κορέας, όσον αφορά στην εξαγωγή προιόντων όπως το λάδι, το μέλι και το κρασί. Με το  εμπορικό ισοζύγιο μεταξύ των δυο χωρών να "γέρνει" προς Κορέα - αφού στο 1 δις δολάρια ανέρχονται οι εξαγωγές της Κορέας στην Ελλάδα, την ίδια ώρα που οι εξαγωγές της χώρας μας προς την Κορέα δεν ξεπερνούν τα 200 εκ. δολάρια - αυτή θεωρείται μια καλή ευκαρία, που θέλει όμως δρόμο προετοιμασίας. Και αυτό διότι η κορεάτικη αγορά μπορεί να είναι πολλά υποσχόμενη, όμως η παρουσία γενικότερα ελληνικών προϊόντων είναι ανύπαρκτη.
Η δυσκολία πέρα άλλων παραγόντων όπως οι δασμοί που ανεβάζουν το κόστος  είναι ότι οι Κορεάτες δεν έχουν στην διατροφική τους συνήθεια το λάδι. 

Ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν καλά την νοοτροπία της Κορέας είναι και  o διευθυντής της εταιρείας «Βιοκαλλιεργητές Σητείας Α.Ε» κ. Μανώλης Αϊβαλιώτης, ο οποίος συνεργάζεται μαζί τους, τα τελευταία έξι χρόνια, με αφορμή την εξαγωγή ελαιόλάδου. Ο ίδιος μίλησε στο MadeinCreta για τις δυσκολίες αλλά και τις προοπτικές των πιθανών συνεργασιών.

Όπως είπε η κορεάτικη αγορά είναι πιο «ανοικτή»  σε σχέση με τις αγορές της ευρωπαϊκής ένωσης. Δεν έχει τις αυστηρές προϋποθέσεις της Ε.Ε  π.χ. στην λήξη του ελαιολάδου, που συμφώνα με τα στάνταρντς είναι οι 18 μήνες ενώ γίνεται και συζήτηση για 12, την ίδια ώρα που οι Κορεάτες πρότειναν το 36μηνο, χρόνος που θεωρείται αδιανόητος για το συγκεκριμένο προϊόν. Η δυσκολία, λοιπόν, δεν είναι τόσο στους "κανόνες" των εξαγωγών έγκειται περισσότερο στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος λαός δε γνωρίζει τόσο καλά το προϊόν.
 
Για τα δεδομένα της Κορέας αλλά και για τα δικά μας η  ποσότητα που ταξιδεύει από τη Σητεία προς Κορέα από τη συγκεκριμένη εταιρεία είναι μόνο 3,5 τόνοι και μάλιστα σε συγκεκριμένη περίοδο: την εποχή των εορτών τους, κατά το δίμηνο Σεπτέμβριος - Οκτώβριος.Οι παραγγελίες τόσα χρόνια, όπως αναφέρει ο κ.  Αϊβαλιώτης, είναι συγκεκριμένες σε ποσότητα και περίοδο δεν είναι επαναλαμβανόμενες ανά δίμηνο ή τρίμηνο.
 
«Αυτή είναι η δυσκολία με την Κορέα, δεν είναι στην κουλτούρα τους το λάδι. Το μαθαίνουν τώρα. Η εκτίμησή μου, βάση της εμπειρίας που έχουμε πλέον,  είναι ότι σε αυτήν την αγορά θέση έχει το παρθένο και όχι το  έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο λίγοι το γνωρίζουν». Αυτή όμως η ιδιομορφία της "άγνωστης" γεύσης  πρέπει να είναι και η κινητήριος δύναμη για τους παραγωγούς της Κρήτης, όπως επεσήμανε, αφού αυτή η αγορά θεωρείται «παρθένα» και έχει και προοπτικές. Σημασία έχει να μάθουν τη γεύση των προιόντων- λάδι, μέλι, κρασί - αυτά να είναι καλής ποιότητας και να γίνει η καλύτερη προώθηση μέσω των επίσημων φορέων. Και η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι μια καλή ευκαιρία, ίσως και μια καλή αρχή.   

 


 
 

Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις