Μείωση που προσεγγίζει το 2% καταγράφει ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων με βάση τα στοιχεία της 30ής Νοεμβρίου, εξέλιξη που αν συνδυαστεί με την νέα μεγάλη φετινή υποχώρηση των τιμολογίων, προκαλούν πονοκεφάλους στις ασφαλιστικές εταιρείες.
«Η παραγωγή του κλάδου οχημάτων μπορεί να σημειώσει φέτος πτώση που ενδεχομένως να φτάσει ακόμη και στο 25%» αναφέρει χαρακτηριστικά γνωστός παράγοντας της αγοράς.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα για τις ασφαλιστικές εταιρείες αν συνυπολογιστεί πως μέσα στο 2015, οι ΕΠΥ (Εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών) φαίνεται να έχουν ανεβάσει το στόλο των οχημάτων που έχουν ασφαλίσει κατά περίπου 60%, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Το φαινόμενο των ΕΠΥ έχει πάρει στην Ελλάδα πολύ πιο έντονες διαστάσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης γεγονός που έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των ασφαλιστικών εταιρειών (υπονοούν αθέμιτο ανταγωνισμό και πτωχευτικά τιμολόγια) εναντίον της εποπτεύουσας αρχής (ΔΕΙΑ, Τράπεζα της Ελλάδος).
Κύκλοι πάντως της αγοράς εκτιμούν πως οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει... μόνες τους να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά, καθώς η Τράπεζα της Ελλάδος δεν φαίνεται διατεθειμένη να παρέμβει επί του θέματος, επικαλούμενη την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Ένα ακόμη θέμα που έχει προκαλέσει τις έντονες διαμαρτυρίες του κλάδου είναι αυτό των ανασφάλιστων οχημάτων που -όπως άλλωστε προκύπτει και από τα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω- αν δεν αυξήθηκαν μέσα στο 2015, τουλάχιστον δεν μειώθηκαν.
«Φέτος, οι πωλήσεις νέων οχημάτων σημείωσαν άνοδο και κάποιος θα περίμενε ότι αντίστοιχη πορεία θα έπρεπε να είχε διαγράψει και ο αριθμός των ασφαλισμένων αυτοκινήτων. Βέβαια, θα πρέπει να συνεκτιμήσει κάποιος πως ένα σημαντικό τμήμα των αυξημένων πωλήσεων αφορούσε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των τουριστών, οπότε το Νοέμβριο αυτά έχουν σταματήσει να καλύπτονται ασφαλιστικά. Παρά το γεγονός αυτό όμως, όλοι αντιλαμβάνονται πως ελάχιστα πράγματα έγιναν φέτος από την Πολιτεία στο μέτωπο των ανασφάλιστων οχημάτων».
Η αλήθεια είναι πως μέσα στον Ιούνιο του 2015, έλαβε χώρα συνέντευξη τύπου, με την γενική γραμματέα Δημόσιων Εσόδων κα Κατερίνα Σαββαΐδου να δίνει άτυπο περιθώριο τριών μηνών στους ανασφάλιστους οδηγούς προκειμένου να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, γιατί σε διαφορετική περίπτωση τον λόγο θα έπαιρνε ο νόμος και το... Υπουργείο Οικονομικών.
Στην πράξη ωστόσο, τίποτε ουσιαστικό δεν έγινε. Είτε λόγω των capital controls, είτε λόγω της αντικατάστασης της κας Κατερίνας Σαββαΐδου, το θέμα έμεινε στη μέση και τώρα εκτιμάται πως θα προχωρήσει αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
«Ελπίζω πως μέσα στον Ιανουάριο θα έχουμε νέα» αναφέρει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς, εκτιμώντας πως πέρα από τις κοινωνικές συνέπειες που επιφέρουν τα ανασφάλιστα οχήματα, το ελληνικό δημόσιο έχει κάθε λόγο να προχωρήσει το ζήτημα προς όφελος των δημοσίων εσόδων και των καχεκτικών οικονομικών του κράτους.
ΠΗΓΗ: Euro2day