2,5 εκατ. ευρώ για τη στήριξη της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στο πλαίσιο του προγράμματος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (TEN-T), η Ευρωπαϊκή Ένωση θα συγχρηματοδοτήσει, με πόσο ύψους άνω των 2,5 εκατ. ευρώ, μελέτες για τη στήριξη της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) ως καυσίμου πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο. Η ελκυστική από οικονομικής πλευράς λύση του ΥΦΑ θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση της περιεκτικότητας των καυσίμων των πλοίων σε θείο από 3,5% σε 0,5%.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις μεταφορές, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον ναυτιλιακό κλάδο πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 40% έως το 2050, και η χρήση καθαρότερων καυσίμων, όπως είναι το ΥΦΑ, εξυπηρετεί την επίτευξη του στόχου αυτού. Το πρόγραμμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών προβλέπει την υποχρέωση παροχής δημόσιων εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο σε όλους τους βασικούς ευρωπαϊκούς λιμένες έως το 2030.
Το συγκεκριμένο έργο αποσκοπεί στον σχεδιασμό δικτύου και υποδομών για τη μεταφορά, τη διανομή και την παροχή –συμπεριλαμβανομένου του ανεφοδιασμού- του LNG ως καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία), καθώς και στον καθορισμό ενός πλαισίου για μια εύρυθμη και βιώσιμη αγορά.
Το έργο εντάσσεται σε μια ευρύτερη πρωτοβουλία, η οποία φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο ΥΦΑ στην Ανατολική Μεσόγειο και μια βιώσιμη αγορά ΥΦΑ ως καυσίμου, ενώ αποβλέπει επίσης και στην αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας καθώς και στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας, της αποτελεσματικότητας και της βιωσιμότητας του στόλου.
Το έργο επιλέχθηκε για χρηματοδότηση της ΕΕ με τη συνδρομή εξωτερικών εμπειρογνωμόνων, στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για το πολυετές πρόγραμμα εργασιών TEN-T 2013, για έργα προτεραιότητας. Η εκτέλεση του έργου θα παρακολουθείται από τον INEA, τον Εκτελεστικό Οργανισμό Καινοτομίας και Δικτύων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το έργο θα ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο του 2015.