Μπορεί το εγχείρημα να μην ξεκινάει με τους καλύτερους οιωνούς, καθώς η πανδημία του κορονοϊού προκάλεσε βαρύ πλήγμα τόσο στον κλάδο όσο και στην εταιρεία, ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Avramar, Άλεξ Μάιερς (Alex Myers), στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, εξέφρασε χθες την αισιοδοξία του ότι το 2021 η νέα εταιρεία θα καταφέρει να υλοποιήσει τα αναπτυξιακά της σχέδια.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο επικεφαλής της Avramar τα αμέσως επόμενα βήματα περιλαμβάνουν εκσυγχρονισμό με προγραμματισμένες επενδύσεις 20-25 εκατ. ευρώ των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας σε Ισπανία και Ελλάδα με έμφαση σε τεχνολογία και τεχνογνωσία. Παράλληλα, έμφαση θα δοθεί στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων προστιθέμενης αξίας, με στόχο από το 5% του συνολικού κύκλου εργασιών που είναι σήμερα να φτάσουν στο 20% τα επόμενα χρόνια. Όπως αναφέρθηκε, η καινοτομία μέσω προϊόντων προστιθέμενης αξίας, τα οποία είναι πιο εύκολο και πρακτικό να προετοιμαστούν και να μαγειρευτούν, θα υποστηρίξει επιπλέον το στόχο της νέας εταιρείας να αποτελεί την πρώτη επιλογή στο καταναλωτικό κοινό για τα φρέσκα προϊόντα της. Επίσης, εκτός από τον πυρήνα των δραστηριοτήτων που είναι η τσιπούρα και το λαβράκι, σχεδιάζεται η ανάπτυξη δύο ακόμα ειδών, του φαγκριού και του κρανιού τα οποία έχουν σημαντική προοπτική.
Με συνολικό όγκο παραγωγής άνω των 70.000 τόνων η Avramar έχει παρουσία σε περισσότερες από 30 αγορές. Στόχος της διοίκησης είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση στις κύριες αγορές που είναι η Ισπανία (30% των πωλήσεων κατευθύνεται στην Ισπανία), η Ιταλία, η Ελλάδα και η Γαλλία ενώ επιδιώκεται επέκταση σε νέες αγορές με έμφαση την Αμερική, τον Καναδά, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ασία.
Ο κ. Μάιερς εμφανίστηκε αισιόδοξος για το 2021 τονίζοντας ότι το ενοποιημένο σχήμα με 2.300 εργαζόμενους σε Ισπανία και Ελλάδα, θα περάσει σε κερδοφορία ενώ εκτίμησε ότι ο τζίρος θα ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι οι τιμές σε τσιπούρα και λαβράκι έχουν υποχωρήσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αναφερόμενος στη χρονιά που πέρασε, τόνισε ότι το 2020 ήταν πολύ δύσκολο, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και το κλείσιμο της εστίασης, ωστόσο οι απώλειες εσόδων το τελευταίο δίμηνο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου περιορίστηκαν σε 5%. Ειδικότερα, την πολύ δραματική περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Ιουνίου (τυφώνας Gloria στην Ισπανία και κυκλώνας Ιανός στην Ελλάδα που προκάλεσαν ζημιές στις παραγωγικές μονάδες) καταγράφηκε μείωση πωλήσεων 30%.
Ακολουθήστε το Agrocapital.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις